Dacă nu știți, nu vă faceți probleme. Nici Primăria Câmpina nu știe. Am întrebat noi. În schimb, după cum s-a anunțat la conferința de închidere a proiectului privind realizarea Centrului de Informare și Promovare Turistică, unul dintre principalele obiective ale acestui proiect îl reprezintă creșterea cu 10% anual a numărului de turiști care vin în municipiu. Nu știm câți turiști am avut în 2015, dar în 2016 vom avea cu 10% mai mulți...
Pornind de la ideea că, după finalizarea Centrului de Informare și Promovare Turistică, numărul turiștilor va crește cu 10%, am solicitat Primăriei Câmpina, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, să ni se spună câți turiști români și străini au vizitat localitatea în 2014 și 2015. Măcar cu aproximație. Ei bine, nu există nici un fel de date pentru ultimii doi ani. Iată răspunsul primit: "Conform datelor oferite de Direcția de Statistică Prahova, numărul de turiști sosiți în municipiul Câmpina în anul 2010 este de 14.500 persoane (informația fiind prezentată în Cererea de Finanțare depusă atunci pentru proiectul Centrul Național de Informare și Promovare Turistică). Numărul estimativ de turiști va fi de peste 16.000 în primul an după implementarea acestui proiect (respectiv 2016, n.r)". Alte date nu mai există, de vreme ce acesta este răspunsul complet al Primăriei.
Totuși, pentru a avea cât de cât o imagine a turismului în Câmpina, am contactat cele două muzee din municipiu (unul dintre ele aflându-se în subordinea administrației locale) și am aflat câți turiști au vizitat aceste instituții reprezentative pentru Câmpina în anul 2015:
- Muzeul Memorial "B.P. Hasdeu": 14.400 turiști în 2015 (dintre care 600 au fost turiști străini), cu aproape 2.000 mai mulți față de 2014. Acestora li se pot adăuga și participanții la diversele evenimente organizate anul trecut la Castel, în jur de 500 persoane.
- Muzeul Memorial "Nicolae Grigorescu": 12.000 turiști în 2015, în creștere cu câteva sute comparativ cu 2014.
De la Primăria Câmpina am reușit, totuși, să aflăm că anul trecut a fost finalizată Strategia de Dezvoltare Turistică a Municipiului Câmpina, un document amplu, care a costat 10.000 lei și care a fost realizată de Asociația Profesională a Formării în Administrația Publică Locală - CINAQ. Acesta este un subiect asupra căruia vom reveni.
Am reunit oferte privind meniul zilei de la restaurante din Câmpina și împrejurimi.
Privită cu mare speranță din tabăra câmpinenilor, partida de la Drăgănești s-a trasformat într-o mare deziluzie.
Într-o lume din ce în ce mai grăbită, poate și mai superificală, mulți oameni se întreabă care ar trebui să fie primii pași de urmat atunci când se dorește cumpărarea unei locuințe.
Comunitatea din Provița de Jos se bucură în continuare de piața locală de weekend, un proiect realizat cu sprijinul fondurilor europene, dedicat promovării produselor tradiționale și susținerii fermierilor din zonă.