La ședința de săptămâna trecută a Consiliului Local Câmpina, consilierul local Adrian Dochia a readus în atenția colegilor săi și reprezentanților Primăriei situația dezastruoasă a Străzii Dealului, cea despre care noi scriem de mai bine de un an. Este una dintre străzile lăsate de izbeliște după finalizarea lucrărilor de canalizare. O stradă care, pe alocuri, efectiv se rupe în două.
„Eu am răspuns în campania electorală de zona respectivă, am fost acolo de mai multe ori, chiar și recent. Oamenii ne întreabă ce facem cu strada lor, pentru că în scurt timp chiar va deveni impracticabilă. Locuitorii au trimis memorii inclusiv la Primărie, dar nu au primit răspuns. Eu sunt convins că ştim cu toţii situaţia acestei străzi. Întrebarea este ce facem pentru a rezolva această problemă înainte ca situația să devină și mai gravă?”, a spus consilierul Adrian Dochia.
Răspunsul primarului Horia Tiseanu nu poate reprezenta în niciun caz o veste bună, din contra: „Dacă am interveni pe Strada Dealului, atunci am risca să avem o lucrare cu dublă finanţare, ceea ce este ilegal. Reparaţiile pe Strada Dealului, după lucrarea de canalizare, trebuie realizate de HidroPrahova. Din păcate, după cum se ştie, există o problemă din cauza rezilierii contractului de către firma executantă, dar directorul HiroPrahova, Adrian Semcu, a afirmat că în luna septembrie a acestui an va fi organizată o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor de canalizare, inclusiv la Câmpina, precum şi pentru aducerea carosabilului la stadiul iniţial în urma acestor lucrări. Aşa că, în aceste condiţii, nu asfaltăm Strada Dealului pentru că eu vreau să dorm pe perna mea! Singura intervenţie pe care am putea-o face ar fi să încercăm să mai aducem nişte pietriş sau balastru cu care să completăm locurile unde apa a creat șanțuri”.
Prin urmare, locuitorii de pe Dealului mai au destul de așteptat până când strada lor va fi reabilitată. Noi avem, totuși, un semn de întrebare în privința problemei legate de dubla finanțare, pe care a menționat-o primarul Horia Tiseanu. Înțelegem la ce s-a referit. Primăria nu poate plăti o lucrare inclusă în contractul dintre HidroPrahova și un constructor. Practic, după introducerea canalizării, firma executantă avea obligația să repare și strada, ceea ce nu s-a întâmplat. Pe de altă parte, acel contract nu mai există, a fost reziliat de Cast Bănești. Da, va exista altul după ce HidroPrahova va organiza o nouă licitație și va veni o altă firmă să continue lucrările. Dar în momentul de față noi nu credem că se pune problema unei duble finanțări de vreme ce nu mai există niciun contract pentru executarea acestei lucrări.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.

Consiliul Județean Prahova intenționează înființarea Organizației de Management al Destinației Județul Prahova, un organism care ar avea ca principal scop promovarea județului ca destinație turistică.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.

După o oarecare bâlbâială la nivelul factorilor de decizie din Prahova, totuși, DN1 se va închide în perioada 24-28 noiembrie, pentru lucrări la trecerea de cale ferată peste DN1 de la Movila Vulpii.