Tragicul accident produs duminică pe DN1, la km 94, pe raza localității Cornu, a avut drept cauză pătrunderea pe contrasens, după cum informează Inspectoratul Județean de Poliție Prahova. Vă reamintim că trei autoturisme au fost implicate în acest accident, în aceste mașini aflându-se în total, 12 persoane, dintre care două au murit (doi cetățeni olandezi), iar șase au fost grav rănite și transportate la UPU Ploiești. Patru persoane au scăpat nevătămate. Un accident cumplit, la care intervenția a reprezentat o adevărată desfășurare de forțe.
Mobilizarea extraordinară a forțelor de intervenție, în special a celor de la ISU Prahova, a făcut ca în acest caz să nu fie nevoie de activarea Planului Roșu de Intervenție. 26 de pompieri militari cu trei autospeciale pentru descarcerare, cu una pentru transport persoane și victime multiple, o autospecială cu apă și spumă; trei ambulanțe Smurd și o ambulanță TIM (terapie intensivă mobilă) cu echipajele medicale aferente; cinci ambulanțe de la Serviciul Județean de Ambulanță Prahova, cu 12 cadre medicale (medici și asistente); echipajele de poliție care au efectuat cercetările și echipajele care au asigurat devierea și dirijarea traficului prin comuna Cornu, DN1 fiind blocat complet aproape două ore și jumătate - aceasta a fost desfășurarea de forțe despre care spuneam în ceea ce privește intervenția de duminică, 7 octombrie 2018.
Revenind puțin la cauza producerii acestui tragic accident, vă reamintim că un autoturism Nubira (în care se aflau cinci persoane, dintre care patru cetățeni olandezi) a intrat pe contrasens, probabil din neatenția conducătorului auto, după cum spun polițiștii, a acroșat un Volkswagen Passat și a ricoșat apoi într-un Opel, care circula, de asemenea, din sens opus. Nubira și Opelul au fost făcute praf.
Vorbim despre DN1, cel mai circulat drum din România și vorbim despre un accident care a avut loc într-o zonă în care nu există separatoare de sens. Pentru că, dacă ar fi existat, această tragedie nu s-ar fi produs. Și revenim la vechea noastră problemă privind administrarea DN1 de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În lipsa unei autostrăzi spre Brașov și cu un DN1 extrem, extrem de circulat, nu ar trebui ca acestui drum național să i se acorde mai multă atenție?! Montarea separatoarelor de sens a fost sistată deși mai era nevoie de 9.174 ml de parapete din beton pentru a se acoperi întregul sector al DN1 pe raza județului Prahova, deci inclusiv porțiunea de la Cornu, unde s-au făcut marcajele necesare, dar nu au mai fost montate și separatoarele din beton. La doi pași de această zonă, la km 98, există o altă mare problemă - surparea taluzului dintre DN1 și râul Prahova pe o distanță de 35 m. De doi ani această zonă este restricționată, se circulă pe o singură bandă pe sensul de mers spre Ploiești, dar până acum nu s-a realizat nicio intervenție aici. Zona a fost semnalizată și atât! Așteptăm să se rupă DN1 pentru a lua măsuri? S-o fi gândit administratorul drumului ce ar însemna o asemenea catastrofă?! O altă problemă - intrarea spre Câmpina și Cornu din DN1, o zonă unde se produc multe accidente rutiere. Sunt ani de când se tot vorbește despre realizarea unui sens giratoriu în această zonă, dar au rămas doar vorbele. Se mai face, nu se mai face?
Toate aceste întrebări le-am adresat în scris și CNAIR, Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne, Prefecturii Prahova, instituții care ar trebui să fie direct interesate de infrastructura rutieră, de asigurarea condițiilor minime de siguranță, de prevenție. În momentul în care vom primi răspuns, îl vom publica.
Accident grav pe DN1, în zona Cornu. Două persoane au decedat, iar alte șase sunt rănite grav și au fost transportate la spital

În cursul dimineții de 26 noiembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Ploiești, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism - Serviciul Teritorial Ploiești, au pus în aplicare patru mandate de percheziție domiciliară, în județul Prahova și în municipiul București, într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de risc.

În a doua zi a lucrărilor pe D1, la trecerea de cale ferată de la Movila Vulpii, a continuat să se lucreze, fiind realizate lucrările la structură – cadrul șină–traverse a fost adus la cota corectă, iar stratul de piatră necesar a fost așezat și compactat.

Cupa Liceelor Prahovene la dezbateri academice a avut loc la Ploiești, în perioada 22-23 noiembrie 2025, și a reunit elevi de la cele mai bune licee din județ, copii pasionați de dezbateri interesante, cu argumente bine gândite, pe teme sociale de larg interes.

În perioada 17 – 23 noiembrie 2025, polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova au acționat conform Programului European al Organizațiilor Polițiilor Rutiere – ROADPOL, pentru verificarea legalității efectuării transportului de mărfuri și persoane.