În aprilie 1861, în vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, începea construcția podului de piatră de peste râul Doftana, care asigura legătura dintre Câmpina și Bănești, pe drumul modern la acea vreme dintre capitala București și Brașov, via Valea Prahovei. Vineri, 8 ianuarie 2021, în jurul prânzului, în urma ploilor puternice din ultimele zile și a debitului mare de apă al râului Doftana, podul s-a prăbușit aproape complet.
De altfel, podul nu mai era funcțional din aprilie 2014, când a fost afectat de o viitură puternică în urma căreia stabilitatea sa a fost serios afectată și s-a dărâmat parțial. Autoritățile au luat atunci decizia de a închide traficul de orice fel pe acest pod.
Podul de piatră cioplită a fost construit în perioada 1861-1864 și a rezistat 150 de ani. Oare câte lucrări realizate în România, în ultimii 30 de ani, vor ajunge la o asemenea performanță?! Podul avea nouă arcade și o lungime de aproximativ 152 metri și pe aici s-a desfășurat traficul rutier între București și Brașov până la construirea actualului drum național.
După cum bine știți, din septembrie 2020, între Câmpina și Bănești, la câțiva metri de "podul lui Cuza", a devenit funcțională o punte metalică pentru pietoni și bicicliști, construită în baza unui parteneriat între Consiliul Local Câmpina, Consiliul Local Bănești și Consiliul Județean Prahova. Autoritățile locale și județene au renunțat de ani buni la ideea refacerii și consolidării "podului lui Cuza" dintre Câmpina și Bănești, invocând lipsa de fonduri pentru o asemenea lucrare. Podul a intrat în patrimoniul public al Câmpinei în anul 1874 și NU este clasificat în categoria monumentelor istorice sau de arhitectură, nu este inventariat în lista monumentelor istorice din județul Prahova înscrise în patrimoniul cultural național. Practic, deși noi toți îl consideram monument istoric, podul nu a obținut niciodată, oficial, acest statut.

Rezerviştii cȃmpineni sunt în parteneriat cu o asociaţie similară din orașul Achern - Germania, prin care se comemorează eroii celeilalte ţări la datele tradiţionale.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.

Consiliul Județean Prahova intenționează înființarea Organizației de Management al Destinației Județul Prahova, un organism care ar avea ca principal scop promovarea județului ca destinație turistică.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.