Primăria Câmpina a lansat o consultare publică pentru delegarea serviciului public de transport local

Actualitate (Categoria articolului)

Primăria Câmpina a lansat o nouă consultare publică, subiectul fiind de această dată un proiect de hotărâre a Consiliului Local pentru înființarea, organizarea și funcționarea serviciului public de transport local de persoane prin gestiune delegată. Persoanele interesate pot trimite puncte de vedere și opinii până la data de 12 septembrie 2022.

Documentația aferentă acestui proiect, care se regăsește pe site-ul Primăriei Câmpina, are nu mai puțin de 303 pagini.
Gestiunea delegată a noului serviciu public de transport local de persoane se va face prin licitație și vom încerca să sintetizăm cele 303 pagini de documente în ceea ce considerăm că este de mai mare interes public.
Tariful de călătorie va crește
La licitație, tariful pentru o călătorie pornește de 6,26 lei, dar ofertele care depășesc acest tarif vor fi respinse, ceea ce presupune că vor fi oferte cu tarife inferioare acestei valori. Tariful se va putea ajusta anual, cu maximum 5%, în cazuri temeinic justificate. Valoarea compensației acordate de la bugetul local pentru diferența între tarif și prețul real al unei călătorii va crește semnificativ. Astfel, dacă acum, în 2022, valoarea subvenției este de 110.000 lei, pentru următorii patru ani aceasta va crește, astfel: la 318.000 lei (în primul an al noului contract) și până la 368.000 lei (în al patrulea an al contractului).
Condiții pentru licitație și cum se vor puncta ofertele
Una dintre condițiile impuse participanților la viitoarea licitație va fi să facă dovada unei experiențe similare, ceea ce presupune prestarea de servicii de transport persoane în ultimii 3 ani în valoare de minimum 800.000 lei.
În privința punctării ofertelor, capitol la care la precedenta licitație administrația locală a favorizat în mod evident firma care avea să câștige, propunerea arată astfel: va fi declarată câștigătoare oferta cu cel mai bun raport calitate - preț, iar ponderea principalelor cerințe va fi punctată astfel: 35% tariful; 25% vechimea parcului de autovehicule, 25% gradul de poluare al autovehiculelor, 10% clasificarea autovehiculelor, 5% utilizarea combustibililor alternativi.
Redevența anuală va fi de 9.850 lei.
Modificări în trasee și se cer autovehicule cu 9 locuri
Din cele patru trasee existente în momentul de față, două vor fi cumulate și vor rămâne doar trei, pentru care vor fi următoarele cerințe din punct de vedere al frecvenței curselor:
Linia 1 (Sediul Emon Electric - Cimitirul ”Învierea lui Lazăr”, cu întoarcerea pe Câmpinița, iar în perioada mai - septembrie, cu extensie sâmbăta și duminica până la ”Fântâna cu Cireși”, 14,5km)
luni - vineri: curse la 60min în intervalul 6.30-20.30
sâmbătă, duminică: curse la 120min în intervalul 5.30-20.30
Linia 2 (Emon Electric - Turmătorie - Spital Voila, 22,1km)
luni - vineri: curse la 20min în intervalul 5.45-7.45, la 40min în intervalul 8.25-19.45
sâmbătă, duminică: curse la 60min în intervalul orar 6.30-20.30
Linia 3 (PRAM - Captare - Spital Voila, 27,2km)
luni - vineri: curse la 20min în intervalul 5.45-7.45, la 40min în intrervalul 8.25-19.45
sâmbătă, duminică: curse la 60min în intervalul orar 6.30-19.30.
De asemenea, dacă în momentul de față, operatorul de transport are 5 microbuze de 14 locuri și alte două microbuze de rezervă, la noua licitație cerințele vor fi de asigurare a 6 autovehicule cu 9 locuri și două autovehicule de rezervă.
Câteva lucruri interesante care reies din studiul de trafic
Unul dintre documentele care sunt parte a acestui proiect supus consultării publice este un studiu de trafic. Iată și câteva concluzii interesante ale acestui studiu:
- 5% din deplasările locuitorilor Câmpinei se fac cu transportul public;
- 17,1km/h este viteza medie a mijloacelor de transport public;
- de 10 ori mai eficient din punct de vedere energetic și al emisiilor mai reduse de gaze cu efect de seră este transportul public față de un autoturism.
Sarcini pentru administrația locală
Studiul explică avantajele și dezavantajele fiecăruia dintre sistemele posibile de folosit pentru transportul local de persoane, concluzia fiind că cea mai eficientă metodă este delegarea gestiunii acestui serviciu către un operator de transport. Dar această delegare nu scutește administrația locală de o serie de sarcini, menționate în acest studiu: adaptarea traseelor prin înființarea de stații noi sau devieri la puncte de interes; asocierea cu alte UAT-uri pentru includerea în trasee a unor puncte impotante pentru populație, exemplul cel mai elocvent fiind Gara Câmpina; adăugarea de trasee noi.
După încheierea consultării publice, proiectul va ajunge pe masa Consiliului Local, cel care va decide în final asupra întregii documentații, astfel că - în mod cert - vom mai avea ocazia să discutăm despre acest subiect.

