Gara Câmpina arată tot mai deprimant. Un loc ce pare părăsit, cu pereți măzgăliți, geamuri sparte, săli de așteptare pustii cu orele, peroane la care opresc din ce în ce mai puține trenuri... Cu toate acestea, foarte puțină lume știe că aici, în Gara Câmpina, situată pe teritoriul administrativ al comunei Poiana Câmpina, se află o adevărată comoară - un ceas angular marca "Paul Garnier", vechi de aproape un secol, ajuns acum într-o stare deplorabilă.
În Gara Câmpina nu se mai dă de mult ora exactă... Superbul ceas angular, aflat pe peronul principal al gării, a înțepenit de ani buni, șocat probabil de tot ceea ce a văzut în seculara-i existență.
Gara Câmpina a fost construită în anul 1879 și a avut la început un ceas marca "Paul Garnier", dar un ceas de perete (îl puteți vedea în cele două fotografii vechi). Ulterior, odată cu extinderea clădirii, undeva în jurul anului 1920, a fost achiziționat un nou ceas "Paul Garnier", de această dată un ceas angular (ambele cadrane sunt amplasate la un unghi de 36 de grade, astfel că sunt vizibile din aprope orice colț al gării), care de atunci se află în același loc, pe peronul principal al gării. În aceeași perioadă, CFR a achiziționat de la Paris mai multe ceasuri de același tip, care au fost montate în mai multe gări, dar foarte puține dintre ele mai funcționează astăzi (de exemplu, cele din gările Jimbolia și Mărășești).
Acum, nimeni nu mai știe cu exactitate de când nu mai funcționează ceasul de la Câmpina. Sunt cel puțin 20 de ani de când cadranele lui au fost acoperite cu folii albe, uzate și ele, între timp. În schimb, înaintea opririi Trenului Regal în Gara Câmpina, pe 1 Decembrie 2013, foliile rupte au fost înlocuite cu cartoane cu însemnele CFR.
Paul Garnier a fost un cunoscut ceasornicar francez, care a trăit între anii 1801 și 1869. Primul său atelier din Paris a fost pe o străduță, undeva în spatele Operei Garnier. Treptat, a devenit celebru, toate gările din Franța fiind dotate cu ceasuri realizate de el, pentru ca ulterior și alte țări să comande altfel de ceasuri pentru gări. Paul Garnier a fost unul dintre cei mai pricepuți maeștri ai timpului său pentru numeroasele variante de ceasuri create - de buzunar, de masă sau șemineu, pendule, ceasuri pentru fațada clădirilor, ceasuri pentru bordul mașinilor, chiar și ceasuri electrice (de altfel, el a introdus transmisia electrică la ceasuri). În 1916, fiul său a donat întreaga colecție de ceasuri marca "Paul Garnier" celebrului muzeu parizian Luvru, fiind bine pusă în valoare și astăzi, într-o sală specială, care poartă numele celebrului său tată. Paul Casimir Garnier, fiul maestrului, a continuat să fabrice mult timp ceasuri sub marca "Paul Garnier". A onorat comanda venită din partea României la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, apoi o nouă comandă masivă venită la începutul anilor 1920. În zilele noastre se mai păstrează în jur de 20-30 dintre ceasurile "Paul Garnier" din gările de pe teritoriul României.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.

Consiliul Județean Prahova intenționează înființarea Organizației de Management al Destinației Județul Prahova, un organism care ar avea ca principal scop promovarea județului ca destinație turistică.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.

După o oarecare bâlbâială la nivelul factorilor de decizie din Prahova, totuși, DN1 se va închide în perioada 24-28 noiembrie, pentru lucrări la trecerea de cale ferată peste DN1 de la Movila Vulpii.