Un grup de 25 elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” Câmpina au vizitat miercuri, 10 aprilie, sediul PRO TV, din București, prin intermediul platformei JOBLANDIA - platformă ce facilitează legătura licee - companii pentru a oferi adolescenților o perspectivă practică asupra organizațiilor și joburilor existente și viitoare, sprijinindu-i astfel să-și aleagă cât mai informat cariera.
Vizita elevilor câmpineni la București a fost organizată de profesorul consilier școlar al colegiului, Gabriela Popa, şi a avut ca obiective informarea elevilor asupra profesiilor dintr-o televiziune, asupra mediului de lucru, a echipamentelor şi a abilităţilor necesare. Elevii au avut ocazia să intre în studioul emisiunii “La Măruţă”, unde s-au fotografiat pe Heppylică, să îi întâlnească pe Busu’, Ștefan Dedu şi Andreea Marinescu în direct la știrile de dimineață. Au văzut cum funcționează un prompter, cum se pun luminile, dar şi aspecte din regia de emisie.
Această vizită a plecat de la niște realități, confirmate de statistici: rata şomajului în rândul tinerilor (15-24 ani) a fost în 2022 de 22,8% (date INS ianuarie 2023); rata de abandon în învățământul superior, programe de licență este de 47,96%, iar în primul an de studiu de 25,385%. Principalele cauze menționate: “Situația financiară precară” și “lipsa informării corespunzătoare”, conform studiului ”Abandonul în Învățământul Superior”, realizat de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării si Inovării, în 2022. De asemenea, 24% dintre tinerii între 14-16 ani și 20% dintre tinerii între 17-19 ani nu știu în ce domeniu vor să activeze, conform studiului Junior Achievement – PWC 2022, iar 75,5% nu au vizitat companii în timpul liceului, conform ”Pulse Survey studenti HR Club”, din octombrie 2022.
“Pornind de la aceste date statistice fundamentăm necesitatea acestor programe de orientare şcolară şi profesională cât mai de timpuriu. Elevii au nevoie să vadă diverse medii de lucru, diferite provocări şi aspirații pentru a eficientiza ocuparea forței de muncă. Ei au fost foarte curioşi, au pus întrebări şi au venit acasă cu o experienţă inedită facilitate de platforma JOBLANDIA. La nivelul colegiului avem planificate şi alte vizite prin intermediul acestei platforme în companii ca OMV, L’Oreal sau Nestle”, ne-a declarat profesorul Gabriela Popa.
Magazinele Pretty și Just Pretty din Câmpina au un numitor comun - calitatea incontestabilă a produselor.
E vară, e vremea grătarului... Așa că mulți amatori de astfel de modalități de petrecere a timpului liber sunt în căutarea de ustensile, dar și de suveniruri atât pentru ”Ea”, cât și pentru ”El”, care pot fi asociate acestei distracții. Și ce poate fi mai potrivit pentru o aniversare la grătar decât un cadou cu această tematică!
Cristina Miruna Rânceanu avea doar 21 de ani.
În Câmpina se derulează proiectul ”Calificat pentru viitor”, care presupune inclusiv stagii de practică pentru elevi la agenți economici implicați în derularea acestui proiect.