Opelul Insignia pe care și l-a dorit atât de mult fostul primar al Câmpinei, Horia Tiseanu, și pentru care răspunde penal (chiar marți, 7 septembrie 2021, are un nou termen în dosarul în care este acuzat de fapte de corupție, printre care și achiziția acestui autoturism de lux), pare să fie o mașină blestemată. De mai bine de un an, faimosul autoturism cumpărat cu 29.000 euro zace în service... Are motorul stricat și este necesară achiziția altuia. Piese pentru acest model se găsesc greu și costă mult, astfel că banii aruncați de Horia Tiseanu pe acest autoturism, doar dintr-un capriciu, zac în curtea unui service auto, aproape de marginea orașului.
Subiectul privind acest autoturism a fost multă vreme în atenția presei și a opinie publice, în special din cauza ”ingineriilor financiare” făcute pentru cumpărarea cu bani de la bugetul local a acestei mașini pe care și-a dorit-o fostul primar. Mai mult, Horia Tiseanu a dat dovadă de o aroganță uriașă atunci când subiectul s-a discutat în plenul Consiliului Local și s-a propus vinderea mașinii. ”Să o vindem, iar pentru mine puteți cumpăra și un Trabant, cu condiția să aibă aer condiționat. Văd că nu vă interesează imaginea instituției pe care o conduc, așa că poate fi și un Trabant!”, a spus atunci Horia Tiseanu.
Povestea acestui autoturism Opel Insignia a stat la baza unuia dintre capetele de acuzare în procesul pe care DNA i l-a intentat fostului primar. Pe scurt, în anul 2014, de la bugetul local au fost alocaţi 135.000 lei (adică 1,35 miliarde lei vechi) Poliţiei Locale Câmpina, pentru cumpărarea unei maşini noi. Şi a fost cumpărat acest Opel Insignia, mașină care apoi a fost transferată rapid Primăriei şi folosită exclusiv de primarul Horia Tiseanu (atât la serviciu, cât și în scop personal). Inspectorii Curţii de Conturi, veniți în control la Primăria Câmpina în vara anului 2015, au verificat şi această achiziţie şi au descoperit câteva lucruri interesante. Trecem peste partea de moralitate, adică… achiziţionarea unei maşini de lux, din bani publici, într-o perioadă nu tocmai fericită pentru localitate din punct de vedere economic, o perioadă în care încasările la bugetul local mergeau prost, iar investițiile erau destul de puține. Ne referim strict la tertipul financiar folosit pentru cumpărarea acestei maşini şi asupra căruia s-au oprit inspectorii Curţii de Conturi. Primăria nu putea cumpăra această maşină pentru că legea nu-i permitea. Potrivit OUG 68/2012, autorităţile publice nu pot achiziţiona autoturisme cu o capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm cubi şi care să coste mai mult de 18.000 de euro (cu tot cu TVA). Excepţie fac instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, dar şi în cazul acestora, totul trebuie justificat temeinic. Cum primarul dorea neapărat Opel Insignia şi cum Poliţia Locală înseamnă ordine publică, s-a luat decizia ca maşina să fie achiziţionată de Poliţia Locală Câmpina şi apoi transferată la Primărie. Căutând în acte, Curtea de Conturi a descoperit şi de ce maşina a costat atât de mult. Pentru că 11.000 euro au fost doar dotările suplimentare solicitate de primar. Practic, la Poliţia Locală au existat două facturi – una de 18.000 euro – pentru maşină şi una de 11.000 euro – pentru dotări. Acum, fostul primar Horia Tiseanu va plăti în instanță tertipul folosit. Dar cine dă înapoi câmpinenilor cei 135.000 lei cheltuiți pentru un moft care zace acum în curtea unui service?!
După ce în ultimele săptămâni s-a asfaltat Bulevardul Culturii din Câmpina, după lucrările la rețeaua de gaze, vineri, 13 decembrie, s-au realizat marcajele rutiere.
Vineri, 13 decembrie, a fost ședință extraordinară a Consiliului Local Câmpina. Deși s-a discutat doar o rectificare a bugetului local, au ieșit scântei...
La începutul fiecărui mandat, aleșii locali sunt obligați să-și completeze declarațiile de avere și de interese și să le depună la Primărie pentru a fi postate pe site-ul instituției. Iată cât de bogați (sau nu) sunt noii aleși câmpineni.
Marți seară, în jurul orei 23.00, în Prahova a avut loc un accident rutier terifiant, în urma căruia doi tineri - șoferul de 27 ani și pasagerul de 26 ani - și-au pierdut viața.