Eliro vrea un parteneriat cu Primăria Câmpina, dar, dar, dar...

Actualitate (Categoria articolului)

A patra întâlnire din seria celor inițiate de consilierii locali Monica Clinciu și Florin Frățilă pe tema posibilității accesării de fonduri europene pentru modernizarea transportului public local din Câmpina a avut loc vineri și a fost extrem de interesantă, în mare parte datorită prezenței reprezentanților actualului operator, firma Eliro. Încă de la început, unul dintre acționarii firmei, Cătălin Bercăroiu, a spus că Eliro nu se va opune proiectului de modernizare cu fonduri europene și va semna noul contract de parteneriat cu municipalitatea, dar... Și au urmat atât de mulți "dar" încât le-am pierdut șirul.

Discuțiile cu reprezentanții firmei Eliro ni s-au părut apropiate de ceea ce invocau reprezentanții Primăriei Câmpina la început. Ceva de genul, da, suntem de acord, e minunat, e bine pentru oraș, dar... ba e timpul scurt, ba nu are cine să lucreze la documentații, ba avem un contract în derulare și tot așa. Practic, un dublu discurs. Cam asta am avut și din partea firmei Eliro, însă și ceva în plus. Iar acest ceva în plus aproape că le-a ridicat tensiunea celor prezenți și aproape că l-a făcut pe consultantul invitat la discuții să-și dorească să se poată teleporta cât mai departe de Câmpina. Și vă oferim câteva exemple, dar vă invităm să vizionaţi întregul film, chiar merită și o să vă puteți face singuri o părere despre modul în care au decurs discuțiile.
- Reprezentantul firmei de consultanță, Radu Dragomir, a încercat să le explice reprezentanților firmei Eliro avantajul unui parteneriat cu administrația locală în cadrul proiectului cu fonduri europene destinat modernizării transportului public: „Municipalitatea vă va pune la dispoziţie, gratuit, 10 autobuze electrice pentru a vă desfăşura activitatea”. „Şi atât?”, a întrebat unul dintre acţionarii Eliro spre stupoarea generală.
- Nu l-a putut nimeni convinge pe administratorul firmei Eliro, Nicolae Manasia, că un autobuz electric, fabricat în 2018 sau chiar 2019, în funcție de cum se va derula proiectul și care va fi încărcat cu electricitate publică, să-i spunem așa, va însemna mai puţine cheltuieli de exploatare decât microbuzele din 1997 sau 2006 cu care Eliro circulă în prezent.
- Subtil, discuţia a ajuns spre anul 2020, anul în care ar trebui să se finalizeze actualul contract cu Eliro. „Ce se va întâmpla atunci? Ne poate garanta cineva că se va ţine cont de implicarea noastră în această problemă şi să primim un 0,02%?”, a întrebat unul dintre acţionarii Eliro, cu referire la eventuale avantaje la viitoarea licitație pentru transportul public.

Două ore au durat discuțiile, două ore pline, grele, două ore care ne-au convins că pentru Eliro e bine așa, cum este în prezent, iar orice schimbare este privită cu suspiciune. Într-un fel, e de înțeles această situație, e o firmă privată, iar acționarii se gândesc la interesele lor și mai puțin la interesele altora. Nu credem că reprezentanții administrației locale au reușit să-i convingă pe reprezentanții Eliro ce ar însemna un asemenea proiect pentru Câmpina, iar dacă, totuși, va fi încheiat un nou contract, așa cum cere UE, în spatele acestuia va sta, probabil, o negociere. Până la urmă, temerea unora este aceea că, într-un final, Primăria Câmpina își va înființa propriul serviciu public de transport local, care să opereze din 2020. Iar modul în care au decurs discuțiile cu reprezentanții Eliro au demonstrat că da, un astfel de serviciu public ar trebui înființat, indiferent dacă se accesează sau nu acum fondurile europene pentru modernizarea transportului.

