Document surpriză. Primăria Câmpina subvenționează bilete și pe traseul județean Gară - Centru - Bănești, nu doar pe traseele interne
Social (Categoria articolului)
Știm cu toții că transportul public local de persoane pe cele patru trasee interne din municipiul Câmpina este asigurat de Eliro, firmă care a câștigat licitația organizată anul trecut de administrația locală și care are contract până în 2020. Și mai știm că Primăria Câmpina subvenționează anual transportul public pentru câteva categorii de populație pe traseele interne, conform hotărârii Consiliului Local. Dar ceea ce foarte puțini dintre noi știm este faptul că între Primăria Câmpina și Eliro există o convenție prin care administrația locală decontează firmei respective și bilete pentru traseul județean Gară - Centru - Bănești.
Câmpina are patru trasee locale, din Cartierul Slobozia spre Spitalul Voila, spre Captare - Voila, spre Cimitirul "Învierea lui Lazăr" și pentru aceste trasee a câștigat Eliro licitația organizată de administrația câmpineană. De asemenea, tot Eliro efectuează și cursele pe traseul județean Gară - Centru - Bănești, pentru că a câștigat licitația organizată de Consiliul Județean.
În fiecare an, de la bugetul Câmpinei se alocă o sumă de bani pentru subvenționarea transportului public. O sumă importantă și vă dăm câteva exemple: 100.000 lei în 2013, 93.000 lei în 2014, 96.000 lei în 2015 și 108.000 lei în 2016, deci în jur de un miliard de lei vechi anual. Sunt sume oficiale, aprobate de Consiliul Local Câmpina. Nouă ni s-au părut cam mari având în vedere că sunt puțini cei care beneficiază de gratuitate pe transportul în comun intern. Și nu este o gratuitate permanentă, e vorba doar de zece bilete subvenționate pe lună pentru foștii deținuți politici, persoanele cu handicap grav sau accentuat, însoțitorii acestora și pensionari cu vârsta peste 65 de ani și pensii sub 600 lei.
La doar zece bilete pe lună și câteva categorii restrânse de populație, să fie nevoie de o subvenție atât de mare? Tot întrebând, am aflat că, de fapt, de la bugetul Câmpinei se decontează și bilete pentru un traseu județean, cu care, în mod normal, administrația locală nu ar trebui să aibă vreo legătură. Dar are, iar legătura se numește... Eliro. Iar acele bilete nu ajung doar la pensionari sau persoane cu handicap (care, între noi fie vorba, nici nu merg cu maxi-taxi) și nu sunt folosite doar pe teritoriul Câmpinei, ci și în localitățile vecine. N-o să stea niciodată șoferul să urmărească de unde se urcă, unde coboară, cum arată sau câți ani are o persoană care îi prezintă biletul subvenționat.
Așa am aflat și de existența convenției dintre Primăria Câmpina și Eliro, document semnat în 2008 și care nu a trecut niciodată prin Consiliul Local Câmpina. Nici nu aveam cum să treacă, pentru că această convenție se referă la un traseu județean, iar CL Câmpina nu are atribuții la acest capitol. Probabil, consilierii locali nici nu știu de existența acestei convenții pe care noi v-o prezentăm în facsimil. Dacă întrebi la Primărie cum e posibil să subvenționezi de la bugetul Câmpinei bilete pe un traseu județean, ți se răspunde scurt că e un sprijin pentru oameni, pentru cetățeni, pentru cei care circulă pe teritoriul Câmpinei. Bine, dar dacă pe acest traseu Gară - Centru - Bănești nu era Eliro, ci o altă firmă, mai puteați da subvenție? În baza a ce? Că acum le dați banii în baza contractului încheiat pentru traseele locale. S-a întâmplat ca Eliro să deservească și traseele interne, dar și Gară - Centru - Bănești.
Întrebări sunt multe, iar răspunsurile lasă de dorit. O să pornim de la ideea că Primăria Câmpina sprijină cetățenii și nu firma Eliro. Dacă este așa și dacă subvenționarea biletelor de la bugetul local, pentru un traseu județean, este legală, atunci de ce nu sunt subvenționate biletele și pentru alte trasee județene care trec prin Câmpina, cele spre Sinaia, Bușteni, Azuga; cele spre Provița de Sus și Provița de Jos; cele spre Brebu, Valea Doftanei, spre Breaza etc. Să se încheie convenții și cu celelalte firme de transport persoane, pentru binele și mulțumirea cetățenilor...
