Autoritățile locale, județene și centrale sunt obligate, prin Legea 153/2017, să publice la sediul propriu și pe pagina de internet, salariile brute, indemnizațiile și orice alte drepturi acordate angajaților. Iar acest lucru trebuie făcut de două ori pe an, la 31 martie și la 30 septembrie. Ei bine, Primăria Câmpina a publicat aceste informații pe propriul site, dar nu într-un capitol numit "transparența veniturilor de natură salarială", așa cum se întâmplă la alte instituții, ci în secțiunea "Organigramă", acolo unde probabil nu s-ar gândi (aproape) nimeni să caute.
Salariile angajaților din Primăria Câmpina și Poliția Locală au fost majorate în două etape. Prima dată de la 1 iulie 2017, odată cu intrarea în vigoare a Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice, iar a doua oară începând cu 1 ianuarie 2018, odată cu majorarea salariului minim brut pe economie de la 1.450 lei la 1.900 lei. Vă reamintim că, salariile de bază din administrația locală se stabilesc prin înmulțirea unor coeficienți prevăzuți de lege cu salariul minim brut pe economie. Prima majorare, cea de anul trecut, a fost importantă, salariile crescând considerabil, în timp ce a doua majorare a fost de 8%. Aveți lista salariilor în facsimilele atașate acestui articol. Sunt salariile brute, iar pentru a aflat netul trebuie să scădem 35% contribuții sociale și 10% impozitul pe venit.
Se mai impune o precizare. Angajații celorlalte instituții publice din subordinea administrației locale, cu excepția Poliției Locale, nu au beneficat de majoarea din iulie 2017. Salariile lor cu crescut cu 25% de la 1 ianuarie 2018.

Zilele acestea la Spitalul Municipal Câmpina este doliu. S-a stins din viață medicul Gabriela Vlad, medic de urgențe. Avea 58 ani.

Dacă în privința unităților școlare din Câmpina și celelalte localități afectate de criza apei, s-a decis mutarea deciziei în fiecare școală - fie cu programarea cursurilor online, fie cu programarea activităților din alte programe, la Școala de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr”, decizia a fost una mai dificilă.

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a prezentat miercuri seară concluziile verificărilor Corpului de Control realizate în cazul crizei apei din Prahova. Buzoianu a anunțat demiterea directorului de la ABA Buzău - Ialomița și demisia directorului Administrației Naționale Apele Române, Florin Ghiță, care ocupa interimar această funcție.

La nivelul Consiliului Județean Prahova a avut loc o întâlnire a președintelui Virgiliu Nanu cu reprezentanții OMV Petrom, alături de directorul Hidro Prahova, Andrei Bontic, pentru a analiza o posibilă soluție alternativă de alimentare cu apă pentru comunitățile din Câmpina, Poiana Câmpina și Breaza.