Punctele de vedere ale liderilor partidelor din CL Câmpina privind intenția de scumpire a biletului de transport local la 5 lei

Actualitate (Categoria articolului)

Până la 7 februarie 2022 se află în consultare publică, pe site-ul Primăriei Câmpina, un proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru prestarea serviciului public de transport local de persoane de către societatea Eliro SRL. Practic, este vorba despre majorarea de la 3,5 lei la 5 lei a unui bilet de călătorie pe traseele interne din Câmpina, de la 1 martie 2022. După consultarea publică, proiectul va intra în dezbaterea Consiliului Local. Având în vedere că transportul public de persoane este un subiect delicat și important, în același timp, am încercat să aflăm părerea liderilor partidelor politice cu reprezentare în Consiliul Local Câmpina despre acest subiect și le-am adresat două întrebări. Precizăm că nu am primit răspunsuri de la liderii a două formațiuni politice: PSD și USR.

1. Formațiunea politică pe care o reprezentați este de acord cu majorarea la 5 lei a prețului la biletul de călătorie pentru transportul intern de persoane?
2. Care considerați că ar fi cea mai bună soluție pentru transportul public de persoane pe traseele interne din municipiul Câmpina?

Iată răspunsurile primite:
Adrian Pițigoi, președinte PMP Câmpina:
1. Nu, PMP nu este de acord cu majorarea la 5 lei a unui bilet de călătorie pentru transportul public intern. Considerăm că este un tarif enorm, iar calitatea serviciilor oferite este mult prea scăzută pentru a justifica un asemenea tarif.
2. Soluția este una simplă - transportul public să fie asigurat de către Primărie, iar pensionarii și elevii să beneficieze de transport gratuit.
Liviu Briciu, președinte POL Câmpina, consilier local:
1. Nu putem și nu ne dorim să punem problema în acești termeni - dacă suntem sau nu de acord cu majorarea tarifului. Este evident că nimeni nu-și dorește o majorare a prețului per călătorie, dar nu ne putem preface că nu vedem realitățile actuale și să nu observăm majorările din ultima perioadă la combustibili, piese de schimb, utilități, asigurări etc. Trebuie analizate toate opțiunile de la majorarea cerută a tarifului actual, soluții de eficientizare până la o regândire a subvenției ce se acordă transportul urban. Și să sperăm că această creștere a prețurilor se va opri...
2. Credem că trebuie să găsim soluții imediate, dar și pentru viitor, deoarece, pe lângă această situație presantă, se apropie și data la care va avea loc noua licitație pentru transportul în comun urban. Prima propunere concretă a POL Câmpina vizează amenajarea unei stații de transport urban intemediară în interiorul parcării complexului de magazine din zona Kaufland, evident după discuții cu reprezentanții centrului comercial, care credem că vor susține această inițiativă fiind o situație win - win. Considerăm că această măsură, care vine direct în sprijinul cetățenilor, va aduce automat o mărire substanțială a numărului de călători pe toate rutele cu efecte benefice și asupra transportatorului (actual sau viitor). Măsura face parte dintr-un amplu program de dezvoltare a transportului în comun din Câmpina, care trebuie implementat cât mai urgent având în vedere situația actuală care ne determină să luăm măsuri imediate. A doua măsură de eficientizare a rutelor existente, pe care POL dorește s-o inițieze, ar fi crearea unei rute care să le integreze pe cele existente (de genul traseu alternativ Slobozia - Calea Doftanei - Voila, cu întoarcere pe Drumul Taberei - Muscel și invers, cu ore diferențiate pentru elevi, pentru Voila-Spital etc), astfel încât să existe posibilitatea reducerii anumitor cheltuieli fără afectarea programului și a libertății de mișcare a cetățenilor. Astfel, în scurt timp (în măsura în care acțiunile se dovedesc viabile) vom avea și posibilitatea analizării, în alți termeni, a tarifului corect ce trebuie practicat pe raza municipiului Câmpina.
Marian Nistor, președinte PNL Câmpina:
1. Este clar că toate creșterile prețurilor la carburanți, la utilități, piese de schimb, creșterile salariale impuse de lege, toate acestea se reflectă în toată economia. Este normal să fie adusă în discuție o creștere a tarifului la transportul public local din Câmpina, dar aceasta este mult prea mare, în condițiile în care, la prelungirea contractului de delegare a gestiunii acestui serviciu, în anul 2020, nu s-a făcut nicio ajustare a tarifului. Este prea mare actuala creștere a tarifului de la 3,5 lei la 5 lei și în opinia mea este nejustificată.
2. Cea mai bună soluție este crearea unui serviciu de transport în subordinea Consiliului Local. Este un proiect depus în acest sens, în anul 2020, aproape concomitent cu actul adițoinal la contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, fiind inclusă chiar și o prevedere conform căreia, în situația în care se accesează fonduri europene de mobilitate urbană, contractul în discuție să poată fi reziliat unilteral. Consider că prin PNRR, pe Axa Fond Verde Local, pot fi achiziționate mașini electrice pentru transportul public urban, astfel încât să fie creată o structură în subordinea Consiliului Local, cu un transport extins și spre comunale limitrofe Câmpinei.
Liviu Davidescu, președinte ProRomânia, consilier local:
1. Nu suntem de acord cu majorarea prețului pentru un bilet de călătorie.
2. Credem că soluția o reprezintă achiziționarea mijloacelor de transport în comun cu motor electric, existând și un cadru legal favorabil în acest sens.
Roxana Gheorghe, președinte Partidul Verde, consilier local:
1. În cadrul comisiei de specialitate a Consiliului Local se poartă discuții referitor la cererea operatorului de transport intern de persoane în Câmpina de majorare a tarifului pentru transport. După părerea noastră, majorarea solicitată, de peste 40%, este foarte mare, dar trebuie ținut cont că motivarea cererii se bazează pe majorările diverse de prețuri, mai ales din ultima perioadă, și pe faptul că nu s-a mai majorat tariful din anul 2015. Nu știm dacă s-ar organiza o licitație pentru efectuarea transportului pe rutele interne dacă s-ar prezenta și măcar o altă firmă, astfel încât să existe o concurență adevărată. Am înțeles, de asemenea, că firma nu oferă cele mai bune condiții de transport pentru călători. Deci, sunt multe de luat în calcul. Nu avem încă informații de ce este un singur tarif, de ce nu se oferă tarif pentru o călătorie, pentru două călătorii, abonamente, reduceri și gratuități pentru elevi și pensionari, vom încerca să lămurim aceste aspecte și poate chiar să se mai reducă prețul propus, în condițiile în care, în Ploiești, din câte am văzut, un bilet este 2,5 lei. 
2. Reprezentanții Partidului Verde, prin consilierii locali, susțin proiectele administrației locale din cadrul Strategiei de Dezvoltare Urbană si credem că situația transportului intern în Câmpina se va schimba total când se vor finaliza proiectele de investiții depuse la CNI și la Administrația Fondului de Mediu, precum si proiectele cu finanțare europeană, cum ar fi: achiziția de autobuze electrice, realizarea unui centru intermodal de transport public integrat cu sistem park and ride și alte proiecte care să eficientizeze transportul și să reducă poluarea.
Costel Filip, consilier independent:
1. Ar trebui verificat prețul de referință la motorină în anul 2015, anul de la care nu s-a mai făcut nicio ajustare a tarifului de transport public local. Dacă această creștere este de aproape 40%, atunci cererea de creștere a tarifului este justificată, pentru că celelalte argumente invocate de operator nu consider că au o pondere atât de mare. Oricum, sper să fie ultima solicitare de majorare a tarifului la transportul public local, pentru că ne apropiem de tariful unui bilet de călătorie în Paris, de 1,10 euro.
2. Soluția, în opinia mea, este tocmai renunțarea la autovehiculele care folosesc combustibili fosili și trecerea la un transport verde, cu energie din surse alternative. Consider că este cea mai bună soluție și singura șansă reală pentru un transport local la standarde europene.

