Eliro vrea un parteneriat cu Primăria Câmpina, dar, dar, dar...

Actualitate (Categoria articolului)

A patra întâlnire din seria celor inițiate de consilierii locali Monica Clinciu și Florin Frățilă pe tema posibilității accesării de fonduri europene pentru modernizarea transportului public local din Câmpina a avut loc vineri și a fost extrem de interesantă, în mare parte datorită prezenței reprezentanților actualului operator, firma Eliro. Încă de la început, unul dintre acționarii firmei, Cătălin Bercăroiu, a spus că Eliro nu se va opune proiectului de modernizare cu fonduri europene și va semna noul contract de parteneriat cu municipalitatea, dar... Și au urmat atât de mulți "dar" încât le-am pierdut șirul.

Discuțiile cu reprezentanții firmei Eliro ni s-au părut apropiate de ceea ce invocau reprezentanții Primăriei Câmpina la început. Ceva de genul, da, suntem de acord, e minunat, e bine pentru oraș, dar... ba e timpul scurt, ba nu are cine să lucreze la documentații, ba avem un contract în derulare și tot așa. Practic, un dublu discurs. Cam asta am avut și din partea firmei Eliro, însă și ceva în plus. Iar acest ceva în plus aproape că le-a ridicat tensiunea celor prezenți și aproape că l-a făcut pe consultantul invitat la discuții să-și dorească să se poată teleporta cât mai departe de Câmpina. Și vă oferim câteva exemple, dar vă invităm să vizionaţi întregul film, chiar merită și o să vă puteți face singuri o părere despre modul în care au decurs discuțiile.
- Reprezentantul firmei de consultanță, Radu Dragomir, a încercat să le explice reprezentanților firmei Eliro avantajul unui parteneriat cu administrația locală în cadrul proiectului cu fonduri europene destinat modernizării transportului public: „Municipalitatea vă va pune la dispoziţie, gratuit, 10 autobuze electrice pentru a vă desfăşura activitatea”. „Şi atât?”, a întrebat unul dintre acţionarii Eliro spre stupoarea generală.
- Nu l-a putut nimeni convinge pe administratorul firmei Eliro, Nicolae Manasia, că un autobuz electric, fabricat în 2018 sau chiar 2019, în funcție de cum se va derula proiectul și care va fi încărcat cu electricitate publică, să-i spunem așa, va însemna mai puţine cheltuieli de exploatare decât microbuzele din 1997 sau 2006 cu care Eliro circulă în prezent.
- Subtil, discuţia a ajuns spre anul 2020, anul în care ar trebui să se finalizeze actualul contract cu Eliro. „Ce se va întâmpla atunci? Ne poate garanta cineva că se va ţine cont de implicarea noastră în această problemă şi să primim un 0,02%?”, a întrebat unul dintre acţionarii Eliro, cu referire la eventuale avantaje la viitoarea licitație pentru transportul public.

Două ore au durat discuțiile, două ore pline, grele, două ore care ne-au convins că pentru Eliro e bine așa, cum este în prezent, iar orice schimbare este privită cu suspiciune. Într-un fel, e de înțeles această situație, e o firmă privată, iar acționarii se gândesc la interesele lor și mai puțin la interesele altora. Nu credem că reprezentanții administrației locale au reușit să-i convingă pe reprezentanții Eliro ce ar însemna un asemenea proiect pentru Câmpina, iar dacă, totuși, va fi încheiat un nou contract, așa cum cere UE, în spatele acestuia va sta, probabil, o negociere. Până la urmă, temerea unora este aceea că, într-un final, Primăria Câmpina își va înființa propriul serviciu public de transport local, care să opereze din 2020. Iar modul în care au decurs discuțiile cu reprezentanții Eliro au demonstrat că da, un astfel de serviciu public ar trebui înființat, indiferent dacă se accesează sau nu acum fondurile europene pentru modernizarea transportului.