Comentarii
- 24.02.2016 21:38 Sa mai spuna cineva ca Tiseanu nu e mana in mana cu PSD!!! Si pe cati bani!!!
- 24.02.2016 21:39 CEL MAI SCUMP TRANSPORT LOCAL DIN PRAHOVA ,O STATIE LA ELIRO COSTA 3 LEI JAPCA ( CAMPINA PROVITA 4 LEI , CAMPINA MISLEA 4 LEI CAMOINA BREAZA 4 LEI ) CUM ESTE POSIBIL LA CAMPINA O STATIE 3 LEI
- 25.02.2016 06:37 Ilegalitate marca Tiseanu. Vă dați seama acum că și votul din consiliu ptr. criteriile de atribuire tot de el a fost orchestrat. Banii trebuie să ajungă la Eliro sub orice formă. Iar de aici .......
- 25.02.2016 07:25 Daca le da in jur de un miliard in fiecare an, sunt chiar nesimtiti daca ei tot au mai crescut pretul biletelor!!! RUSINE!
- 25.02.2016 07:29 Bine punctat! Ca doar pentru binele si multumirea cetatenilor ar trebui sa lucreze administratia locala, nu numai pentru binele si multumirea cetatenilor de la Eliro!!!
- 25.02.2016 07:32 Va legati degeaba de primarul nostru! El munceste numai cu gandul la binele nostru! Se scoala de dis-de-dimineata si pana seara doar la noi se gandeste si doar pentru noi munceste! Este un om onest, care nu fura, care nu minte, care nu insala, un familist desavarsit, un primar profesionist fara dosare la DNA si fara pata in toata cariera lui politica! Oameni rai ce sunteti! PS - Noroc cu voi ca mai aflam si noi potlogariile astora!
- 25.02.2016 07:54 Pai si Curtea de Conturi nu gaseste nimic anormal???Sau si-ai luat comisionul si si-au pus ochelarii de cal???
- 25.02.2016 08:18 Legea transportului public de persoane spune foarte clar că traseul Băești-Câmpina-Gară este transport județean, iar consiliul local a aprobat subvenție doar pentru transportul local. Să vedem ce mai spune primarul acum!
- 25.02.2016 15:18 Rușine!
- 26.02.2016 07:53 Este o mizerie fara margini! Nu ne mai saturam odata de mojiciile acestor oameni! 3 lei biletul si 1 miliard bani tot din buzunarul nostru?!?! De ce? Ca asa vrea Tiseanu si cine o mai vrea? In mod normal, dupa o asemenea dezvaluire, Tiseanu ar trebui sa aiba onoarea de a demisiona!!! Ca sa nu sun ca dupa parerea mea e si total ilegal! Asa ca DEMISIA!!!
- 28.02.2016 14:54 Noi nu prea mai intelegem nimic! Primaria, ori subventioneaza anumite categorii defavorizate ale populatiei orasului, ori subventioneaza firma de transport? Ca pe amandoua nu se poate. Sau mi se pare mie ca voi sunteti foarte porniti impotriva acestora din urma? Ceva pare sa nu fie in regula. Apropo, altceva mai greu nu gasiti, sau alte firme de acest gen din Campina, despre care sa ne spuneti lucruri, nu stiti?
- 01.03.2016 22:02 de ce nu se autosesizeaza DNA-ul
- 01.03.2016 22:06 sa le fie rusine, locuitorii din Poiana Campina au ajuns sa mearga pe jos, oameni in virsta, si ... astia fac ce vor.
- 02.03.2016 17:19 Pentru ca totusi sa fie informatia corecta,m-am informat pe surse si pot spune ca: 1.Se subventioneaza persoanele care au dreptul sa circule gratuit si nu traseul sau firma de transport asa cum a spus si primaria in comunicat.Daca aceste persoane le folosesc sau nu este problema lor. 2.Din biletele care se distribuie lunar,in jur de 25-30% nu sunt folosite 3.Daca pe acest traseu nu era firma care deserveste acum traseul, probabil primaria ar fi incheiat o noua conventie cu firma castigatoare a licitatiei 4.Conventia s-a incheiat pentru a ajuta populatia orasului sa ajunga la gara avand in vedere ca este gara Campina.De aceea s-a si incheiat conventia cu firma care deserveste traseul de gara.Cum sa spui ca ar trebui sa incheie conventii cu toate firmele avand in vedere ca nu au trasee care ajung la gara? 5.Nu firma a cerut sa se incheie conventia,primaria a solicitat acest lucru. 6.Sunteti siguri ca sumele vehiculate aici au ajuns la firma Eliro?Eu am informatii ca nu.Atunci de ce sustineti lucruri pe care nu le cunoasteti? Problema este, ca se vede clar ca aveti ceva cu primaria si ati bagat si firma in aceeasi oala,ceea ce nu este corect. In incheiere va spun ca eu nu am nici o legatura nici cu primaria nici cu firma in cauza, dar nu-mi place sa se spuna lucruri neadevarate! P.S. Nu sunt sigura ca veti posta aceste randuri pentru ca am vazut ca lucrurile care nu va convin nu le postati(chiar daca ele nu incalca regulile impuse),dar cand altor persoane le sunt aduse injurii le postati fara probleme, incalcand astfel regulile impuse tot de dvs.Fiti corecti si nimeni n-o sa va reproseze nimic!
