Primăria Câmpina nu a mai depus cererea de finanțare pentru obținerea de fonduri europene în vederea modernizării transportului public. Practic, s-a intrat în criză de timp, studiul de trafic și studiul privind parcările nu au mai putut fi realizate și depuse până la termenul limită stabilit de Ministerul Dezvoltării, astfel că putem închide subiectul referitor la fondurile europene pentru achiziția de autobuze ecologice, pentru crearea unei rețele de piste de biciclete și pentru un studiu complex de management al traficului.
"Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane, bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă" - aceasta era denumirea oficială a proiectului pentru care se puteau accesa fonduri europene prin POR 2014-2020. Un proiect despre care noi am scris de nenumărate ori în a doua parte a anului trecut și la începutul acestui an, pentru că l-am considerat a fi o excelentă oportunitate pentru Câmpina. N-a fost să fie. Nu vom avea, deocamdată, nici autobuze ecologice, nici piste de biciclete, nu se va înființa nici societatea de transport public la care administrația locală să fie unic acționar. Mergem mai departe cu Eliro, după aceea tot cu Eliro sau poate o altă societate privată care va avea contract cu Primăria. Prin urmare, nu se va schimba nimic, cu toate cele șase runde de discuții care au avut loc la Primăria Câmpina și care au fost inițiate de consilierii locali Monica Clinciu și Florin Frățilă, cu tot acordul de principiu dat de CL pentru depunerea cererii de finanțare.
Reprezentanții Primăriei Câmpina motivează această situație prin faptul că nu s-a prezentat nimeni la selecțiile de oferte pentru realizarea studiului de trafic și a studiului privind organizarea parcărilor, iar apoi, când, în sfârșit, a fost găsită o firmă, aceasta a refuzat să semneze contractul deoarece și-a dat seama că nu are timp să realizeze documentația menționată în mai puțin de o lună.
"Știu că acest proiect a constituit slăbiciunea unor consilieri locali care și l-ar fi dorit realizat. Vreau să vă spun că și noi ni l-am fi dorit realizat, ne-am fi dorit și noi autobuze electrice moderne cu care să circule cetățenii municipiului, ne-am fi dorit o societate de transport în subordinea administrației locale. Doar că a fost vorba de multe documente care trebuiau întocmite, am făcut două proceduri de achiziție, dar nu a venit nicio firmă. Am identificat până la urmă o firmă de specialitate, care dorea să facă aceste studii, dar după ce a analizat mai bine situația și-a dat seama că nu mai e timp. Dacă suntem optimiști, poate că va fi reluat și acest proiect, așa cum s-a întâmplat și în cazul altor proiecte", a declarat primarul Horia Tiseanu în cadrul unei conferințe de presă organizată recent la Primărie. (video)
Poate dacă Primăria se apuca de treabă din vara lui 2017, când a fost lansată această axă de finanțare europeană și s-a știut despre asta, nu se mai intra în criză de timp. Dar așa, s-a pierdut mai bine de jumătate de an. Oricum, reamintim administrației locale că anul viitor intră în vigoare Legea 37/2018 privind promovarea transportului ecologic, act normativ care prevede obligația autorităților locale, regiilor autonome, societăților aflate în subordinea primăriilor, dar și societăților private de transport, inclusiv firmelor de taxi, de a achiziționa mijloace de transport în comun acționate electric într-o proporție de minimum 30% din necesarul achizițiilor viitoare, scopul fiind în principal reducerea poluării. Pentru instituțiile publice, legea se aplică din 2019, iar în cazul societăţilor cu capital privat, inclusiv firmelor de taxi, legea se aplică din 2020.
Sunt ani buni de când Bulevardul Carol I este afectat de o alunecare de teren pe o lungime de 100 m și o suprafață totală de aproape 1.100 mp, la ieșirea din municipiul Câmpina spre Cornu.
Am primit la redacție următorul drept la replică din partea Ordinului Arhitecților din România, cu privire la articolul "Sute de familii din Câmpina nu vor mai putea să schimbe o țiglă pe casă, dacă PUG-ul se aprobă în forma actuală".
Cei care au trecut în cursul zilei de joi, 16 octombrie, prin sensul giratoriu de la Fibec (Bulevardul Carol I - Strada Pictor Nicolae Grigorescu - Strada Oituz) au văzut că se lucra de zor, încă de la prima oră a dimineții.
După ani în care acoperișul Pieței Centrale a fost afectat de infiltrații și intemperii, au fost demarate lucrările de refacere completă a acoperișului, o investiție importantă menită să aducă mai multă siguranță și confort pentru comercianți și cumpărători.