Subtraversarea de cale ferată de la Poiana Câmpina a fost asfaltată miercuri, 4 septembrie 2019. Lucrările au fost executate de societatea Pragosa România SRL, una dintre firmele care au contract cu Consiliul Județean Prahova pentru lucrările de reparații pe drumurile județene. După cum vă informam într-un articol recent, asfaltarea vine la aproape o lună de la frezarea asfaltului, perioadă în care conducătorii auto au fost extrem de nemulțumiți de situație.
Astăzi, a fost turnat asfaltul pe carosabil, lucrarea începând în jurul orei 12.00 și nu la ora 8.00, așa cum anunțase inițial firma constructoare și așa cum s-a comunicat populației. Din fericire, treaba a mers destul de repede și bine, nu au existat incidente și nici blocări în trafic ori ambuteiaje. Este o zonă intens circulată nu doar de locuitorii din Poiana, ci și de cei din Provița de Jos și Provița de Sus, Breza, Măgureni etc.
Ar mai trebui precizat un lucru. Primăria Poiana Câmpina a trimis mai multe adrese Consiliului Județean Prahova în legătură cu situația subtraversării de cale ferată și a podului rutier care face legătura cu municipiul Câmpina și care, de asemenea, se află în administrarea CJ. Zona de sub podul de cale ferată a fost întotdeauna o zonă cu probleme. Pe lângă degradarea carosabilului, aici mai apre și problema acumulării unei cantități mari de apă în perioadele în care plouă abundent. Canalizarea nu face față, iar apa inundă subtraversarea de cale ferată.
În privința podului rutier de peste râul Prahova, de o bună bucată de vreme aici au apărut gropi în carosabil, asta pe lângă lăsarea carosabilului, la cele două capete ale podului, din cauza sării din subteran. Este același fenomen care afectează și podul de cale ferată dintre Câmpina și Poiana, dar și Strada Plevnei din municipiul Câmpina. În cazul podului rutier, reprezentanții unei firme care are contract cu Consiliul Județean au venit, în primăvara acestui an, au marcat pe asfalt zonele care trebuie frezate în vederea asfaltării, apoi au plecat. Iar de atunci nu s-a schimbat nimic, în bine.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.

Consiliul Județean Prahova intenționează înființarea Organizației de Management al Destinației Județul Prahova, un organism care ar avea ca principal scop promovarea județului ca destinație turistică.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.

După o oarecare bâlbâială la nivelul factorilor de decizie din Prahova, totuși, DN1 se va închide în perioada 24-28 noiembrie, pentru lucrări la trecerea de cale ferată peste DN1 de la Movila Vulpii.