Dacă la modul declarativ, reprezentanții administrației locale sunt întotdeauna de partea cetățeanului și îi reprezintă interesele, practic lucrurile stau cu totul altfel. Fapt confirmat încă o dată astăzi, 22 ianuarie 2020, la dezbaterea publică asupra proiectului de hotărâre privind majorarea tarifelor la gunoiul menajer. Niciun consilier local nu a participat la dezbaterea organizată la Primărie, nici măcar cei care au inițiat proiectul, adică membrii Comisiei juridice și de administrație publică, comisie condusă de consilierul Constantin Cândea.
La dezbatere au participat directorul Floricon Salub, Florin Constantinescu, împreună cu alți reprezentanți ai firmei de salubritate, reprezentanți ai societății civile, de la Asociația ”Câmpina Civică”, precum și viceprimarul Adrian Pițigoi, administratorul public Remus Bădulescu și secretarul general al localității, Elena Moldoveanu.
Noile tarife pentru salubritate, care vor fi aprobate de Consiliul Local în ședința de săptămâna viitoare, sunt: 14,98 lei/persoană/lună (cu tot cu TVA) pentru cei care colectează selectiv deșeurile și 19,33 lei/persoană/lună (cu tot cu TVA) pentru cei care nu colectează selectiv deșeurile, iar tarifele ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020. Mai mult, operatorul de salubritate a spus la dezbaterea publică, printre altele, că în situația în care proiectul nu va fi aprobat cu tarifele majorate, va fi nevoit să acționeze în instanță administrația locală, pentru a obliga Consiliul Local pe cale judecătorească să adopte documentul în discuție. Asta având în vedere numeroasele amânări de anul trecut în ceea ce privește adoptarea noilor tarife.
În același timp, Florin Constantinescu a mai menționat că ”principalele cauze ale creșterii tarifelor sunt impunerea prin lege a taxei pentru economia circulară, care crește de la 30 lei/tonă la 80 lei/tonă și majorarea substanțială a tarifelor la stația de sortare de la Boldești și la stația de tratare mecano-biologică de la Ploiești".
Revenind la ceea ce s-a întâmplat miercuri, la Primăria Câmpina, a fost mai degrabă o discuție liberă decât o dezbatere publică. Fiecare parte și-a spus punctul de vedere, iar la finalul dezbaterii fiecare parte a rămas cu... propriul punct de vedere. Dincolo de toate discuțiile lungi și obositoare, pe alocuri, sunt și câteva aspecte care ar merita subliniate.
”Tarifele din acest moment nu au mai fost actualizate de mai bine de jumătate de an, pentru că, deși au fost aprobate noi tarife de către Consiliul Local, diferențiate, așa cum cere legea, acestea au fost apoi amânate, suspendate, astfel că nu s-au aplicat niciodată. În tot acest timp, societatea noastră a făcut o serie de investiții - am achiziționat mașini noi, pe care le-am inscripționat cu mesaje prin care să îndemnăm populația să colecteze selectiv, am îmbunătățit site-ul propriu, am achiziționat un program în valoare de aproape 50.000 euro prin care vom avea un control mult mai bun și în timp real asupra colectării selective a deșeurilor de către fiecare abonat de la case, am cumpărat și distribuit mii de saci, de diferite culori, pentru a veni în ajutorul populației și a crea condiții cât mai propice pentru colectarea selectivă a deșeurilor. Și trebuie să vă spun că avem și rezultate, în anul 2019 s-au strâns cu 30% mai multe deșeuri reciclabile decât în anul anterior”, a declarat Florin Constantinescu, directorul operatorului de salubritate din Câmpina, societatea Floricon Salub.
La rândul său, din partea administrației publice locale, viceprimarul Adrian Pițigoi a afirmat: ”Am să reiau ceea ce am mai spus în cadrul discuțiilor din dezbaterile puiblice sau din cadrul ședințelor Consiliului Local, că eu consider că trebuie să ne adresăm în primul rând câmpinenilor de bunăcredință, care au contracte cu operatorul de salubritate. Nici mie nu mi se pare corect ca noi, cei care avem contracte cu operatorul de salubritate, să plătim și pentru cei, destul de mulți, care nu au contracte și aruncă gunoiul pe unde pot. Am insistat în mai multe rânduri că trebuie să-i scoatem la lumină pe toți cei care nu au contracte cu operatorul de salubritate”.
De asemenea, administratorul public al municipiului, Remus Bădulescu, a vorbit despre ceea ce a încercat administrația locală să facă în acest domeniu, dar a recunoscut că mai este mult de lucru, mai ales la partea de informare și conștientizare a cetățenilor asupra problemelor legate de colectarea selectivă. Tot Remus Bădulescu a prezentat și o situație realizată de Poliția Locală, conform căreia în cursul anului 2019 s-au aplicat 232 de amenzi pentru aruncarea gunoiului pe domeniul public. Din decembrie anul trecut, cadrul legislativ s-a modificat, cuantumul amenzilor pentru aruncarea gunoaielor pe domeniul public fiind cuprins în prezent între 3.000 și 6.000 lei pentru persoane fizice și între 20.000 și 40.000 lei pentru persoane juridice.
Din păcate, la Câmpina nu au loc dezbateri publice reale cu privire la problemele localității. Se discută mult pe rețelele de socializare, dar la întâlnirile directe sunt foarte puțini cei care participă. Poate că, în aceste condiții, o pagină pe facebook a Primăriei Câmpina ar fi mult mai utilă în comunicarea cu cetățenii, dar poate că nu se dorește acest lucru. Cât despre consilierii locali... vom afla punctul lor de vedere în ședința din 30 ianuarie 2020, dacă vor avea amabilitatea să și-l exprime.
Consiliul Județean Prahova a aprobat, în ședința extraordinară de luni, 30 iunie, repartizarea pe localități a sumei de 43.654.000 lei.
Inspectoratul Județean de Poliție Prahova informează participanții la trafic instituirea unor restricții de circulație pe DN1, în zilele următoare.
Pompierii din Câmpina și Băicoi au intervenit în cursul zilei de luni, 30 iunie, la un incendiu izbucnit într-un apartament dintr-un bloc de pe Strada Republicii din orașul Băicoi.
În jurul prânzului, la Comarnic, pe DN1, a avut loc un accident rutier.