Podul de piatră dintre Câmpina și Bănești, construit în vremea lui Cuza, s-a prăbușit în apele Doftanei

Actualitate (Categoria articolului)

În aprilie 1861, în vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, începea construcția podului de piatră de peste râul Doftana, care asigura legătura dintre Câmpina și Bănești, pe drumul modern la acea vreme dintre capitala București și Brașov, via Valea Prahovei. Vineri, 8 ianuarie 2021, în jurul prânzului, în urma ploilor puternice din ultimele zile și a debitului mare de apă al râului Doftana, podul s-a prăbușit aproape complet.

De altfel, podul nu mai era funcțional din aprilie 2014, când a fost afectat de o viitură puternică în urma căreia stabilitatea sa a fost serios afectată și s-a dărâmat parțial. Autoritățile au luat atunci decizia de a închide traficul de orice fel pe acest pod.
Podul de piatră cioplită a fost construit în perioada 1861-1864 și a rezistat 150 de ani. Oare câte lucrări realizate în România, în ultimii 30 de ani, vor ajunge la o asemenea performanță?! Podul avea nouă arcade și o lungime de aproximativ 152 metri și pe aici s-a desfășurat traficul rutier între București și Brașov până la construirea actualului drum național. 
După cum bine știți, din septembrie 2020, între Câmpina și Bănești, la câțiva metri de "podul lui Cuza", a devenit funcțională o punte metalică pentru pietoni și bicicliști, construită în baza unui parteneriat între Consiliul Local Câmpina, Consiliul Local Bănești și Consiliul Județean Prahova. Autoritățile locale și județene au renunțat de ani buni la ideea refacerii și consolidării "podului lui Cuza" dintre Câmpina și Bănești, invocând lipsa de fonduri pentru o asemenea lucrare. Podul a intrat în patrimoniul public al Câmpinei în anul 1874 și NU este clasificat în categoria monumentelor istorice sau de arhitectură, nu este inventariat în lista monumentelor istorice din județul Prahova înscrise în patrimoniul cultural național. Practic, deși noi toți îl consideram monument istoric, podul nu a obținut niciodată, oficial, acest statut.

8310 vizualizari
3

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Calin 09.01.2021 16:27 Păcat. Putea fi refăcut și inclus in lista obiectivelor istorice.
  • Costel Dascalescu 09.01.2021 17:36 Imi pare rau ca sa daramat am fost si l-am vazut .Trebuia sa recunosc ca mi-au dat lacrimile . De refacut nu se putea , ar fi costat mult si nu se putea da in circulatie decat pietonal .
  • Capatina Ilie 09.01.2021 20:30 Eu stiu ca podul a fost construit de suedezi pe vremea regelui Carol pe la 1870!

Actualitate

1047 vizualizari
19 mai 2022 18:53

Ploieștean băut, prins la volan în Câmpina, înainte de 7 dimineața!

Iresponsabilitate incredibilă din partea unui ploieștean în vârstă de 57 de ani, oprit de polițiștii câmpineni în dimineața zilei de 18 mai, la ora 6.45, pe Bulevardul Carol I, pentru un control de rutină. 

1823 vizualizari
19 mai 2022 10:07

Ce au răspuns cei care au vizitat Rafinăria Câmpina la întrebarea ce își doresc în zona respectivă

Ecogen Power SRL, proprietar al imobilului “Rafinăria”, împreună cu Grupul de inițiativă “Rafinăria la prezent” aduc la cunoștința publicului rezultatul consultării cetățenilor câmpineni și nu numai, cu privire la întrebarea “Ce îmi doresc eu de la zona Rafinăriei?”

Alte stiri recente

679 vizualizari
19 mai 2022 22:32

Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” din Câmpina a fost prezent la Bursa de Valori Educaționale 2022, de la Ploiești

Timp de trei zile, 17-19 mai 2022, la Palatul Culturii din Ploiești a avut loc ediția a XII-a a Bursei de Valori Educaționale. S-au înscris la acest eveniment 25 de colegii și licee din Ploiești și din alte localități ale județului Prahova, inclusiv Colegiul Național ”Nicolae Grigorescu” din Câmpina.

1740 vizualizari
19 mai 2022 08:35

Societatea MIRAS INTERNATIONAL angajează mai multe categorii de personal pentru punctul de lucru de la Bănești

Societatea MIRAS INTERNATIONAL SRL angajează, pentru punctul de lucru de la Bănești, ȘEF SECȚIE CONFECȚII MONTAJ, MECANIC ÎNTREȚINERE ȘI REPARAȚII, LĂCĂTUȘ CONFECȚII METALICE, OPERATOR CNC, ȘOFER AUTOCAMION.