3671 vizualizari
7

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Rammstein 01.02.2022 21:07 A cui e firma aia de transport în comun în câmpina??..sau tradus din română în română, cineva în spatele acestei firme de Arahat?.. După cum văd din declarațile de mai sus majoritatea susțin trecerea transportului în comun în subordine primăriei sau a consiliului local!!..este ce mai bună soluție pentru locuitorii orașului!!..toate orașele din țară au un transport modern curat !!...uitați-vă la Sinaia, ca să nu zic de ploiești,brașov.... Oare cine e gică contra în acest oraș??..
  • Sandu 02.02.2022 12:26 Din 2004 firma a câștigat licitațiile pt. transportul în oraș cu dedicație. A fost stat în stat, au făcut ce au vrut și primăria si CL au pus umărul aprobând caietele de sarcini cu dedicație și mărirea tarifului la bilete. Poate acum în ceasul al 12 se va face o licitație corecta și vom avea un transport civilizat. Raportând valoarea unui bilet la cati km sunt pt. un traseu rezulta un preț foarte mare per km.
  • Ioana Petrea 02.02.2022 15:15 Ce ar putea să spună PSD despre firma pesedista Eliro? Normal că au preferat sa taca, ca doar sunt parte a acestui dezastru din transportul local. Dezastru pentru fraierii de campineni, nu pentru Eliro!
  • Petre 02.02.2022 15:45 Elicopter = PSD. PSD nu a dat un punct de vedere. Clar, da?
  • Oak 02.02.2022 17:09 Sa își facă frumos bagajele. Si celelalte firme : Geamila, Rosabi, Ferny, Autogara, Ave Diana ar trebui sa numai bage maxi pe traseele limitrofe. Veți spune ca numai sunt călători, cine este de vina ca au luat grosul plăteau muncitorii unele fabrici cu întârziere apoi le au dat în port la fier vechi. Oamenii trebuiau sa vadă ca și cei care au avut frâiele postdecembriste au adus orașul în faliment. Este de neconceput.
  • george 02.02.2022 23:28 Edilii orasului sa nu mai compare Ploiestiul cu Campina. Campina un oras mult mai mic si usor in descrestere pe cap de locuitor. Inmultind masinile de transport veti aduce mai rau acest domeniu. Dupa ce ca tot profitul este in scadere voi il veti distruge mai rau. Este un studiu facut pe ori care din domeniu care duce la esec. Astia care comentati de tarife si masini. Transportatorii mai mult consuma: combustibil, piese, contabila, anaf, asigurari, salarii, impozit venit, impozite masini, impozite salarii, revizii, asigurari, consumabile, ''schimbari auto perioada''... Va urcati ca ciobanii in masini plini de noroi, stricati scaunele, lipiti gume, va puneti plasele murdare pe scaune, distrugeti cam tot ce se poate, doar sunteti mai civilizati si stiti tot. De restul stricaciunilor la masina se ocupa drumurile... Voi stiti decat sa va plangeti si uitati sa va civilizati, va lasati copiii sa consume gazul si sa incurce circulatia, va duceti dupa 1pachet de tigari cu masina, va carati vecinii cu masinile personale si maxi dupa pleaca gol din statie... dupa aveti pretentii sa mai vina maxi... 15 lei sa va faca biletul, asa se va urca doar 1 om civilizat si care respecta transportul. Sa nu mai spun cum incercati cu miloaga ''boss, am decat 2 lei''... In plus nu lasati 2 lei... Toata ziua cheltuiti pe toate prostiile si cand este vorba de transport, va doare ... si mereu nemultumiti. Cand scumpesc astia ceva la magazine, facuri, spuneti ca nu aveti ce face, daca se face greva nu ii ajutati pe transportatoori... ii criticati si acum vreti beneficii?! Vreti ca rar ul sa-i controleze, drumurile cand? Priviti gunoaiele reala si dupa criticati! Voi astia mereu nemultumiti, sunt sigur ca nici pe voi nu va respectati, dar aveti pretentii! Ps: nu sunt sofer maxi, vad doar realitatea.
  • Fosta consiliera 03.02.2022 15:38 Jos palaria dl. George! Trebuia sa spuna cineva si adevarul! Cat priveste persoanele de mai sus care au raspuns la intrebari pot spune ca in afara de dl Briciu si partial dl. Filip, ceilalti sunt pe dinafara suta la suta.Sa-i luam pe rand: dl Pitigoi cat ati fost la primarie de ce nu ati adus autobuzele electrice despre care ne povestiti de multi ani? Nu ati avut acest punct pe ''agenda lui Pitigoi'' sau asa faceti promisiuni neacoperite mereu? Care este solutia imediata, nu ma intereseaza promisiunile dvs. electorale, ce faceti daca ramane municipiul fara transport? De ce nu va ganditi la cetateni decat atunci cand mergeti sa le cersiti voturile si le prezentati ''agende'' din care nu rezolvati nimic? Dl Briciu: Felicitari! Ati dat dovada de gandire matura fara sa va lasati influentat de altii carora nu le pasa decat daca pierd voturi! Daca ar fi mai multi ca dvs. in Consiliul Local sunt convinsa ca s-ar schimba ceva in oraselul nostru! Dl Nistor: Cum ati ajuns la concluzia ca marirea pretului este prea mare si nejustificata? Sunteti cumva un expert in domeniu si eu nu stiu? De ce nu ati ajuns si la concluzia ca scumpirea carburantilor si a tarifelor RCA este prea mare si nejustificata? De ce nu faceti greva in fata statiilor PECO?DE CE NU LUATI ATITUDINE? Acolo nu conteaza? Dl Davidescu: Nu ati explicat de ce nu sunteti de acord. Pana cand vin mijloacele de transport cu motor electric(nu se stie cand vor veni,poate niciodata) cu ce se deplaseaza cetatenii municipiului? D-na Roxana :Sunteti intr-o mare eroare: in Ploiesti, stimata doamna, pretul real pe bilet este peste 6 lei, diferenta de la 2.50 o plateste, prin subventie, primaria Ploiesti, ca sa nu afecteze populatia! La Campina de ce nu se poate? Pana se realizeaza centrul intermodal cu sistem park and ride, ma intereseaza cu ce vor circula cetatenii (care vin la mine si se plang ca n-o sa mai ajunga la serviciu) peste o luna-doua, daca firma care face acum transportul local reziliaza contractul? Dl Costel Filip : In toata lumea, transportul de pasageri este subventionat, deci si la Paris! Nu puteti compara Parisul cu Campina, nici la numarul; de calatori, nici la civilizatie, la nimic! Ce veti face daca se va trece la transportul cu autobuze cu energie din surse alternative, nu va putea fi sustinut din incasarile de bilete (pentru ca dl. Pitigoi vrea sa transporte gratuit elevii, pensionarii, etc si vor ramane putini platitori) si va trebui subventionat din bugetul local cu sume uriase? Ganditi-va la cetatenii care v-au votat, dragi consilieri locali, nu la voturile pe care le veti pierde din cauza ca le spuneti campinenilor realitatea! Gasiti solutii, lasati promisiunile! Va multumesc.

