Administrația locală este obligată, prin Legea 153/2017, să facă publice salariile angajaților, la sediul propriu și pe pagina de internet, de două ori pe an, la 31 martie și la 30 septembrie. Nu este rău acest lucru pentru că nu strică să ne reamintim din când în când cât încasează primarul, viceprimarul, administratorul public și angajații Primăriei Câmpina, oameni plătiți din bani publici și care ar trebui să se afle în slujba cetățeanului.
Vă prezentăm în facsimile salariile brute, indemnizațiile și alte drepturi acordate angajaților din administrația locală. Se impun câteva precizări. În primul rând, vă reamintim că salariile angajaților din Primăria Câmpina și Poliția Locală au fost majorate în două etape. Prima dată de la 1 iulie 2017, odată cu intrarea în vigoare a Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice, iar a doua oară începând cu 1 ianuarie 2018, odată cu majorarea salariului minim brut pe economie de la 1.450 lei la 1.900 lei. De asemenea, vă reamintim că 40% din bugetul Câmpinei pentru 2018 înseamnă salariile angajaților din administrația locală, față de 18,5% cât însemnau în 2017.
În al doilea rând, precizăm că angajații celorlalte instituții publice din subordinea administrației locale, cu excepția Poliției Locale, nu au beneficat de majorarea din 2017. Salariile lor au crescut cu 25% de la 1 ianuarie 2018.
În al treilea rând, o să vedeți în tabelele anexate acestui articol, la rubrica "Observații", unele majorări de 15% în cazul primarului Horia Tiseanu și viceprimarului Adrian Pițigoi (acordate pentru derularea unui proiect cu fonduri europene) și de 10% în cazul unor consilieri clasa I, grad superior (aici fiind vorba despre angajații din cadrul Direcției Economice, care acordă viza de control financiar preventiv).
Dacă tot vorbim despre salarii mărite, ceea ce ar implica, în opinia noastră, și o mai mare responsabilitate a funcționarilor publici în munca lor, mai multă seriozitate și, bineînțeles, un comportament adecvat cu cetățenul de rând, poate nu ar fi rău să ne reamintim și o afirmație a primarului Horia Tiseanu, făcută în plenul ședinței din ianuarie 2018 a Consiliului Local: “Urmează să se realizeze evaluarea personalului. Am dat dispoziție Direcției Juridice și de Personal să realizeze un regulament în baza căruia să puteam reduce salariile, dacă este cazul, în funcție de evaluările întocmite de șefii de la birouri, compartimente, direcții”. Un subiect despre care nu mai spune nimeni nimic...

După cum știți, la ședința CJSU din această seară s-a luat decizia furnizării apei începând cu ora 23.00. Vineri, 5, decembrie 2025, ora 23.00. ESZ va livra apă către HidroPrahova, o apă care poate fi folosită doar la toalete. Asta până la confirmarea potabilității de către DSP Prahova, în urma analizelor bacteriologice.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, întrunit vineri, 5 decembrie 2025, a luat decizia ca din această seară, de la ora 23.00, ESZ să înceapă furnizarea apei în rețeaua HidroPrahova. Și este vorba despre 700 km de rețea.

Într-o nouă șediță a Comitetului Local pentru Situații de Urgență Câmpina, a doua de la începerea crizei apei, s-au luat o serie de decizii privind pregătirea pentru o viitoare situație similară crizei apei pe care ne pregătim să o încheiem.

În municipiul Câmpina vor fi deschise, sâmbătă și duminică, trei centre pentru distribuția către populație a apei potabile îmbuteliate.