3323 vizualizari
7

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Miha 05.11.2017 15:06 Vom scăpa oare de aceasta firma? Biletele sunt mai scumpe decât în orice oraș din tara raportat la nr. de km parcurși. Consilierii sa tina seama ca orașul este unul mort fără industrie fără locuri de munca și de parcurs dinsanța de 5km pana la gara se poate și pe jos sau cu bicicleta nu cu 3 lei un drum. Curând vor circula cu mașinile goale.
  • Ana Nedelcu 05.11.2017 15:43 Pai cum sa nu le fie bine celor de la Eliro,transporta calatorii in conditii mai proaste decat se transporta marfurile, preturile sunt cele mai scumpe din TARA, indiferent ca mergi o statie sau 10,iar masinile sunt niste relicve Din aceste motive majoritatea calatorilor care pot merge se deplaseaza pe jos.Din pacate, cei care au fost de acord cu acest cotract cu aceasta firma, nu s-au gandit nici o clipa la oameni.
  • Alex 05.11.2017 16:11 Daca cu adevarat se vrea acele autobuze, trebuiau sa semneze. E logic ca daca se maresc traseele, vor veni si bani mai multi. Dar deh...Romania :)
  • Cristina Beja 05.11.2017 19:37 Imi pare rau s-o spun dar firma Eliro are dreptate.Dupa cate vad Primaria incearca sa le vanda"pielea ursului din padure"si va explic de ce.Reprezentantii Primariei impreuna cu consultantul nu au putut raspunde la o serie de intrebari: -Ce fel de autobuze se vor cumpara,pentru ca se pare ca varianta electrica a picat.Deci ce autobuze vor fi:pe baza de CNG,motorina sau gaz?Cate bucati vor fi cumparate caci nu sunt siguri ca vor fi 10?Atunci cum se poate face un calcul al cheltuielilor?De unde stiu reprezentantii primariei ca vor fi cheltuieli mai mici?Am vazut ca reprezentanta primariei i-a intrebat pe reprezentantii de la Eliro daca au facut un calcul cand au licitat traseele.Primaria a facut acest calcul pentru atunci cand vor veni autobuzele ca se pare ca habar nu au! -Care vor fi traseele pe care se vor efectua curse?Nu se stie!Atunci de unde sa stie firma cati Km se vor face anual? -Ce se va intampla daca veniturile nu vor acoperi cheltuielile?Nu a explicat nimeni. -De unde stiu reprezentantii primariei ca se va mari numarul de calatori pentru ca in Campina nu sunt locuri de munca,iar somerii nu vor avea motiv sa calatoreasca prea des. -Stie cineva daca primaria va reusi sa faca in asa fel ca firmele care tranziteaza Campina sa nu mai opreasca in statii?Nu cred.Atunci de unde calatori mai multi?? -Cat timp vor fi folosite de catre Eliro autobuzele?Nimeni nu poate sti nici macar consultantul pentru ca se pare ca nu stie cand vor fi cumparate.Sigur ca domnul acela are interes sa fie de partea primariei pentru ca primeste bani.Multi,multi,bani!Indiferent de rezultatul studiului! Si mai sunt multe intrebari la care primaria nu are raspuns. Am observat ca reprezentantii primariei nu ii lasau pe reprezentantii Eliro sa vorbeasca.I-au intrerupt continuu sau nu la dadeau cuvantul.Asa vor dansii sa semneze un contract aplicand "legea pumnului in gura"? Este din ce in ce mai clar ca neputinta lor de a se descurca in accesarea fondurilor europene vor sa o mascheze prin a aduce acuzatii firmei de transport!De ce sunt in criza de timp?Ce au pazit pana acum?De ce vor sa forteze firma de transport sa semneze cat mai repede contractul?Deocamdata firma are un contract valabil pana in 2020. In fiecare zi ma autofelicit ca nu am participat la ultima licitatie(aveam 5 autobuze Isuzu disponibile).Uite ce probleme as fi avut!As fi distrus masinile circuland pe Calea Doftanei(asa cum a patit firma Eliro in 2008 cand au licitat cu masini noi) si acum primaria ar fi ras de mine spunandu-mi ca se vor repara strazile cand vin autobuzele de la UE!Acum nu se pot repara ca nu ii afecteaza pe ei.... Se pare ca este o mare pacaleala,dar pe mine nu ma pacaleste nimeni!
  • Cristina Beja 07.11.2017 09:51 Si totusi eu nu pot sa inteleg de ce ar trebui ca firma de transport sa fie obligata sa semneze un nou contract!Au un contract valabil pana in 2020! Indeplinesc toate conditiile de la licitatie.Au inlocuit masinile mai vechi cu masini cu 10 ani mai noi.Eu nu as fi facut asa ceva avand in vedere starea deplorabila a strazilor Calea Doftanei si Voila.In schimb i-as fi dat in judecata,ca sa plateasca cu varf si indesat! Am citit documentatia pe care am cumparat-o pentru licitatia din 2015 si am constatat ca in momentul de fata prin faptul ca nu repara strazile, primaria nu respecta contractul existent.Cine garanteaza ca primaria va respecta noul contract daca pe actualul nu-l respecta? Imi pare rau, dar firma de transport nu este responsabila nici de accesarea de fonduri europene, nici de repararea strazilor.Degeaba vor unii sa dea vina pe transportator,sa se uite mai bine in ograda proprie si vor gasi cu siguranta vinovatul!
  • Adrian Marinescu 08.11.2017 19:45 Se pot spune multe,se pot exprima fraze,deasemenea se pot mentiona cifre,pro si contra.Dar ca sa faci un comentariu succint,ca sa faci o analiza rapida si cocomitent sa ai un raspuns rapid la aceasta problema,se poate spune atat; Parteneriatul Primariei Campina cu aceasta societate de transport este un DEZASTRU.
  • ADI 09.11.2017 10:41 Sa se citească cu atenție contractul încheiat între Primărie și această firmă de 2 lei,sa se vadă exact consecințele unei rezilieri de contract și sunt convins că există alte societăți de transport, serioase care pot onora aceasta activitate.Pai după ce că Primăria le -a dat o pâine de mâncat,mai pun și condiții cu sutele,parcă ar fi buricul pământului în ale transportului, fara sa realizeze că ei dețin un parc de căruțe,nu de mașini.

