Preluarea căii ferate de către municipalitatea câmpineană, un subiect intens dezbătut în ultima perioadă

Actualitate (Categoria articolului)

Ani buni, despre calea ferată din interiorul municipiului Câmpina nu a vorbit nimeni. Nu părea să-i pese cuiva de acest subiect. Acum, odată cu dezmorțirea generată de schimbarea primarului, tot mai multe păreri apar, în special din mediul politic și mai ales după ce Primăria Câmpina a inițiat un demers pentru preluarea terenului pe care se află calea ferată.

Linia ferată Câmpina - Telega a fost dată în folosință în anul 1883 și a apărut ca o necesitate, după construirea căii ferate București - Brașov, pentru a facilita transportul de marfă - sare de la Telega și lemn de la Valea Doftanei. Apoi, în anii comunismului, dată cu industrializarea Câmpinei, au apărut și ramificații - spre Turnătorie, în mod special. Vreme îndelungată, pe această linie ferată a circulat și un tren de persoane. După 1970 s-a renunțat la circulația trenurilor de călători, rămânând o rută exclusiv comercială, de marfă. Apoi, după 1990 activitatea feroviară s-a restrâns treptat-treptat, iar odată cu încetarea activității Rafinăriei, în 2009, traficul fiind, practic, definitiv închis. Ba mai mult, pe 24 septembrie 2013, CFR a decis sistarea completă a circulației pe această linie, inclusiv închiderea Gării Câmpinița, din cauza problemelor existente la podul de cale ferată de peste râul Prahova și DN1. Astăzi, halta Câmpinița arată ca un loc părăsit, iar pe mai multe tronsoane, mai ales în porțiunea dintre intersecția cu Strada Tg. Mureș și Telega, șina de cale ferată a dispărut, probabil la fier vechi.
Dezbaterea actuală a pornit de la un demers al Primăriei Câmpina, după instalarea noii conduceri, demers urmat de o inițiativă legislativă a senatoarei Laura Moagher, care urmează să intre în dezbaterea Parlamentului. Și de aici, tăvălugul - PSD Câmpina s-a grăbit să se ”lipească” de inițiativa colegei lor de partid, AUR a venit cu o fantezie, iar USR PLUS a avut o poziție chiar ridicolă. Am prezentat pe larg punctele de vedere ale acestor formațiuni politice, la momentul potrivit. Acum, câteva comentarii...

PSD Câmpina a ținut să își asume proiectul colegei lor de partid, chiar dacă aceasta este singura lor legătură cu proiectul respectiv. PSD a avut întotdeauna reprezentanți în Consiliul Local, în ultimii 16 ani, a avut și viceprimar o perioadă, dar abia acum și-a adus brusc aminte de calea ferată, după ce au deschis alții subiectul. AUR a venit cu o fantezie, cu foarte multe necunoscute și care ar presupune costuri uriașe. În plus, repararea podului peste DN1 și ”reînvierea” Băilor Telega sunt lucruri frumoase, dar asupra cărora administrația câmpineană nu are nicio posibilitate să intervină. În fine, punctul de vedere al USR PLUS a fost ridicol, prin faptul că au invocat o lege... abrogată, iar când asta o face chiar un avocat, care este și parlamentar, înseamnă că lucrurile sunt mai grave decât ne putem imagina. PNL nu a avut, cel puțin deocamdată, niciun punct de vedere, dar nici nu ne miră.
S-a discutat intens și pe rețelele de socializare, unii comentatori, mai mult sau mai puțini anonimi, aducând în discuție că o astfel de schimbare de proprietate se poate face doar prin hotărâre a Guvernului. Da, se poate face și printr-un asemenea act, dar și prin lege. Și există numeroase precedente în țară - la Huedin, Dej și chiar în București, la Primăria Sectorului 3. În toate aceste cazuri, există legi prin care s-a făcut transferul de proprietate de la Ministerul Transporturilor către administrațiile locale.
De unde atâta îndârjire asupra subiectului? Este foarte probabil ca mulți dintre jucătorii politici, de pe plan local și chiar de mai sus, să nu vadă cu ochi buni elanul primarului Alin Moldoveanu, temându-se că eventualele reușite ale acestuia, inclusiv aducerea terenului pe care se află calea ferată din Câmpina în proprietatea administrației locale, ar putea însemna succesul și la viitoarele alegeri. 
Ce se poate întâmpla? În mod normal, trecerea prin Parlament a unui astfel de proiect legislativ ar trebui să fie o simplă formalitate, după care să se facă și transferul efectiv de proprietate. Apoi, pe cea mai mare parte a actualei rețele feroviare se pot realiza drumuri asfaltate. Astfel, de la intersecția căii ferate cu Strada B.P. Hasdeu, de-a lungul actualei linii, se poate realiza un drum asfaltat, cu piste de biciclete, cu trotuare, care să facă legătura între această zonă și zona Turnătoriei, ceea ce va duce la descongestionarea traficului existent acum pe Calea Doftanei, dar și pe străzile Bobâlna și Cuza. Mai mult, pentru realizarea de astfel de drumuri sunt axe pentru finanțare din afara bugetului local, astfel că există toate premizele pentru ca un astfel de proiect să fie realizabil. Ceva mai delicată este situația de la intersecția cu Bulevardul Carol I și până la intersecția cu Strada Plevnei, pe deasupra Lacului Curiacul. Pe acest segment, odată cu crearea unei mult visate promenade pe Strada Ion Câmpineanu, se poate realiza un drum pietonal și cu pistă pentru biciclete, existând și posibilitatea unei mai bune amenajări a malului Lacului Curiacul în zona unde acum este calea ferată. Deci, soluții există, sunt viabile și parcă nu ar mai fie nevoie decât de ceea ce clamează aproape toți în campaniile electorale - să lase deoparte orgoliile și să tragă toți la aceeași căruță, cea a binelui comunității.