- 02.03.2016 19:18 Si daca Eliro pe traseul local Gara-Campina-Banesti ia cate 1 milard de la Poiana,Campina si Banesti?Vedeti ce aflati.Ca nu se mai satura Eliro si puzderia de asociati o stim de la o posta
- 03.03.2016 09:51 Pentru Alina - să încep cu sfârșitul, am dat intotdeauna aprobare la comentariile de bun simt si le-am sters pe cele care au inclus jigniri si injurii. Au fost cel puțin 10 comentarii pe care le-am șters din start și doar în 3 dintre ele eram înjurați noi că ne-am permis să ne legăm de Eliro. La celelalte, injuriile nu ne erau adresate, dar tot nu le-am aprobat. Bun. În articol scrie că sunt subvenționate biletele pentru unele categorii de populație, dar asta nu înseamnă că banii nu ajung la Eliro. Sumele pe care le-am scris în articol sunt aprobate de Consiliul Local Câmpina, puteți întreba orice consilier. Le-au aprobat odată cu bugetul local aferent anilor menționați. Am întrebat și noi dacă se cheltuiesc în totalitate acești bani și ni s-a raspuns că dacă nu s-ar cheltui nici nu s-ar majora sumele de la un an la altul. Cât despre convenție, nu scrie nicăieri în articol că a fost solicitată de Eliro. Îmi permit și eu să vă întreb câte ceva - de unde știți că Primăria a cerut să se încheie această convenție și de unde știți că banii nu ajung la Eliro, dacă susțineți că nu aveți nici o legătură nici cu unii, nici cu alții? Aș putea să reiau acum toate problemele scrise în ultima vreme, dar nu ăsta e scopul. Ca să fie clar, nu avem nimic nici cu Eliro, nici cu Primăria Câmpina. Chiar considerăm că principalul vinovat pentru toate problemele din transportul public este Consiliul Local Câmpina, care a permis multe, prea multe. Știu cine sunteți și vă înțeleg demersul, dar vă rog frumos să nu ne luați nici pe noi de proști. Și v-aș mai ruga să citiți cu atenție nu doar Legea 92/2007 pe care o tot invocă reprezentanții Primăriei și care oricum nu include definițiile în materie de trasee. E adevărat, legea face trimitere la OUG 109/iulie 2005 privind transporturile rutiere, dar această ordonanță a fost abrogată de OUG 27/31 august 2011, iar Ordonanța 27 cuprinde absolut toate definițiile legate de transportul local de persoane și de trasee. Acesta este actul normativ de care ar trebui să se țină seama, dar...
- 03.03.2016 18:52 Citind tot ce s-a scris pe aici, constat ca in unele cazuri,daca prostia ar durea,unii ar urla continuu de durere!Mai multe n-are rost sa mai spun.
