Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală a fost marcată la Școala Gimnazială Centrală din Câmpina. Elevii au realizat afişe tematice, picturi și desene care au fost înscrise în cadrul Concursului Judeţean Interdisciplinar „ZEN - Zâmbeşte, Educă-te, fii Nonviolent”, care face parte din Calendarul activităţilor educative judeţene. Partenerii Școlii Centrale în acest proiect sunt: Școala Gimnazială „Prof. Cristea Stănescu” din comuna Cornu, Școala Gimnazială „Ion Câmpineanu” din Câmpina, Liceul Teoretic ”Şerban Vodă” din Slănic, Liceul “Carol I” din Plopeni și Şcoala Gimnazială din comuna Scorţeni.
30 ianuarie a fost declarată Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală, cu scopul de a promova ideea de educare a copiilor în armonie, solidaritate și respect. Mesajul acestei zile este legat de nevoia ca toți cei implicați în educația copiilor să-și unească forțele pentru a elimina agresivitatea. “Iubire necondiţionată, non-violenţă şi pace. Iubirea necondiţionată este mai bună decât egoismul, non-violenţa este mai bună decât violenţa, pacea este mai bună decât războiul”. Acesta este mesajul de bază al Zilei Internaţionale a Nonviolenţei în Şcoală.
“Scopul proiectului inițiat de echipa cadrelor didactice de la Școala Gimnazială Centrală constă în extinderea procesului de educație civică prosocială de la elevi către adulți, în spiritul respectului reciproc, al toleranței și al promovării unei conduite nonviolente în școală, în familie sau în societate prin implicarea activă în rezolvarea actelor de violenţă, precum şi diminuarea sau eliminarea cauzelor care le declanşează”, ne-a declarat directorul Școlii Gimnaziale Câmpina, profesor Florentina Dumitrașcu.
“Responsabilitatea unei educații în spiritul nonviolenței este necesar să o purtăm toți atât în școală, cât și în familie, un mediu școlar sănătos însemnând SIGURANȚĂ . Grija pentru confortul fizic și emoțional al copiilor în mediul școlar trebuie să fie o prioritate, orice formă de violență lasă urme și pune în pericol dezvoltarea armonioasă a copiilor și a tuturor celor implicați”, a afirmat profesor învățământ primar, Mihaela Monica Trăistaru.
“Principala acţiune în dezvoltarea personală este dorinţa de a face mai mult, de a simţi mai mult, de a fi mai mult, prin autocunoaştere în primul rând, dar şi prin înţelegerea relaţiilor cu ceilalţi oameni. Prin iubire şi atitudine pozitivă, non-violenţă, pace, putem să ne dezvoltăm armonios, să evoluăm”, a spus profesor Iulia Alexandra Iacob.
Cadrele didactice menționate sunt de părere că informațiile pot fi asimilate mai ușor de către copii prin implicarea directă în activităţi educaţionale, care au la bază acţiuni de cooperare şi de stimulare a creativităţii, prin utilizarea resurselor artistice de care dispun, în scopul promovării unui comportament prosocial de dezvoltare. Instituțiile cu care s-a colaborat la acest proiect sunt: Asociaţia Părinţilor de la Școala Centrală și Poliţia Municipală Câmpina - Compartimentul de Proximitate.
Chiar dacă Ziua Internaţională a Nonviolenței în Școală este sărbătorită pe 30 ianuarie, mesajul ei trebuie să dureze şi să se manifeste în fiecare zi, după cum spune Directorul Școlii Centrale, prof. Florentina Dumitrașcu.
Reluat după pandemie, concursul ”Umbrela verde”, organizat la Școala Gimnazială ”Ion Câmpineanu”, a fost prilej de mari emoții, dar și de bucurii, cuprinzând lucrări ale elevilor din 37 județe ale României.
Floricon Salub anunță modificarea programului de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina, în perioada 1 Mai – Sărbătorile Pascale, având în vedere faptul că vor exista șase zile libere (1-6 mai 2024).
Programul de colectare a deșeurilor menajere de la populație va suferi unele modificări de 1 Mai și Sfintele Sărbători Pascale, având în vedere că în perioada 1-6 mai este o minivacanță și nu se lucrează.
Un grup de 25 elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” Câmpina au vizitat miercuri, 10 aprilie, sediul PRO TV, din București, prin intermediul platformei JOBLANDIA - platformă ce facilitează legătura licee - companii pentru a oferi adolescenților o perspectivă practică asupra organizațiilor și joburilor existente și viitoare, sprijinindu-i astfel să-și aleagă cât mai informat cariera.