4962 vizualizari
3

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Dascălu Paulina 01.02.2021 20:40 Să vă ajute Dumnezeu și Măicuța Domnului să realizați aceste proiecte.
  • Un Patriot 01.02.2021 23:01 Se bat toti pe ciolan si au interese meschine inloc sa ajute orasul, macar vizual. Daca de locuri de munca noi nu se pune problema macar sa avem drumuri noi si mai ales piste de bicicleta si trotuare. Centrul orasului a devenit o mare parcare, parcuri mai deloc, noroc cu parcul soceram care arata decent dar care e inchis din cauza pandemiei. Lasati primarul sa incerce, sa se zbata, sa ia terenurile si sa mai scoata si orasul asta din tristetea de zeci de ani. Cand mergi in zona centrala, mai ales la piata, vezi ''cum ploua cu saracie''. Ne trebuie drum de centura , ne trebuiesc artere ocolitoare, parcari cu plata, piste de biciclete ai trotuare fara masini parcate pe ele. Daca se obtin aceste terenuri de municipalitate, eu vin si fac voluntariat la spatii verzi ca sa intretin noua infrastructura creata
  • georgian 02.02.2021 08:20 stergerea definitiva a acestei cai ferate pentru a o inlocui cu alei sau cai rutiere e o greseala... se poate reface podul peate DN1 si sa se faca din gara Campinita o legatura cu Bucuresti si Aeroport in detrimentul microbuzelor scumpe si neconforme! Multi, mai ales studenti, au gratuit pe tren. Rusine ca orasul nostru are gara de tren intr-un sat, Poiana Campina...

Actualitate

1402 vizualizari
24 apr. 2024 15:39

O femeie din Câmpina a fost prinsă la volan sub influența alcoolului

În cursul zilei de marți, 23 aprilie, în jurul orei 19.00, polițiștii câmpineni au oprit un autoturism pentru control pe Strada Mihai Eminescu.

1305 vizualizari
24 apr. 2024 12:53

Călin Tiu a câștigat concursul de director medical al Spitalului Municipal Câmpina

În dimineața zilei de miercuri, 24 aprilie, a avut loc concursul pentru postul de director medical al Spitalului Municipal Câmpina.

Alte stiri recente

37 vizualizari
24 apr. 2024 22:29

Călin Tiu (PSD) și Alexandru Vane (PNL), candidații din Câmpina cu șanse mari să devină consilieri județeni

Doi câmpineni sunt pe poziții eligibile pe liste partidelor pe care le reprezintă, pentru Consiliul Județean Prahova, cu șanse foarte mari de a deveni consilieri județeni în urma alegerilor locale din 9 iunie 2024.

60 vizualizari
24 apr. 2024 21:16

Ofertă specială de Paște pentru pacienții SanConfind

Așa cum a procedat și cu alte ocazii, Centrul Medical SanConfind oferă pacienților săi, drept cadou de Paște, o reducere substanțială, de 20%, la plata unor tratamente de recuperare medicală. Este vorba despre toate procedurile de balneoterapie și diferite tipuri de masaj.