Super oportunitate care nu trebuie ratată! Câmpina poate accesa fonduri europene pentru autobuze ecologice, piste de biciclete și reabilitarea carosabilului

Actualitate (Categoria articolului)

Din 20 septembrie 2017, administrațiile locale pot depune cereri de finanțare în cadrul POR Axa 3 - "Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon". Este vorba despre bani europeni, bani mulți pe care UE îi pune la dispoziție pentru modernizarea a tot ce înseamnă transport public, căi de acces, centre de închiriat și piste pentru biciclete. În cadrul acestei noi axe de finanțare, Câmpina ar putea accesa până la 10 milioane de euro, iar cofinanțarea de la bugetul local ar fi de doar 2% din valoarea proiectului. Important este să se dorească un astfel de proiect care ar presupune, înainte de toate, înființarea unui serviciu public de transport în subordinea administrației locale.

În vara anului trecut, la Câmpina a fost finalizat și adoptat Planul de Mobilitate Urbană, una dintre concluziile acestuia fiind că se impune realizarea unui serviciu public de transport local în locul contractului existent în momentul de faţă cu o firmă privată. Din punctul de vedere al specialiștilor care au realizat Planul de Mobilitate Urbană, la Câmpina este necesară reorganizarea sistemului de transport public prin achiziționarea de autobuze ecologice, regândirea sistemului de tarifare, implementarea unui sistem de informare pentru călători, amenajarea stațiilor, crearea unui terminal. Iar soluția cea mai bună ar fi înființarea unui serviciu public de transport local, în subordinea administrației locale, așa cum au procedat multe localități din țară. O idee cu care primarul Horia Tiseanu a fost de acord la momentul respectiv, deoarece ar aduce mai multe avantaje pentru comunitate: un transport mai civilizat, controlul asupra tarifelor, eficientizarea sistemului de transport public prin achiziționarea unor autobuze ecologice și chiar realizarea unui mic parc de celule fotovoltaice al cărui principal scop să fie tocmai alimentarea acestor autobuze. Iar Planul de Mobilitate Urbană a fost realizat tocmai pentru a se putea accesa fonduri europene în domeniu, existența acestui document fiind o condiție stabilită de UE. 
Axa de finanţare europeană deschisă în urmă cu câteva zile se pliază exact pe aceste deziderate, iar administraţiile locale au termen până la 20 martie 2018 să depună cereri de finanţare. Proiectul ar urma să fie implementat până cel târziu în anul 2023.
Andrei Duran, consilier local şi expert în cadrul Serviciului Dezvoltare din cadrul ADR Sud-Muntenia, a explicat pe scurt în ce constă un astfel de proiect şi care ar fi beneficiile sale pentru Câmpina: “După realizarea unui studiu de trafic, se pot achiziţiona autobuze electrice, iar, ceea ce este cel mai important, în cadrul acestui proiect, pe fonduri europene, se pot reface străzile incluse pe traseele transportului public local. De exemplu, astfel putem asfalta străzile Voila şi Calea Doftanei, inclusiv cu realizarea trotuarelor şi a staţiilor. De asemenea, se pot realiza piste de biciclete şi multe alte facilităţi, fiind o oportunitate extrem de importantă pentru un oraş cum este Câmpina”. (video)

Pe lângă dotarea transportului local, modernizarea străzilor și stațiilor, în cadrul proiectului se mai pot realiza multe alte lucrări - sisteme de e-ticketing; stații de încarcare a mașinilor electrice și hibride; piste de biciclete și centre de închiriat biciclete; sisteme performante de monitorizare video; plantarea de aliniamente de arbori și arbuști etc. Practic, obiectivele de bază ale acestui proiect ar fi îmbunătățirea sistemului public de transport și reducerea poluării. Iar un serviciu public de transport se poate înființa doar de către Câmpina, pentru traseele interne, sau printr-un parteneriat în Câmpina și comunele vecine, pentru traseele dintre localități.
Acum, la nivelul Primăriei Câmpina este cunoscută această oportunitate încă din luna iunie, deci, de aproape patru luni. Dar nu se face nimic motivația fiind aceea că “avem deja în derulare un contract cu o firmă privată de transport local”. Da, este adevărat, dar știm cu toții cum a fost obținut acest contract și câte probleme există. Și mai știm că este valabil până în martie 2020, dar poate fi reziliat unilateral de către administrația locală pentru o cauză de utilitate publică, desigur cu despăgubirea partenerului. Asta, dacă se dorește, dacă există o viziune adevărată la nivelul Primăriei Câmpina, dacă se vrea o treabă bună. Dacă nu, proiectul cu finanțare europeană rămâne doar un vis frumos despre civilizație, despre Câmpina modernă...