- 03.03.2016 19:21 Si noua ne-a scumpit biletele dragii de la Geamila.Ce este trist este ca vin alegerile,le trebuie si lor un fond,ca daca luau de la 0 o afacere,nu rezistau decat 5ani,de ex.Dar lozinca soferilor: sa le numaram incasarile la patroni ca trebuie sa aducem acasa o paine.Bacsisul nu se pune.Valabil pt toate societatile care tranziteaza Campina-SCUMP,F SCUMP.Tarifarea biletelor ar trebui pe km,dar toti sunt implicati politic,au prestanta sunt antreprenori si nu le ajungi la nas.Nu au ei timp sa circule cu parcul auto propriu....nu cred ca au Dacie in garaj
- 07.03.2016 15:16 Domnilor care administrati site-ul:nu va lasati inselati de aparente cum fac majoritatea cititorilor dvs.Faptul ca stiu anumite lucruri se datoreaza faptului ca sunt prietena cu o doamna(careia nu-i dau numele pentru ca nu doreste acest lucru) care a fost actionar la firma si care m-a rugat sa scriu eu comentarii pentru ca ea nefiind din Romania nu se descurca sa scrie corect gramatical.Sigur ca doamna respectiva stie cum sta treaba, din moment ce a reprezentat firma in perioada in care s-au semnat actele si cunoaste mai multe persoane din primarie.A fost foarte suparata din cauza faptului ca ea considera ca nu este corect ce ati scris si mi-a spus ca daca s-ar fi intamplat in tara la ea acest lucru,sigur v-ar fi actionat in instanta si avea castig 100%.Acum v-ati lamurit si va transmit din partea doamnei sa nu mai vedeti in orice chestiune numai conspiratii,aranjamente si alte combinatii pentru ca nu le stiti pe toate e clar si dezinformati populatia care crede orice citeste, fara a verifica sau judeca, inainte sa scrie tot felul de injurii.
- 07.03.2016 21:24 Draga,,Alina"-stim ca esti unul din postacii de la Eliro,oare comentarile cu injurii la adresa presei din partea cui sunt?Ma bucur enorm ca reprezinti pe dna Muller si iei apararea ,,baietilor destepti"(asociatilor ) Eliro.Nu sunt singurul care circula cu cosciugele pe roti.Ati putea daca sunt indiscret sa fiti transparenti sa stim si noi prostimea cu sumele ce va intra lunar in banca?Strict confidential...sa numai auzim ca pierderi,ca RCA(muriti de foame,atunci schimbati obiectul Srl) ps: Lasati masinile fumurii si circulati macar o luna-platind abonament pe maxi-taxi si traiti cu un salariu minim pe economie(cedand bineinteles miile de roni/euro unui cetatean simplu)
- 08.03.2016 08:28 pt Alina - sunt una dintre abonatele firmei pe acest traseu aflat in discutie, asa ca am pretentia ca stiu foarte bine ce se intampla, pentru ca traiesc experienta Eliro zilnic. Eu am cateva intrebari pentru purtatorul de cuvant al elvetiencei atat de suparata: cand a mers ultima oara cu un microbuz Eliro? cum califica experienta? a simtit vreun moment ca ii este pusa viata in pericol in masinile care huruie din toate incheieturile si sunt conduse de soferi care tot timpul vorbesc la telefon, numara bani si bilete, uneori, toate in acelasi timp? Iar pentru elvetianca actionar - ne poate spune daca a vazut undeva in Elvetia un astfel de jaf de transport in comun? Fac un efort si ma duc in Elvetia sa vad si eu unde gasesti acolo un astfel de jaf de transport. Si cand spun jaf ma refer si la preturile enorm de mari pentru nivelul nostru de trai si pentru conditiile care ne sunt oferite, dar si la - vorba unui comentariu anterior - cosciugele pe roti, cu soferi inconstienti ale acestei firme!
- 08.03.2016 12:27 Subscriu la ce a spus Eli,daca prostia ar durea,multi care comenteaza fara sa stie bine cum ii cheama,ar urla continuu de durere!Pe de alta parte,gura lumii n-o astupa decat pamantul,pentru ca orice ai face sa gaseste cate un "destept"sa critice orice,nu numai transportul in comun!Apropo daca sunt "cosciuge"propun un lucru pe care l-a mai zis cineva.Pe cei care le-au numit asa sa-i ingroape in microbuze nu in traditionalele sicrie...Dar vor avea mai multe probleme.1.Ii va costa prea mult locul de veci pentru ca trebuie sa fie 6/2 metri.2.Groparul va cere o suma mare,ca va munci mai mult. 3.Un microbuz costa intre 50 si 70000 euro.Asa ca va sfatuiesc sa incepeti sa strangeti bani ca o sa va coste cam mult inmormantarea in "cosciuge".Sa fiti iubiti dragi calatori care rupeti scaune,tapiterie,perdele,faceti mizerie ca la porci si apoi va vaitati pe site-uri ca n-aveti conditii la transport!Nu cred ca vedeti pe afara ce vedem noi zilnic in microbuze.Cand veti intelege ca si voi contribuiti la degradarea microbuzelor impreuna cu starea drumurilor,motorina care e cea mai scumpa din Europa,dar uneori e plina de apa,etc. etc.si va veti civiliza mai stam de vorba...Nu va convine, puteti sa va deschideti firme de transport si sa castigati milarde pana nu veti mai putea...Cat de usor este sa vorbeasca unii care se cred tare destepti!
