O ședință de îndată a Consiliului Local Câmpina a produs o nouă sincopă politică, una care ar putea avea repercursiuni importante asupra viitorului transportului public local. Au fost numai câteva minute de contre intense, în urma cărora doi consilieri PSD (Livia Lupu și Horațiu Zăgan) și doi de la USR (viceprimarul Liviu Dumitrache și consilierul Adina Gârbăcică) s-au abținut de la vot. Acest lucru a dus la respingerea proiectului privind transportul public local ecologic, cu fonduri europene. Totuși, consilierii mai au o șansă, primarul Alin Moldoveanu anunțând imediat după ședința de joi seară că va convoca o nouă ședință de îndată pentru vineri, 13 mai 2022, ora 8.15.
Mult discutatul și așteptatul proiect privind transportul public ecologic, care urmează a fi realizat cu fonduri europene, este foarte aproape de linia de final - depunerea efectivă a proiectului pentru finanțare. Marți, 10 mai 2022, a apărut ghidul de finanțare, una dintre cele mai importante modificări fiind aceea că nu se mai finanțează decât proiecte ale unor parteneriate între minim două localități. În aceste condiții, s-a luat legătura cu reprezentanții administrației locale din Poiana Câmpina, cu care s-a stabilit încheierea unui parteneriat, totul urmând a se definitiva în aceste zile, în regim de urgență. Și asta pentru că, luni, 16 mai 2022 se deschide linia de depunere a proiectelor, mergându-se pe principiul ”primul venit, primul servit”. Aceasta a fost situația care a condus la convocarea ședinței de îndată a Consilului Local de joi, 12 mai, adică la mai puțin de 48 de ore de la apariția ghidului de finanțare.
Ceea ce părea a fi doar o formalitate s-a dovedit, în final, un eșec, în primul rând pentru Câmpina. Consilierul PSD Livia Lupu a atras atenția că nu a avut timp să parcurgă toate materiale pe care consilierii le-au primit cu numai două ore și jumătate înaintea ședinței ”de îndată”. Puteți urmări integral discuțiile în materialul video.
În final, trecându-se la vot, din cei 13 consilieri locali prezenți, doar nouă au votat ”pentru” (Roxana Gheorghe, Noemi Ionescu, Costel Filip, Valentin Crețu, Viorica Vane, Liviu Davidescu, Bogdan Ene, Liviu Briciu, Florin Marcu), iar patru s-au abținut - Livia Lupu, Horațiu Zăgan, Adina Gârbăcică, Liviu Dumitrache. Pentru a trece, proiectul avea nevoie de jumătate plus unu din numărul consilierilor în funcție, adică de zece voturi, fiind vorba de un parteneriat cu o altă localitate.
Interesant este faptul că, în cazul USR, dintre cei patru consilieri, doi au votat în favoarea proiectului, iar doi s-au abținut. De asemenea, este greu de înțeles cum viceprimarul Liviu Dumitrache nu a votat în favoarea unui proiect cu fonduri europene, în condițiile în care beneficiază de un spor de 25% la indemnizația sa de viceprimar tocmai pentru derularea proiectelor cu fonduri europene la Câmpina.
Mai mult decât atât, lucru absolut inexplicabil, consilierii care s-au abținut la proiectul privind transportul local ecologic, cu excepția lui Liviu Dumitrache, au votat în favoarea unui alt proiect privind digitalizarea transportului public, un proiect legat de primul, că doar nu își închipuie cineva că se vor instala sisteme de e-ticketing în microbuzele de la Eliro...
Oricum, vom vedea dacă la ședința de vineri dimineață se va schimba ceva în privința votului. Dacă nu, Câmpina este în prag de a rata o nouă oportunitate privind transportul public, ceea ce nu ar fi o noutate, pentru că asta s-a întâmplat și în mandatul trecut, dar atunci nu a fost din cauza Consiliului Local.
Alarmele telefoanelor mobile ale multor câmpineni au sunat din nou în această seară, în jurul orei 18.50, un mesaj RO-ALERT anunțând prezența unui urs pe Calea Doftanei, din Câmpina.
Veste tristă pentru Câmpina... Fostul primar al Câmpinei din perioada comunistă, Petre Câmpeanu, a încetat din viață la aproape 85 ani.
În cursul zilei de vineri, 6 septembrie, polițiștii au fost sesizați de către o femeie din Cornu, că fostul ei concubin a încălcat ordinul de protecție pe care aceasta îl obținuse de la Judecătoria Câmpina împotriva lui.
Traficul de droguri reprezintă unul dintre cele mai periculoase flageluri ale acestor ani, polițiștii acționând constant pentru combatarea acestui fenomen cu efecte inimaginabile, mai ales pe termen lung.