Actualitate

234 vizualizari
19 apr. 2024 22:01

BEJ Prahova a respins contestația PSD privind numirea reprezentanților PNL în birourile electorale locale, inclusiv la Câmpina

În ziua desemnării reprezentanților partidelor politice în birourile electorale din fiecare localitate, PSD a depus o contestație. Contestația, formulată la nivelul fiecărei localități din Prahova, cu excepția comunei Izvoarele, dar având aceeași temă, a fost analizată la nivelul Biroului Electoral Județean Prahova și ulterior respinsă.

373 vizualizari
19 apr. 2024 21:02

Biroul Electoral Câmpina a fost completat cu reprezentanții partidelor

În cursul zilei de vineri, 19 aprilie, conform calendarului electoral, a fost realizată completarea Biroului Electoral de Circumscripție Câmpina cu reprezentanții formațiunilor politice.

Alte stiri recente

22 vizualizari
19 apr. 2024 17:22

HIDRO PRAHOVA SA - Buletin informativ privind calitatea apei în Prahova, emis în data de 19 aprilie 2024

Societatea HIDRO PRAHOVA SA informează abonații și autoritățile locale din aria de operare că apa distribuită se încadrează în parametrii de potabilitate, conform cerințelor Ordonanței nr. 7 din 18 ianuarie 2023 emisă de Guvernul României, cu modificările și completările ulterioare.

742 vizualizari
19 apr. 2024 09:34

”Dosarele X” la AJF Prahova. O echipă a câștigat un meci fără a avea legitimațiile jucătorilor!

Orice scenariu de film oricât de SF ar fi, pălește în fața unor realități mioritice. Un exemplu recent a fost oferit de Asociația Județeană de Fotbal Prahova, care a reinventat legile și logica și ale cărei decizii sunt de domeniul... ”Dosarelor X”.