Până la 7 februarie 2022 se află în consultare publică, pe site-ul Primăriei Câmpina, un proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru prestarea serviciului public de transport local de persoane de către societatea Eliro SRL. Practic, este vorba despre majorarea de la 3,5 lei la 5 lei a unui bilet de călătorie pe traseele interne din Câmpina, de la 1 martie 2022. După consultarea publică, proiectul va intra în dezbaterea Consiliului Local. Având în vedere că transportul public de persoane este un subiect delicat și important, în același timp, am încercat să aflăm părerea liderilor partidelor politice cu reprezentare în Consiliul Local Câmpina despre acest subiect și le-am adresat două întrebări. Precizăm că nu am primit răspunsuri de la liderii a două formațiuni politice: PSD și USR.
1. Formațiunea politică pe care o reprezentați este de acord cu majorarea la 5 lei a prețului la biletul de călătorie pentru transportul intern de persoane?
2. Care considerați că ar fi cea mai bună soluție pentru transportul public de persoane pe traseele interne din municipiul Câmpina?
Iată răspunsurile primite:
Adrian Pițigoi, președinte PMP Câmpina:
1. Nu, PMP nu este de acord cu majorarea la 5 lei a unui bilet de călătorie pentru transportul public intern. Considerăm că este un tarif enorm, iar calitatea serviciilor oferite este mult prea scăzută pentru a justifica un asemenea tarif.
2. Soluția este una simplă - transportul public să fie asigurat de către Primărie, iar pensionarii și elevii să beneficieze de transport gratuit.
Liviu Briciu, președinte POL Câmpina, consilier local:
1. Nu putem și nu ne dorim să punem problema în acești termeni - dacă suntem sau nu de acord cu majorarea tarifului. Este evident că nimeni nu-și dorește o majorare a prețului per călătorie, dar nu ne putem preface că nu vedem realitățile actuale și să nu observăm majorările din ultima perioadă la combustibili, piese de schimb, utilități, asigurări etc. Trebuie analizate toate opțiunile de la majorarea cerută a tarifului actual, soluții de eficientizare până la o regândire a subvenției ce se acordă transportul urban. Și să sperăm că această creștere a prețurilor se va opri...
2. Credem că trebuie să găsim soluții imediate, dar și pentru viitor, deoarece, pe lângă această situație presantă, se apropie și data la care va avea loc noua licitație pentru transportul în comun urban. Prima propunere concretă a POL Câmpina vizează amenajarea unei stații de transport urban intemediară în interiorul parcării complexului de magazine din zona Kaufland, evident după discuții cu reprezentanții centrului comercial, care credem că vor susține această inițiativă fiind o situație win - win. Considerăm că această măsură, care vine direct în sprijinul cetățenilor, va aduce automat o mărire substanțială a numărului de călători pe toate rutele cu efecte benefice și asupra transportatorului (actual sau viitor). Măsura face parte dintr-un amplu program de dezvoltare a transportului în comun din Câmpina, care trebuie implementat cât mai urgent având în vedere situația actuală care ne determină să luăm măsuri imediate. A doua măsură de eficientizare a rutelor existente, pe care POL dorește s-o inițieze, ar fi crearea unei rute care să le integreze pe cele existente (de genul traseu alternativ Slobozia - Calea Doftanei - Voila, cu întoarcere pe Drumul Taberei - Muscel și invers, cu ore diferențiate pentru elevi, pentru Voila-Spital etc), astfel încât să existe posibilitatea reducerii anumitor cheltuieli fără afectarea programului și a libertății de mișcare a cetățenilor. Astfel, în scurt timp (în măsura în care acțiunile se dovedesc viabile) vom avea și posibilitatea analizării, în alți termeni, a tarifului corect ce trebuie practicat pe raza municipiului Câmpina.
Marian Nistor, președinte PNL Câmpina:
1. Este clar că toate creșterile prețurilor la carburanți, la utilități, piese de schimb, creșterile salariale impuse de lege, toate acestea se reflectă în toată economia. Este normal să fie adusă în discuție o creștere a tarifului la transportul public local din Câmpina, dar aceasta este mult prea mare, în condițiile în care, la prelungirea contractului de delegare a gestiunii acestui serviciu, în anul 2020, nu s-a făcut nicio ajustare a tarifului. Este prea mare actuala creștere a tarifului de la 3,5 lei la 5 lei și în opinia mea este nejustificată.