3123 vizualizari
7

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Miha 05.11.2017 15:06 Vom scăpa oare de aceasta firma? Biletele sunt mai scumpe decât în orice oraș din tara raportat la nr. de km parcurși. Consilierii sa tina seama ca orașul este unul mort fără industrie fără locuri de munca și de parcurs dinsanța de 5km pana la gara se poate și pe jos sau cu bicicleta nu cu 3 lei un drum. Curând vor circula cu mașinile goale.
  • Ana Nedelcu 05.11.2017 15:43 Pai cum sa nu le fie bine celor de la Eliro,transporta calatorii in conditii mai proaste decat se transporta marfurile, preturile sunt cele mai scumpe din TARA, indiferent ca mergi o statie sau 10,iar masinile sunt niste relicve Din aceste motive majoritatea calatorilor care pot merge se deplaseaza pe jos.Din pacate, cei care au fost de acord cu acest cotract cu aceasta firma, nu s-au gandit nici o clipa la oameni.
  • Alex 05.11.2017 16:11 Daca cu adevarat se vrea acele autobuze, trebuiau sa semneze. E logic ca daca se maresc traseele, vor veni si bani mai multi. Dar deh...Romania :)
  • Cristina Beja 05.11.2017 19:37 Imi pare rau s-o spun dar firma Eliro are dreptate.Dupa cate vad Primaria incearca sa le vanda"pielea ursului din padure"si va explic de ce.Reprezentantii Primariei impreuna cu consultantul nu au putut raspunde la o serie de intrebari: -Ce fel de autobuze se vor cumpara,pentru ca se pare ca varianta electrica a picat.Deci ce autobuze vor fi:pe baza de CNG,motorina sau gaz?Cate bucati vor fi cumparate caci nu sunt siguri ca vor fi 10?Atunci cum se poate face un calcul al cheltuielilor?De unde stiu reprezentantii primariei ca vor fi cheltuieli mai mici?Am vazut ca reprezentanta primariei i-a intrebat pe reprezentantii de la Eliro daca au facut un calcul cand au licitat traseele.Primaria a facut acest calcul pentru atunci cand vor veni autobuzele ca se pare ca habar nu au! -Care vor fi traseele pe care se vor efectua curse?Nu se stie!Atunci de unde sa stie firma cati Km se vor face anual? -Ce se va intampla daca veniturile nu vor acoperi cheltuielile?Nu a explicat nimeni. -De unde stiu reprezentantii primariei ca se va mari numarul de calatori pentru ca in Campina nu sunt locuri de munca,iar somerii nu vor avea motiv sa calatoreasca prea des. -Stie cineva daca primaria va reusi sa faca in asa fel ca firmele care tranziteaza Campina sa nu mai opreasca in statii?Nu cred.Atunci de unde calatori mai multi?? -Cat timp vor fi folosite de catre Eliro autobuzele?Nimeni nu poate sti nici macar consultantul pentru ca se pare ca nu stie cand vor fi cumparate.Sigur ca domnul acela are interes sa fie de partea primariei pentru ca primeste bani.Multi,multi,bani!Indiferent de rezultatul studiului! Si mai sunt multe intrebari la care primaria nu are raspuns. Am observat ca reprezentantii primariei nu ii lasau pe reprezentantii Eliro sa vorbeasca.I-au intrerupt continuu sau nu la dadeau cuvantul.Asa vor dansii sa semneze un contract aplicand "legea pumnului in gura"? Este din ce in ce mai clar ca neputinta lor de a se descurca in accesarea fondurilor europene vor sa o mascheze prin a aduce acuzatii firmei de transport!De ce sunt in criza de timp?Ce au pazit pana acum?De ce vor sa forteze firma de transport sa semneze cat mai repede contractul?Deocamdata firma are un contract valabil pana in 2020. In fiecare zi ma autofelicit ca nu am participat la ultima licitatie(aveam 5 autobuze Isuzu disponibile).Uite ce probleme as fi avut!As fi distrus masinile circuland pe Calea Doftanei(asa cum a patit firma Eliro in 2008 cand au licitat cu masini noi) si acum primaria ar fi ras de mine spunandu-mi ca se vor repara strazile cand vin autobuzele de la UE!Acum nu se pot repara ca nu ii afecteaza pe ei.... Se pare ca este o mare pacaleala,dar pe mine nu ma pacaleste nimeni!
  • Cristina Beja 07.11.2017 09:51 Si totusi eu nu pot sa inteleg de ce ar trebui ca firma de transport sa fie obligata sa semneze un nou contract!Au un contract valabil pana in 2020! Indeplinesc toate conditiile de la licitatie.Au inlocuit masinile mai vechi cu masini cu 10 ani mai noi.Eu nu as fi facut asa ceva avand in vedere starea deplorabila a strazilor Calea Doftanei si Voila.In schimb i-as fi dat in judecata,ca sa plateasca cu varf si indesat! Am citit documentatia pe care am cumparat-o pentru licitatia din 2015 si am constatat ca in momentul de fata prin faptul ca nu repara strazile, primaria nu respecta contractul existent.Cine garanteaza ca primaria va respecta noul contract daca pe actualul nu-l respecta? Imi pare rau, dar firma de transport nu este responsabila nici de accesarea de fonduri europene, nici de repararea strazilor.Degeaba vor unii sa dea vina pe transportator,sa se uite mai bine in ograda proprie si vor gasi cu siguranta vinovatul!
  • Adrian Marinescu 08.11.2017 19:45 Se pot spune multe,se pot exprima fraze,deasemenea se pot mentiona cifre,pro si contra.Dar ca sa faci un comentariu succint,ca sa faci o analiza rapida si cocomitent sa ai un raspuns rapid la aceasta problema,se poate spune atat; Parteneriatul Primariei Campina cu aceasta societate de transport este un DEZASTRU.
  • ADI 09.11.2017 10:41 Sa se citească cu atenție contractul încheiat între Primărie și această firmă de 2 lei,sa se vadă exact consecințele unei rezilieri de contract și sunt convins că există alte societăți de transport, serioase care pot onora aceasta activitate.Pai după ce că Primăria le -a dat o pâine de mâncat,mai pun și condiții cu sutele,parcă ar fi buricul pământului în ale transportului, fara sa realizeze că ei dețin un parc de căruțe,nu de mașini.