Citiți și Câmpina are nevoie de un serviciu public de transport local în locul unei firme private

10182 vizualizari
8

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Marian 24.09.2017 11:26 Excelenta oportunitate! Dar cine sa se ocupe in Campina de asa ceva?! Tiseanu e ocupat sa predea la Energetic, Pitigoi e ocupat sa planteze pavele si borduri, iar PSD, nu il poate supara pe Bercaroiu. Si uite asa, se duce draq frumusete de oportunitate pentru Campina!
  • Monica Clinciu 24.09.2017 12:46 E un vis frumos care chiar ar putea deveni realitate! Sunt printre putinii, daca nu chiar singura, care s-a opus modului cum a fost intocmit caietul de sarcini pentru atribuirea serviciului de transport public, caiet de sarcini care nu putea sa duca decat la castigarea licitatiei de catre Eliro! Am avut dreptate atunci si asta o spune calitatea transportului public de azi! Poate in al treisprezecelea ceas ne trezim si realizam un transport public civilizat, european, cu conditii bune de transport, statii moderne, piste de biciclete, statii de inchiriat biciclete si trasee pietonale, exact cum scrie in Planul de Mobilitate Urbana. Si pe bani europeni, nu pe bani din buget. Sper ca Planul acela nu l-am facut si platit degeaba!
  • Irina 24.09.2017 13:33 Prea frumos sa poata fi adevarat! Ar fi o dovada ca oamenilor din primarie le pasa de acest oras, iar cu un astfel de proiect ar intra si Campina cu adevarat in Europa!
  • Mihaela 24.09.2017 14:12 Nu il cunosc pe acest tanar, Duran, dar am vazut ca este consilier local din partea PSD. De ce nu face PSD un proiect in Consiliul Local pentru a atrage fonduri europene pe aceasta axa? Sau cumva nu vor sa il supere pe Bercaroiu? Ceea ce nici lui Tiseanu nu ii pare rau! Si unii, si ceilalti, doar o ceata de hoti, de pungasi, pusi pe furat! Mare pacat! Si asa e in toata tara!
  • Petre Florea 24.09.2017 15:33 Doamna Cinciu, sunteți consilier local. Aveți puterea și majoritatea. Aveți primar și viceprimar aliat. Faceți! Faceți! Faceți! Ori ....
  • Alex 24.09.2017 16:15 Stati linistiti. Nu se va face nimic :), cel putin asa cred eu. Asa vorbe mari s-au spus si despre parcul industrial, etc. Si nimic.
  • Ion 25.09.2017 14:38 Ca fost angajat al Primariei,care cunoaste bine situatia, as pune si eu niste intrebari pertinente celor care sustin achizitionarea de autobuze ecologice: 1.Am fost in sala cand a fost prezentat Planul de Mobilitate Urbana si am discutat cu unii colegi despre acesta.Toti intrebau cum va fi finantat transportul local daca in trecut s-a discutat despre problema aceasta si s-a ajuns la concluzia ca transportul ar fi o "gaura neagra" in bugetul local.Pun si eu intrebarea:de unde se vor acoperi cheltuielile cu angajatii,reparatiile,asigurarile,etc.pentru ca dl. Primar a spus ca va da gratuitati la toata lumea:studenti,pensionari,elevi,etc???Pentru ca pentru aceste cheltuieli nu ne mai finanteaza UE! 2.A facut cineva un calcul sa vada care este suma lunara necesara pentru aceste cheltuieli? 3.De ce nu se pot asfalta strazile Calea Doftanei si Voila acum, ca arata jalnic si toti locuitorii din cartierul Voila si nu numai isi distrug masinile zilnic? 4Daca vom cheltui cu transportul prea multi bani din bugetul local ce vom face?Vom da autobuzele inapoi si vom organiza din nou licitatie pentru atribuirea traseelor? 5.Daca se reziliaza contractul cu firma care efectueaza transportul acum, de unde vom plati despagubirile?? 6.De ce ar trebui sa cheltuim bani din bugetul local pentru transport,pentru ca acum nu ne costa nimic si in plus incasam lunar concesiunea de la firma care efectuaza serviciul?? 7.Am avut ocazia sa discut cu un coleg de la Primaria Sinaia si imi spunea ca serviciul lor de transport aduce pagube bugetului local luna de luna.Vrem sa facem si noi la fel??? 8.Sunt foarte multi locuitori ai Municipiului Campina care nu circula cu transportul local.De ce ar trebui sa suporte din banii lor(taxe si impozite platite la bugetul local) aceste cheltuieli?? Vreau sa fie clar.Si eu doresc un transport civilizat si modernizarea strazilor si trotuarelor, dar totul trebuie facut in asa fel incat sa nu afecteze bugetul local.Ar trebui sa se documenteze foarte bine angajatii primariei ca sa inteleaga ce inseamna a administra o companie de transport.Asta este opinia mea.Multumesc.
  • Admin 25.09.2017 19:21 Respectăm punctele de vedere ale tuturor celor care comentează aici. Inclusiv e cel al domnului Ion (cel puțin așa semnează) pe care dorim să-l întrebăm trei lucruri. Și noi am fost în sală atunci când a fost prezentat Planul de Mobilitate Urbană și știm exact cine a fost acolo. Vă amintiți că ne-am întâlnit? A doua întrebare - dacă transportul public este o gaură neagră, cum reușește Eliro să obțină profit anual? A treia întrebare - v-ați gândit la un parteneriat public-privat între firma de transport și administrația locală prin care să accesați fonduri europene pentru îmbunătățirea condițiilor de trasnport, dotare etc?