2. Cea mai bună soluție este crearea unui serviciu de transport în subordinea Consiliului Local. Este un proiect depus în acest sens, în anul 2020, aproape concomitent cu actul adițoinal la contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, fiind inclusă chiar și o prevedere conform căreia, în situația în care se accesează fonduri europene de mobilitate urbană, contractul în discuție să poată fi reziliat unilteral. Consider că prin PNRR, pe Axa Fond Verde Local, pot fi achiziționate mașini electrice pentru transportul public urban, astfel încât să fie creată o structură în subordinea Consiliului Local, cu un transport extins și spre comunale limitrofe Câmpinei.
Liviu Davidescu, președinte ProRomânia, consilier local:
1. Nu suntem de acord cu majorarea prețului pentru un bilet de călătorie.
2. Credem că soluția o reprezintă achiziționarea mijloacelor de transport în comun cu motor electric, existând și un cadru legal favorabil în acest sens.
Roxana Gheorghe, președinte Partidul Verde, consilier local:
1. În cadrul comisiei de specialitate a Consiliului Local se poartă discuții referitor la cererea operatorului de transport intern de persoane în Câmpina de majorare a tarifului pentru transport. După părerea noastră, majorarea solicitată, de peste 40%, este foarte mare, dar trebuie ținut cont că motivarea cererii se bazează pe majorările diverse de prețuri, mai ales din ultima perioadă, și pe faptul că nu s-a mai majorat tariful din anul 2015. Nu știm dacă s-ar organiza o licitație pentru efectuarea transportului pe rutele interne dacă s-ar prezenta și măcar o altă firmă, astfel încât să existe o concurență adevărată. Am înțeles, de asemenea, că firma nu oferă cele mai bune condiții de transport pentru călători. Deci, sunt multe de luat în calcul. Nu avem încă informații de ce este un singur tarif, de ce nu se oferă tarif pentru o călătorie, pentru două călătorii, abonamente, reduceri și gratuități pentru elevi și pensionari, vom încerca să lămurim aceste aspecte și poate chiar să se mai reducă prețul propus, în condițiile în care, în Ploiești, din câte am văzut, un bilet este 2,5 lei.
2. Reprezentanții Partidului Verde, prin consilierii locali, susțin proiectele administrației locale din cadrul Strategiei de Dezvoltare Urbană si credem că situația transportului intern în Câmpina se va schimba total când se vor finaliza proiectele de investiții depuse la CNI și la Administrația Fondului de Mediu, precum si proiectele cu finanțare europeană, cum ar fi: achiziția de autobuze electrice, realizarea unui centru intermodal de transport public integrat cu sistem park and ride și alte proiecte care să eficientizeze transportul și să reducă poluarea.
Costel Filip, consilier independent:
1. Ar trebui verificat prețul de referință la motorină în anul 2015, anul de la care nu s-a mai făcut nicio ajustare a tarifului de transport public local. Dacă această creștere este de aproape 40%, atunci cererea de creștere a tarifului este justificată, pentru că celelalte argumente invocate de operator nu consider că au o pondere atât de mare. Oricum, sper să fie ultima solicitare de majorare a tarifului la transportul public local, pentru că ne apropiem de tariful unui bilet de călătorie în Paris, de 1,10 euro.
2. Soluția, în opinia mea, este tocmai renunțarea la autovehiculele care folosesc combustibili fosili și trecerea la un transport verde, cu energie din surse alternative. Consider că este cea mai bună soluție și singura șansă reală pentru un transport local la standarde europene.
La sfârșitul acestei luni, noua administrație locală, care a rezultat în urma alegerilor din 9 iunie, îi va ”intra în pâine”. Suntem convinși că de-a lungul acestor multe luni, au fost destui cei care a încercat sau chiar i-au făcut agenda noii administrații. Încercăm să venim cu câteva idei, credem noi interesante, dar, mai mult, nu sunt costisitoare și ar putea aduce un plus imaginii Câmpinei.
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis pe numărul de whatsapp 0733.388.425 o imagine surprinsă vineri după-amiază, în jurul orei 16.00, în apropiere trecerii de pietoni de la intrarea pe Strada Mihail Kogălniceanu.
Sfânta Parascheva este ocrotitoarea a peste 450 biserici ortodoxe din țară, printre acestea numărându-se și biserica de la Câmpina, de pe Strada Orizontului, ce poartă hramul Cuvioasei.
La sediul Primăriei municipiului Câmpina a avut loc miercuri, 9 octombrie 2024, o ședință a Comisiei pentru Siguranța Circulației, condusă de primarul Alin Moldoveanu și în cadrul căreia s-au discutat mai multe proiecte importante, pentru care era necesar avizul acestei comisii.