În aprilie 1861, în vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, începea construcția podului de piatră de peste râul Doftana, care asigura legătura dintre Câmpina și Bănești, pe drumul modern la acea vreme dintre capitala București și Brașov, via Valea Prahovei. Vineri, 8 ianuarie 2021, în jurul prânzului, în urma ploilor puternice din ultimele zile și a debitului mare de apă al râului Doftana, podul s-a prăbușit aproape complet.
De altfel, podul nu mai era funcțional din aprilie 2014, când a fost afectat de o viitură puternică în urma căreia stabilitatea sa a fost serios afectată și s-a dărâmat parțial. Autoritățile au luat atunci decizia de a închide traficul de orice fel pe acest pod.
Podul de piatră cioplită a fost construit în perioada 1861-1864 și a rezistat 150 de ani. Oare câte lucrări realizate în România, în ultimii 30 de ani, vor ajunge la o asemenea performanță?! Podul avea nouă arcade și o lungime de aproximativ 152 metri și pe aici s-a desfășurat traficul rutier între București și Brașov până la construirea actualului drum național.
După cum bine știți, din septembrie 2020, între Câmpina și Bănești, la câțiva metri de "podul lui Cuza", a devenit funcțională o punte metalică pentru pietoni și bicicliști, construită în baza unui parteneriat între Consiliul Local Câmpina, Consiliul Local Bănești și Consiliul Județean Prahova. Autoritățile locale și județene au renunțat de ani buni la ideea refacerii și consolidării "podului lui Cuza" dintre Câmpina și Bănești, invocând lipsa de fonduri pentru o asemenea lucrare. Podul a intrat în patrimoniul public al Câmpinei în anul 1874 și NU este clasificat în categoria monumentelor istorice sau de arhitectură, nu este inventariat în lista monumentelor istorice din județul Prahova înscrise în patrimoniul cultural național. Practic, deși noi toți îl consideram monument istoric, podul nu a obținut niciodată, oficial, acest statut.
Explozie în această dimineață într-o locuință din localitatea Brazi.
Sunt ani buni de când Bulevardul Carol I este afectat de o alunecare de teren pe o lungime de 100 m și o suprafață totală de aproape 1.100 mp, la ieșirea din municipiul Câmpina spre Cornu.
Am primit la redacție următorul drept la replică din partea Ordinului Arhitecților din România, cu privire la articolul "Sute de familii din Câmpina nu vor mai putea să schimbe o țiglă pe casă, dacă PUG-ul se aprobă în forma actuală".
Cei care au trecut în cursul zilei de joi, 16 octombrie, prin sensul giratoriu de la Fibec (Bulevardul Carol I - Strada Pictor Nicolae Grigorescu - Strada Oituz) au văzut că se lucra de zor, încă de la prima oră a dimineții.