Actualitate

450 vizualizari
27 mar. 2024 17:56

Recompense în bani pentru câmpinenii care denunță tentativa de mită electorală

Asociația Câmpina Curată demarează o campanie de conștientizare a riscurilor pe care banii oferiți ca mită electorală îi pot avea asupra viitorului comunității. Printr-o declarație de presă care a avut loc miercuri, 27 martie 2024, reprezentanții asociației au spus că doresc să descurajeze această practică folosită destul de des în procesul electoral din România, existând bănuieli că inclusiv la Câmpina s-a procedat în acest mod, la alegerile din 2020. Asociația Câmpina Curată va oferi recompense de 3.000 lei celor care denunță tentativele de mită electorală la alegerile din 2024.

2013 vizualizari
27 mar. 2024 11:44

Cătălin Paraschiv, singurul candidat la postul de manager al Casei de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina

4 comentarii

Ziua de 27 martie 2024 a reprezentat termenul limită pentru depunerea candidaturilor la concursul pentru postul de manager al Casei de Cultură ”Geo Bogza” Câmpina, instituție în subordinea căreia se află și Casa Tineretului.

Alte stiri recente

261 vizualizari
27 mar. 2024 21:58

Handbal feminin, juniori III. CS Câmpina - Tonus București 36-28

Primul meci oficial în sala de sport a Școlii Gimnaziale ”B.P. Hasdeu” a adus o victorie concludentă pentru CS Câmpina, în fața echipei Tonus București.

385 vizualizari
27 mar. 2024 07:57

Sportivii de la Barracuda Câmpina au participat cu rezultate bune la competiția ”Ivanofeia”, la Salonic

Salonic este oraș care te îndeamnă să te plimbi în fiecare moment. În acest superb oraș cu o moștenire multietnică destul de mare, influențată de diferitele civilizații care și-au pus amprenta asupra Salonicului, sportivii noștri, împreună cu cei de la Palatul Copiilor Constanța, au participat la Competiția Internațională de înot "Ivanofeia", desfășurată week-end-ul trecut, a fost un concurs la care au fost prezenți peste 700 de înotători din Grecia, Macedonia, Moldova, Cipru și, nu în ultimul rând, din România.