Cine credea că povestea declarațiilor pe care trebuie să le întocmească o persoană care își părăsește localitatea de domiciliu s-a încheiat odată cu declararea de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a ”zonelor metropolitane” Ploiești și Câmpina s-a înșelat amarnic... Vineri după-amiază, într-o ședință extraordinară a CJSU, ”zona metropolitană” Câmpina a fost extinsă.
”În urma discuțiilor din spațiul public, dar și a posibilității extinderii zonei metropolitane, în acceptul de zonă de liberă circulație pe durata stării de alertă, prefectul Cristian Ionescu a propus extinderea zonei Câmpina”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Prefecturii Prahova, Liliana Minculescu. În urma deciziei de vineri după-amiază a CJSU, acum ”zona metropolitană” Câmpina cuprinde următoarele localități:
Câmpina, Bănești, Breaza, Brebu, Cornu, Poiana Câmpina, Provița de Jos, Provița de Sus, Șotrile, Telega, Valea Doftanei (care erau și până acum), la care se adaugă de vineri localitățile: Băicoi, Păulești, Scorțeni, Cocorăștii Mislii, Vâlcănești, Vărbilău, Aluniș, Bertea, Secăria, Comarnic, Cosminele, Talea, Adunați, Măgureni, Florești, Filipeștii de Pădure, Filipeștii de Târg, Ariceștii Rahtivani, Ștefești, Plopeni, Dumbrăvești, Sinaia.
Facem precizarea - și ca răspuns la multe întrebări venite la articolele precedente pe această temă - că în cazul comunelor intră automat în ”zona metropolitană” și satele componente ale fiecărei comune în parte. De asemenea, am ales să folosim sintagma ”zonă metropolitană” pentru Câmpina folosind ghilimelele, tocmai pentru că această zonă nu este definită ca zonă metropolitană conform legislației românești, ci este mai degrabă un teritoriu stabilit destul de aleatoriu, unde va fi permisă libera circulație pe perioada stării de alertă.

Luni, 24 noiembrie, au început lucrările la trecerea la nivel cu calea ferată de la Movila Vulpii, iar traficul pe DN1 a fost închis și deviat pe rutele stabilite împreună cu Poliția Rutieră, CFR și Instituția Prefectului.

Poșta Română are o amplă campanie la nivel național în care închiriază o mare parte a sediilor și spațiilor pe care le deține.

Câmpina este din ce în ce mai sufocată de traficul rutier, situație pe care o întâlnim în majoritatea localităților urbane din România.

În luna septembrie a fost aprobat de Consiliul Local Câmpina un regulament privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea municipiului.