Transportatorii sunt la un pas de manifestări extreme de protest după ce RCA a crescut spectaculos în ultimii ani, fără ca Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), condusă de fostul ministru Mișu Negrițoiu, să ia vreo măsură. Astfel, în ultimii doi ani, RCA - singura asigurare auto obligatorie a crescut de peste trei ori.
Probabil că nu este conducător auto sau proprietar de mașină care să nu fie nemulțumit atunci când trebuie să plătească asigurarea RCA. Vă dăm un exemplu simplu. Pentru un autoturism Dacia Solenza, înmatriculat de o persoană juridică, s-a ajuns ca RCA să crească de la aproximativ 270 lei în 2014, la 800 lei în 2016, atenţie, asigurarea fiind numai pe durata a 6 luni! În cazul firmelor de transport marfă, cele care au zeci, poate sute de autovehicule, situația este de-a dreptul dezastruoasă. Pentru un TIR, asigurarea obligatorie a ajuns la aproximativ 20.000 lei.
Transportatorii români ies în stradă, mulţi fiind în pragul falimentului, în vreme ce transportatorii europeni din afara României prosperă şi au început să preia multe dintre afacerile firmelor românești din acest domeniu. De ce? Pentru că în celelalte state europene, RCA este sub control și are o valoare acceptabilă. În România, Autoritatea de Supraveghere Financiară, condusă de Mişu Negriţoiu, are obligația legală de a supraveghea şi această piață, existând chiar asigurări din partea lui Negriţoiu că preţurile la RCA vor fi menţinute sub control. Nu s-a întâmplat acest lucru, ceea ce îi face pe cei mai mulţi dintre transportatori să considere că ASF tace complice, permiţând firmelor de asigurare, care în cele mai multe cazuri duc banii direct peste hotare, să scumpească asigurările RCA fără limită, fără justificare. Ceea ce este mai grav şi are implicaţii în buzunarul fiecărui român este că scumpirea sistematică a acestei asigurări obligatorii duce inevitabil la creşterea preţurilor la toate produsele.
Nu putem să nu ne întrebăm acum unde sunt parlamentarii atunci când ar trebui să apere interesele cetățenilor? Ne referim la parlamentari în general și la cei doi din Câmpina în special. Îi anunțăm pe această cale pe senatorul George Severin și deputatul Virgil Guran că în Câmpina sunt 12.917 autovehicule, din care 11.102 autoturisme, după cum arată Planul de Mobilitate Urbană, recent aprobat de Consiliul Local. Aceste mașini aparțin câmpinenilor, adică celor la care cei doi parlamentari vor veni peste două luni, în campanie electorală, să le ceară votul. Pentru că, din informațiile noastre, amândoi parlamentarii câmpineni își doresc un nou mandat. Nu le cere nimeni să asfalteze o stradă, dar în problema RCA se pot implica, pot întreba, pot cere socoteală, pot demonstra că sunt aproape de durerile oamenilor.

Odată cu ieșirea la pensie a comisarului șef Florin Aristan, noul conducător al Biroului Drumuri Naționale și Europene din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova va fi un câmpinean.

Furnizarea apei potabile va fi sistată vineri seară, pentru 24 ore, din cauza turbidității ridicate din Barajul Paltinu.

Primăria municipiului Câmpina a transmis un comunicat de presă privind stadiul lucrărilor în cadrul proiectului cu fonduri europene derulat de HidroPrahova privind înlocuirea și extinderea rețelei de apă și canalizare.

În ședința din 27 noiembrie 2025 a Consiliului Județean Prahova au fost prezentate oficial concluziile Raportului de audit financiar realizat de Curtea de Conturi - Camera de Conturi Prahova asupra situațiilor financiare pentru perioada 2020-2024.