3458 vizualizari
1

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Nu asa se modernizeaza transportul public 05.09.2022 13:12 Deci se continua tendinta de eliminare a transportului public, din moment ce in loc sa se ceara masini cu capacitate mai mare, cu loc suficient pentru oameni si bagaje, acum se impun autovehicule si mai mici !!! Dar este normal sa nu se doreasca un transport public civilizat si dezvoltat, pentru ca altfel traficul auto individual s-ar reduce treptat, si ce rost ar mai avea pasajul ? O reala dezvoltare si civilizare a orasului inseamna cresterea masiva a procentului asta infim al deplasarilor cu transportul public. CE ANUME facem ca sa-l crestem ? Normal ca el este abia la 5%, din moment ce transportul public arata in halul in care arata, conditiile sunt atat de execrabile... Dar ia sa le oferim oamenilor conditii decente, autobuze spatioase, punctuale, linii de transport adaptate directiilor principale de deplasare, samd - si veti vedea cum treptat va creste procentul. Evident, el trebuie ajutat sa creasca si prin masuri de limitare a folosirii autoturismului, prin pietonalizarea zonelor cu cel mai mare trafic auto (cum se face in vest), prin prin taxarea drastica a tuturor locurilor de parcare de pe spatiul public, prin prioritizarea pistelor de biciclete fata de benzile auto, si cate si mai cate... Dar nu se doreste ca oamenii sa revina la o viata sanatoasa, sa circule mai mult pe jos si pe doua roti, se vrea doar incurajarea obezitatii, a bolilor, a stresului si nervilor, pe scurt a lenei si comoditatii exagerate - o viata trista si fada, larvara. Si altceva: CE CORELARE este intre acest proiect si cel atat de salutar, cu achizitionarea de autobuze electrice ? NICIUNA ! Dar acum ne-am lamurit: cand vrei sa incurajezi traficul auto individual, nu sa-l reduci asa cum ar fi normal intr-o lume civilizata si moderna, normal ca vii cu asemenea propuneri criminale pentru sanatatea oamenilor: distrugi de tot transportul public si pui autoturismul pe primul loc in viata oamenilor: masinile sunt Dumnezeul nostru, la ele ne inchinam, ele sunt prioritare, lor le facem loc peste tot, sa fie cat mai multe locuri de parcare si peste tot, ca masinile sunt stapanii nostri - pentru ele impunem conceptul asta cretin de FLUIDIZARE si un tunel sub oras, in ele o sa ne ducem toata viata, ca niste tristi... Pacat de proiectul cu pietonalizarea centrului (o idee minunata), daca nu lupti in paralel sa REDUCI traficul auto, ba chiar il incurajezi prin acel pasaj subteran !

Actualitate

0 vizualizari
25 feb. 2024 19:15

Apa de la Șipot Lac, din Câmpina, nu este potabilă

Primăria municipiului Câmpina a informat în cursul zilei de vineri, 23 februarie, că apa de la Șipotul de la Lac nu este potabilă.

116 vizualizari
25 feb. 2024 18:06

Mai mulți bani pentru bisericile din Câmpina

Cu 10% mai mult față de anul 2023 vor primi bisericile din Câmpina în acest an dacă se va aproba proiectul inițiat de primarul Alin Moldoveanu privind alocarea de sume pentru bisericile din Câmpina.

Alte stiri recente

522 vizualizari
25 feb. 2024 16:06

Argint pentru Eduard Unguroaica, la săritura în lungime, în etapa a doua a Campionatului Național de Atletism

După o primă zi cu patru clasări pe podium pentru sportivii de la CSS ”Constantin Istrati” Câmpina, duminică, 25 februarie, Campionatul Național de Atletism în Sală pentru sportivi sub 16 și sub 18 ani, etapa a doua, a continuat, atleții câmpineni fiind înscriși în alte câteva probe.

630 vizualizari
25 feb. 2024 15:38

Cupa României, faza județeană, turul al II-lea. CS Scorțeni Mislea - Sportul Câmpina 1-3

După ce în primul tur al fazei județene a Cupei României a trecut cu 1-0, pe teren propriu de CS Șotrile, Sportul Câmpina a jucat duminică, 25 februarie, în turul secund, în deplasare, la Mislea, cu formația CS Scorțeni Mislea.