Din 20 septembrie 2017, administrațiile locale pot depune cereri de finanțare în cadrul POR Axa 3 - "Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon". Este vorba despre bani europeni, bani mulți pe care UE îi pune la dispoziție pentru modernizarea a tot ce înseamnă transport public, căi de acces, centre de închiriat și piste pentru biciclete. În cadrul acestei noi axe de finanțare, Câmpina ar putea accesa până la 10 milioane de euro, iar cofinanțarea de la bugetul local ar fi de doar 2% din valoarea proiectului. Important este să se dorească un astfel de proiect care ar presupune, înainte de toate, înființarea unui serviciu public de transport în subordinea administrației locale.
În vara anului trecut, la Câmpina a fost finalizat și adoptat Planul de Mobilitate Urbană, una dintre concluziile acestuia fiind că se impune realizarea unui serviciu public de transport local în locul contractului existent în momentul de faţă cu o firmă privată. Din punctul de vedere al specialiștilor care au realizat Planul de Mobilitate Urbană, la Câmpina este necesară reorganizarea sistemului de transport public prin achiziționarea de autobuze ecologice, regândirea sistemului de tarifare, implementarea unui sistem de informare pentru călători, amenajarea stațiilor, crearea unui terminal. Iar soluția cea mai bună ar fi înființarea unui serviciu public de transport local, în subordinea administrației locale, așa cum au procedat multe localități din țară. O idee cu care primarul Horia Tiseanu a fost de acord la momentul respectiv, deoarece ar aduce mai multe avantaje pentru comunitate: un transport mai civilizat, controlul asupra tarifelor, eficientizarea sistemului de transport public prin achiziționarea unor autobuze ecologice și chiar realizarea unui mic parc de celule fotovoltaice al cărui principal scop să fie tocmai alimentarea acestor autobuze. Iar Planul de Mobilitate Urbană a fost realizat tocmai pentru a se putea accesa fonduri europene în domeniu, existența acestui document fiind o condiție stabilită de UE.
Axa de finanţare europeană deschisă în urmă cu câteva zile se pliază exact pe aceste deziderate, iar administraţiile locale au termen până la 20 martie 2018 să depună cereri de finanţare. Proiectul ar urma să fie implementat până cel târziu în anul 2023.
Andrei Duran, consilier local şi expert în cadrul Serviciului Dezvoltare din cadrul ADR Sud-Muntenia, a explicat pe scurt în ce constă un astfel de proiect şi care ar fi beneficiile sale pentru Câmpina: “După realizarea unui studiu de trafic, se pot achiziţiona autobuze electrice, iar, ceea ce este cel mai important, în cadrul acestui proiect, pe fonduri europene, se pot reface străzile incluse pe traseele transportului public local. De exemplu, astfel putem asfalta străzile Voila şi Calea Doftanei, inclusiv cu realizarea trotuarelor şi a staţiilor. De asemenea, se pot realiza piste de biciclete şi multe alte facilităţi, fiind o oportunitate extrem de importantă pentru un oraş cum este Câmpina”. (video)
Pe lângă dotarea transportului local, modernizarea străzilor și stațiilor, în cadrul proiectului se mai pot realiza multe alte lucrări - sisteme de e-ticketing; stații de încarcare a mașinilor electrice și hibride; piste de biciclete și centre de închiriat biciclete; sisteme performante de monitorizare video; plantarea de aliniamente de arbori și arbuști etc. Practic, obiectivele de bază ale acestui proiect ar fi îmbunătățirea sistemului public de transport și reducerea poluării. Iar un serviciu public de transport se poate înființa doar de către Câmpina, pentru traseele interne, sau printr-un parteneriat în Câmpina și comunele vecine, pentru traseele dintre localități.
Acum, la nivelul Primăriei Câmpina este cunoscută această oportunitate încă din luna iunie, deci, de aproape patru luni. Dar nu se face nimic motivația fiind aceea că “avem deja în derulare un contract cu o firmă privată de transport local”. Da, este adevărat, dar știm cu toții cum a fost obținut acest contract și câte probleme există. Și mai știm că este valabil până în martie 2020, dar poate fi reziliat unilateral de către administrația locală pentru o cauză de utilitate publică, desigur cu despăgubirea partenerului. Asta, dacă se dorește, dacă există o viziune adevărată la nivelul Primăriei Câmpina, dacă se vrea o treabă bună. Dacă nu, proiectul cu finanțare europeană rămâne doar un vis frumos despre civilizație, despre Câmpina modernă...
Citiți și Câmpina are nevoie de un serviciu public de transport local în locul unei firme private

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.

Sâmbătă dimineață, alături de echipele Hidro Prahova, Virgiliu Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a mers în Câmpina și Breaza pentru monitorizarea evoluției situației după repornirea sistemului de alimentare cu apă. La aproximativ 12 ore de la introducerea apei în rețea, sistemul se stabilizează treptat, iar alimentarea ajunge deja în majoritatea localităților afectate.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.