Autoritățile locale, județene și centrale sunt obligate, prin Legea 153/2017, să publice la sediul propriu și pe pagina de internet, salariile brute, indemnizațiile și orice alte drepturi acordate angajaților. Iar acest lucru trebuie făcut de două ori pe an, la 31 martie și la 30 septembrie. Ei bine, Primăria Câmpina a publicat aceste informații pe propriul site, dar nu într-un capitol numit "transparența veniturilor de natură salarială", așa cum se întâmplă la alte instituții, ci în secțiunea "Organigramă", acolo unde probabil nu s-ar gândi (aproape) nimeni să caute.
Salariile angajaților din Primăria Câmpina și Poliția Locală au fost majorate în două etape. Prima dată de la 1 iulie 2017, odată cu intrarea în vigoare a Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice, iar a doua oară începând cu 1 ianuarie 2018, odată cu majorarea salariului minim brut pe economie de la 1.450 lei la 1.900 lei. Vă reamintim că, salariile de bază din administrația locală se stabilesc prin înmulțirea unor coeficienți prevăzuți de lege cu salariul minim brut pe economie. Prima majorare, cea de anul trecut, a fost importantă, salariile crescând considerabil, în timp ce a doua majorare a fost de 8%. Aveți lista salariilor în facsimilele atașate acestui articol. Sunt salariile brute, iar pentru a aflat netul trebuie să scădem 35% contribuții sociale și 10% impozitul pe venit.
Se mai impune o precizare. Angajații celorlalte instituții publice din subordinea administrației locale, cu excepția Poliției Locale, nu au beneficat de majoarea din iulie 2017. Salariile lor cu crescut cu 25% de la 1 ianuarie 2018.

Joi dimineață, de la ora 8.30, Consiliul Local Câmpina s-a întrunit într-o ședință extraordinară de îndată, singurul punct pe ordinea de zi fiind o rectificare a bugetului local.

În plină criză a apei, societatea Exploatare Sistem Zonal Prahova (al cărei unic acționar este Administrația Națională Apele Române) a obținut avizul ANRSC pentru creșterea tarifului la apa pe care o vinde către HidroPrahova.

În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc miercuri, la Ploiești, susținută de președintele Consiliului Județean - Virgiliu Nanu și directorul general al HidroPrahova - Andrei Bontic, s-a vorbit și despre cheltuielile pe care operatorul de apă din zona Câmpina le-a avut în perioada crizei apei.

Președintele Consiliului Județean Prahova - Virgiliu Nanu și directorul general al HidroPrahova - Andrei Bontic au susținut o conferință de presă la Ploiești, în care au prezentat situația crizei apei în Câmpina și celelalte localități afectate.