Parcările, o mare problemă a Câmpinei. Rămâne pentru mandatul viitor, poate...
- Actualitate -
La inițiativa consilierului local Marius Anghelescu, la sediul Primăriei municipiului Câmpina s-a discutat zilele trecute o propunere a unui nou regulament privind parcările rezidențiale din Câmpina. Din rândurile consilierilor locali au mai fost prezenți Valentin Crețu, Cosmin Raț și Liviu Briciu, alături de mai mulți reprezentanți ai Primăriei.
A fost o discuție a cărei finalitate a fost că lucrurile sunt mult prea complicate și sunt prea multe și grele problemele de rezolvat, pentru ca un astfel de proiect să se discute cu atât de puțin timp înaintea încheierii mandatului aleșilor locali.
Discuția - una foarte interesantă - a scos mai degrabă la iveală problemele decât eventuale soluții. ”Sunt blocuri unde avem 44 apartamente, 20 locuri de parcare și nicio posibilitate de extindere a parcării. Cum facem?”, a întrebat Cosmin Raț. O realitate constatată de toți cei prezenți a fost că parcările sunt subdimensionate față de necesar, că orice viitoare măsură va fi reglementată trebuie să îndeplinească mai multe criterii, dar și că viitorul regulament trebuie coroborat cu prevederi din alte acte normative, inclusiv alte hotărâri ale Consiliului Local Câmpina.
Un subiect delicat, aproape imposibil de rezolvat fără a supăra pe cineva, poate cea mai complicată problemă fiind cum convingi un om care de zeci de ani își parchează mașina gratuit în fața sau în spatele blocului, că de acum trebuie să plătească pentru același loc?
Oricum, un subiect asupra căruia vom mai reveni.
17 May 2024 21:57 2745 vizualizari
- 19.05.2024 17:38 Bine ca v-ati trezit E sublim: am realizat ca sunt subdimensionate parcarile, dupa 35 ani de la caderea sistemului care a creat problema. Radacina problemei este faptul ca regimul comunist a facut locuinte colective in zona centrala, un lucru absolut nepermis dupa toate principiile dezvoltarii durabile. Primarii de dupa 1989 aveau datoria sa le explice locatarilor din aceasta zona faptul ca dansii nu ar trebui practic sa locuiasca acolo, zonele centrale ale oraselor nefiind favorabile pentru locuire colectiva pentru ca nu pot asigura conditii. Practic blocurile din zona centrala sunt acolo datorita unor politici cretine, unor idioti care au gandit cu picioarele si au generat probleme insurmontabile pentru urmasi. Azi nu avem ce sa facem, trebuie sa acceptam ca blocurile din zona centrala (adica marea majoritate a blocurilor din oras, in cazul Campinei) nu au cum sa beneficieze de parcari, pentru ca in zona centrala nu este spatiu pentru asa ceva. Prin urmare, apartamentele din zona centrala ar trebui automat incadrate la locuinte de categorie inferioara, neputand fi dotate prin definitie, din start, cu toate cele necesare. Faptul ca locatarii ce le folosesc au putut ocupa dupa 1989 cu masinile in mod gratuit spatiul public, este o discriminare si un mare tun dat bugetului local timp de 35 ani.
Trebuie sa intelegem cu totii ca suntem datori comunitatii, municipalitatii, pentru cei 35 ani de scutire fara sens de la plata unui loc de parcare. Cu totii am folosit spatiul public ocupandu-l cu masina intr-o masura mai mica sau mai mare, in acest rastimp, si am avut un privilegiu nelalocul lui prin faptul ca am avut gratuitate cu totii. Prin asta am subminat efectiv bugetul acestui oras. Acum, ar trebui sa fim fericiti si recunoscatori daca aceasta comunitate care ne-a tolerat (reprezentata legal prin primarie) ne va scuti de achitarea retroactiva a acestei imense datorii acumulate in 35 ani la bugetul local. Am huzurit cu totii, fiind scutiti de o taxa absolut logica - si cel mai rau este ca asta ni s-a parut normal. Acum ar trebui nu numai sa acceptam cu totii taxarea parcarilor pe spatiul public, ci sa si platim din urma, tot ce datoram de 35 ani. Asa ca, sa spunem sarutmana daca vom fi scutiti de plata retroactiva si se va institui taxa doar de-acum inainte (desi, nu ar fi deloc sanatos, pentru ca municipalitatea ar putea face lucruri fabuloase pentru viitorul orasului, cu banii pe care noi campinenii ii datoram pentru parcarea gratuita a masinilor din 1989 incoace).