Transportul public local pare să dea destule bătăi de cap administrației câmpinene. La cea mai recentă licitație pentru atribuirea contractului pentru asigurarea serviciului de transport public de călători în Câmpina nu s-a prezentat nimeni.
Povestea este destul de întortocheată. După o licitație cu destule semne de întrebare, în aprilie 2015 se încheia contractul cu societatea Eliro, care s-a dovedit o soluție extrem de proastă. De altfel, scăderea dramatică a numărului de câmpineni care utilizează transportul public - 5%, conform unui recent studiu de trafic - este, în opinia noastră, în strânsă legătură cu calitatea extrem de modestă a serviciilor oferite de această firmă. Contractul inițial a fost prelungit cu doi ani și jumătate în aprilie 2020, iar în octombrie anul trecut cu încă jumătate de an. În momentul de față, actualul contract expiră pe 30 aprilie 2023.
Ce urmează, în condițiile în care la noua procedură de atribuire nu s-a prezentat nimeni? Deocamdată, opiniile din punct de vedere juridic sunt împărțite. Unii susțin că la momentul prelungirii din octombrie anul trecut, contractul putea fi prelungit cu doi ani. S-a ales varianta prelungirii cu numai șase luni, astfel încât, s-ar mai putea prelungi contractul cu maxim un an și jumătate, adică până la 31 octombrie 2024. Alții susțin că actualul contract nu mai poate fi prelungit sub nicio formă, astfel că cea mai la îndemână soluție legală este negocierea directă în condițiile noului serviciu public de transport local de persoane, a cărei înființare a fost aprobată de Consiliul Local în noiembrie anul trecut.
Ar mai fi o discuție de făcut. În cadrul unei emisiuni la CâmpinaTV.ro, în noiembrie 2022, consilierul Cosmin Raț a vorbit despre incertitudinea oricărui viitor ofertant cauzată de faptul că nimeni nu poate spune cu exactitate când vor veni autobuzele ecologice prin proiectul cu fonduri europene aprobat deja. În fața acestei incertitudini, Cosmin Raț propusese un soi de preemțiune pentru societatea care va câștiga viitorul contract în a continua acest contract și după aducerea autobuzelor electrice. Nu s-a găsit formula juridică pentru această propunere, astfel că, poate și din acest motiv, la recenta licitație nu s-a prezentat nimeni.
Indiferent de varianta care va fi aleasă, reprezentanții administrației locale dau asigurări că nu se va pune problema ca municipiul Câmpina să rămână fără transport public local.
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a transmis această imagine surprinsă sâmbătă după-amiaza în zona magazinelor din apropierea Kaufland.
CâmpinaTV.ro a semnalat în mai multe rânduri situații de pe domeniul public în care vegetația părea să pună stăpânire pe trotuare ori alte căi de acces, ba chiar tindea spre carosabil. De asemenea, mulți câmpineni scriu pe rețele de socializare despre situații similare.
Un câmpinean a postat pe rețelele de socializare o serie de imagini suprinse zilele trecute pe Strada Milcovului, la intrarea dinspre Strada B.P. Hasdeu, pe lângă fostul complex alimentar.
”Ghinion” ar putea zice bărbatul de 37 ani, care avea permisul suspendat și a fost prins de... radar. Alții ar putea spune, pe drept cuvânt, teribilism, prostie, inconștiență...