Actualitate

5052 vizualizari
17 nov. 2017 12:18

Nici două cuvinte nu sunteți în stare să scrieți corect pe o plăcuță indicatoare?

2 comentarii

După cum v-am informat prin luna august, în stațiile de maxi-taxi aferente traseelor județene de transport public a început montarea unor plăcuțe cu denumirea stațiilor respective. În toate localitățile, plăcuțele au același model stabilit de Consiliul Județean Prahova și trimis primăriilor pentru a le realiza și monta în stații. Nu știm cum o fi în alte localități, dar la Câmpina, orașul recunoscut cândva pentru numărul mare de intelectuali la mia de locuitori, n-a prea ieșit ce trebuie.

2555 vizualizari
17 nov. 2017 09:25

Municipiul Câmpina are stand propriu la Târgul Național de Turism 2017, ediția de toamnă

La Pavilionul Romexpo din București are loc, în perioada 16-19 noiembrie 2017, cea de-a 38-a ediție a Târgului de Turism al României (TTR), cel mai important eveniment de profil din țara noastră. Sunt organizate două ediții pe an, primăvara și toamna, 2017 fiind primul an în care municipiul Câmpina este reprezentat la TTR.

Alte stiri recente

1999 vizualizari
19 nov. 2017 19:43

Un bătrân din Poiana Câmpina, găsit decedat într-o fosă septică

Tragedia s-a întâmplat duminică seara, pe Strada Tulburii din comuna Poiana Câmpina. Bătrânul de 73 de ani a fost descoperit de rude în fosa septică din curtea proprie, o fosă cu o adâncime de aproximativ doi metri.

3445 vizualizari
19 nov. 2017 12:52

Liga A Prahova, etapa a 14-a. Rezultate şi clasament

Vineri după-amiază a avut loc primul joc din cadrul etapei a 14-a din Liga. Sâmbătă dimineaţă a avut loc un alt joc, derby-ul de la Văleni. Trei partide au avut loc sâmbătă după-amiază, iar ultimele meciuri au fost programate duminică. S-au înscris 22 goluri şi s-au consemnat cinci victorii ale gazdelor, două remize şi o victorie a oaspeţilor, chiar a liderului.