Primăria Câmpina nu a mai depus cererea de finanțare pentru obținerea de fonduri europene în vederea modernizării transportului public. Practic, s-a intrat în criză de timp, studiul de trafic și studiul privind parcările nu au mai putut fi realizate și depuse până la termenul limită stabilit de Ministerul Dezvoltării, astfel că putem închide subiectul referitor la fondurile europene pentru achiziția de autobuze ecologice, pentru crearea unei rețele de piste de biciclete și pentru un studiu complex de management al traficului.
"Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane, bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă" - aceasta era denumirea oficială a proiectului pentru care se puteau accesa fonduri europene prin POR 2014-2020. Un proiect despre care noi am scris de nenumărate ori în a doua parte a anului trecut și la începutul acestui an, pentru că l-am considerat a fi o excelentă oportunitate pentru Câmpina. N-a fost să fie. Nu vom avea, deocamdată, nici autobuze ecologice, nici piste de biciclete, nu se va înființa nici societatea de transport public la care administrația locală să fie unic acționar. Mergem mai departe cu Eliro, după aceea tot cu Eliro sau poate o altă societate privată care va avea contract cu Primăria. Prin urmare, nu se va schimba nimic, cu toate cele șase runde de discuții care au avut loc la Primăria Câmpina și care au fost inițiate de consilierii locali Monica Clinciu și Florin Frățilă, cu tot acordul de principiu dat de CL pentru depunerea cererii de finanțare.
Reprezentanții Primăriei Câmpina motivează această situație prin faptul că nu s-a prezentat nimeni la selecțiile de oferte pentru realizarea studiului de trafic și a studiului privind organizarea parcărilor, iar apoi, când, în sfârșit, a fost găsită o firmă, aceasta a refuzat să semneze contractul deoarece și-a dat seama că nu are timp să realizeze documentația menționată în mai puțin de o lună.
"Știu că acest proiect a constituit slăbiciunea unor consilieri locali care și l-ar fi dorit realizat. Vreau să vă spun că și noi ni l-am fi dorit realizat, ne-am fi dorit și noi autobuze electrice moderne cu care să circule cetățenii municipiului, ne-am fi dorit o societate de transport în subordinea administrației locale. Doar că a fost vorba de multe documente care trebuiau întocmite, am făcut două proceduri de achiziție, dar nu a venit nicio firmă. Am identificat până la urmă o firmă de specialitate, care dorea să facă aceste studii, dar după ce a analizat mai bine situația și-a dat seama că nu mai e timp. Dacă suntem optimiști, poate că va fi reluat și acest proiect, așa cum s-a întâmplat și în cazul altor proiecte", a declarat primarul Horia Tiseanu în cadrul unei conferințe de presă organizată recent la Primărie. (video)
Poate dacă Primăria se apuca de treabă din vara lui 2017, când a fost lansată această axă de finanțare europeană și s-a știut despre asta, nu se mai intra în criză de timp. Dar așa, s-a pierdut mai bine de jumătate de an. Oricum, reamintim administrației locale că anul viitor intră în vigoare Legea 37/2018 privind promovarea transportului ecologic, act normativ care prevede obligația autorităților locale, regiilor autonome, societăților aflate în subordinea primăriilor, dar și societăților private de transport, inclusiv firmelor de taxi, de a achiziționa mijloace de transport în comun acționate electric într-o proporție de minimum 30% din necesarul achizițiilor viitoare, scopul fiind în principal reducerea poluării. Pentru instituțiile publice, legea se aplică din 2019, iar în cazul societăţilor cu capital privat, inclusiv firmelor de taxi, legea se aplică din 2020.

În noaptea care a trecut, în jurul orei 3.10, pe Bulevardul Nicolae Bălcescu un echipaj de poliție a oprit un autoturism pentru control.

Cinematograful din Câmpina își trăiește ultimele clipe de existență fizică... Va rămâne doar în amintirea celor care au trăit aici momente memorabile. Va fi demolat, procedura de achiziție publică în acest sens fiind deja demarată. Cel mai probabil, aici se va realiza o parcare...

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Ploiești, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism - Serviciul Teritorial Ploiești, au documentat activitatea infracțională a unui bărbat de 44 de ani, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de mare risc.

În urmă cu numai două zile, un cumplit accident de circulație a dus la pierderea unei vieți omenești pe trecerea de pietoni de la Bănești, pe DN1, în apropierea intersecției cu drumul spre Urleta.