Propunerea consilierilor Valentin Crețu (PLUS) și Cosmin Raț (POL) de a se reamplasa și amenaja o pistă de aeromodele și carting pe terenul situat lângă fostul Sat de Vacanță mai are de așteptat. A fost cel mai discutat subiect al ședinței Consiliului Local Câmpina de joi, 25 februarie, iar la final, soluția a fost de retrimitere a proiectului la inițiatori până se va realiza un studiu de impact asupra sănătății locuitorilor cartierului Voila.
Primele discuții le-au inițiat consilierii PMP, care au cerut realizarea înainte de investiție a unui studiu de impact și obținerea semnăturilor de la vecini că sunt de acord cu proiectul. Ulterior, au renunțat la ultima parte a amendamentului. În spriinul lor au venit și consilierii PSD-ProRomânia, care prin vocea lui Andrei Duran au cerut retragerea proiectului până se va realiza studiul de impact, până va fi prins pe lista proiectelor cu fonduri europene. ”Nu înțeleg de ce această grabă și la ce folosește proiectul în actuala formă”, a fost lait-motivul luărilor de cuvânt ale lui Duran.
Inițiatorii au susținut că nu este nevoie de un studiu de impact, atâta vreme cât doar se stabilește practic destinația acestui teren, urmând ca pentru obținerea autorizației de construire a pistelor să se stabilească de specialiști dacă este nevoie sau nu și de un studiu de impact.
Au fost discuții lungi, sterile, fiecare parte apărându-și punctul de vedere, chiar dacă argumentele nu erau întotdeauna... ”indubitabile”.
În cele din urmă, la propunerea președintelui de ședință, Liviu Dumitrache (USR), și cu votul favorabil al consilierilor Bogdan Ene, Marius Anghelescu, Aron Sabo (PMP), Livia Lupu, Horațiu Zăgan, Andrei Duran (PSD), Dan Nica, Florin Marcu (PNL), Liviu Davidescu (ProRomânia) și Liviu Dumitrache (USR), proiectul a fost retrimis inițiatorilor.
Acum, parcă nu e tocmai fair-play, chiar din partea consilierilor PMP să vină cu asemenea argumente, în condițiile în care anul trecut, atunci când tocmai liderul PMP a inițiat și s-a ocupat de proiectul de reparații pe vechiul amplasament, situat la intersecția străzilor I.H. Rădulescu, Drumul Taberei și Siretului, ajungându-se până la finalizarea licitației, nu a fost nevoie nici de studiu de impact, nici de altceva, chiar dacă pista are la doar câteva zeci de metri de case. Dar, așa e în politică, astfel că iubitorii aeromodelismului și cartingului vor mai avea ceva de așteptat până când vor putea avea o pistă pentru aceste sporturi, iar momentul aniversării celor 50 de ani de la înființarea primei piste, moment la care a participat Henri Coandă, va fi, probabil, trecut cu vederea.

În contextul degradării grave apărute pe DN1, la kilometrul 99+100, în zona municipiului Câmpina, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Nanu, a avut o întâlnire cu reprezentanții CNAIR, la discuții fiind invitați și prefectul județului Prahova, subprefecții și șeful ISU Prahova.

Criza apei a trecut, dar autoritățile par mai hotărâte ca oricând să ia toate măsuruile pentru a nu mai trece niciodată printr-o astfel de încercare.

În cursul serii de joi, 18 decembrie, în intervalul orar 20.00 - 24.00, lucrătorii Serviciului Rutier din cadrul Biroului Drumuri Naționale și Europene au derulat o amplă razie pe cele mai importante artere ale județului.

Proiectul de aprobarea a taxelor și impozitelor locale la nivelul municipiului Câmpina pentru anul 2026 a fost deja în procedură de transparență decizională, dar după apariția reglementărilor la nivel național privind noile taxe și impozite locale, acestea revin în consultare publică.