Actualitate

2155 vizualizari
20 feb. 2018 11:44

Detectoare de fum și instalații de avarii pentru ca Școala Centrală Câmpina să obțină, în sfârșit, autorizație ISU

Școala Centrală Câmpina este cea mai nouă și mai modernă instituție de învățământ din municipiu și, culmea, singura fără autorizație de la ISU pentru securitate la incendii. Am scris de mai multe ori despre această situație. Școala Centrală a fost dată în folosință în anul 2007, iar până acum nu s-a reușit obținerea autorizației ISU fie din motive de dotare, fie din motive de dosar incomplet.

3003 vizualizari
20 feb. 2018 10:36

Străzile distruse din Câmpina nu vor fi asfaltate nici în 2018

5 comentarii

Este cea mai proastă veste posibilă pe care o primim la început de an. Poate că nu aveam așteptări prea mari, dar undeva exista o doză de speranță că lucrurile se vor îmbunătăți și măcar Calea Doftanei și Bobâlna vor si asfaltate în acest an. Nu se va întâmpla acest lucru în primul rând pentru că nu sunt bani.

Alte stiri recente

3002 vizualizari
20 feb. 2018 19:11

A blocat trotuarul cu mașina, fix în centrul Câmpinei

2 comentarii

Întâlnim din ce în ce mai des și la Câmpina cazuri de conducători auto care-și lasă mașinile unde le este lor mai ușor, fără să le pese de ceilalți participanți la trafic. În multe situații, pietonii sunt cei care au de suferit, pentru că mașinile sunt parcate pe trotuar sau în zone exclusiv pietonale, cum a fost cazul șoferilor care au parcat direct în Pasajul de la Ceas (despre care am scris la momentul respectiv).

2316 vizualizari
20 feb. 2018 13:04

Locuitorii de pe Strada Buciumului au venit la ședința CL Câmpina. Au obținut promisiunea unei... pietruiri

2 comentarii

La ședința extraordinară de luni seară a Consiliului Local Câmpina, ședință în cadrul căreia a fost aprobat bugetul pentru 2018, au fost prezenți și locuitori de pe Strada Buciumului din Cartierul Voila. Este vorba despre acea stradă care nu a fost asfaltată niciodată și despre care noi am scris de mai multe ori în ultima vreme.