- 11.03.2016 15:29 Domnule "admin" daca nu ai nimic de ascuns de ce nu postezi cu numele adevarat?Ca sa nu afle lumea ca dupa ce ai circulat gratis pe gara ai inceput sa ne critici?Este o mare minciuna sa spui ca nu ai nimic cu firma pentru ca am observat ca s-au scumpit biletele si pe Breaza si nu ai scos un cuvintel,nu ai "balacarit" firma Geamila.Sau acum circuli gratis pe Breaza?Deci povestile pe care le spui,spunei-le lui Mutu nu mie!!!
- 12.03.2016 07:45 Pentru cine nu stie, desi nu credeam ca exista astfel de persoane, ADMIN inseamna administratorul site-ului. Iar raspunsurile noastre se preiau automat cu ADMIN. Oricum, stie toata lumea cine suntem, scrie inclusiv pe site, la 'Despre noi'. Offf!
- 12.03.2016 12:14 Cu cat mai multi soferi postaci+ actionari,ne radem mai tare.Ma intreb cu ce a patimit saraca Campina de s-au ales cu astfel de ,,experti" dupa 89.Ma refer la toate srl cu activitate transport persoane...si mai isi varsa naduful si pe presa in loc sa se uite la ei in ograda.,,Doar" 1 milliard pentru Campina fara nr de la cel mai slab CL.Dilema e de ce maxi noi tot de la Eliro le da la Baicoi(oare acolo nu-s rromi care rup canapele.Sau merge lozinca:la gara vin ,,turisti" si le dam drept carte de vizita transport cat 4. De fapt cred ca au disparut placutele de pe masini.Rar ar trebui sa se sesizeze.Azi o amenda,maine alta,azi niste cetateni merg pe jos,maine inchid Eliro obloanele si firma.Devenim mai supli si nu le mai ingrosam cifra de afaceri hapsanilor
- 13.03.2016 15:26 Nenea Precupetu,citeste ce a scris Eli mai sus....cred ca o sa intelegi la cine se refera....am auzit eu de la colegii de pe gara, ca e un calator care tipa toata ziua...
- 09.04.2016 21:35 Am auzit ca s-au trezit unii pe Voila(poate nu erau nebuni):)) cica in semn de protest au luat monezi de 5 si 10 bani echivalent a 3 ron si au platit cursa pe Voila.Un sofer mirat zicea:Nu ai d-aia mari ca iti dau rest, la care amicul nostru zice e cu dedicatie pt actionari.Propun cat mai multi calator campineni si ne campineni sa facem asa ca exista banca sa ii schimbe in morman ps: Asta in cazul in care nu mergem pe jos ca nu renteaza...3 ron o gluma proasta sponsorizata de CL
- 26.09.2016 09:05 Se aude ca iar maresc Eliro preturile?Vorbeau ,,soferii si expertii " la o tabla.
- 26.09.2016 09:53 Nu se poate! Ne garanta consilierul Ionita, stiti care, ala care nu se vinde, nu ne cumpara, dar si-a pus nevasta director la o institutie a primariei, ca pretul la biletul eliro nu va creste mai mult de 3,5 lei, pretul cu care s-a castigat licitatia. Deci, asta aveti!
- 26.09.2016 12:13 Admin,nu se precizeaza de cate bilete se beneficiaza lunar pentru categoriile mentionate.Unele administratii locale nu acorda aceasta facilitate.Depinde de primarie cat de darnica e
- 20.12.2016 11:13 Cel mai buna veste pentru Eliro : reintroducerea autobuzelor pe centru.Oricum lumea prin Turnatorie si pe str Cuza face slalom printre soferii teribilisti care nu acorda prioritate.Si sa vezi razboi intre Eliro si Ave+Autogara.O sa iasa bum bum
Social

Un nou eveniment caritabil organizat de motocicliștii de la Happy Street Brotherhood Câmpina
Motocicliștii câmpineni de la Happy Street Brotherhood organizează un nou eveniment caritabil destinat copiilor din familii cu posibilități materiale reduse. Este vorba despre o petrecere de Crăciun - Christmas Charity Party, unde accesul se va face pe bază de... dulciuri. Acestea vor fi strânse, frumos ambalate și dăruite unor copii.

Accident la Florești, pe DJ 720. Au fost implicate patru autoturisme
Pe drumul județean 720, care leagă comuna Florești de DN1, înainte de intersecția cu drumul național, s-a produs vineri seară un accident rutier în care au fost implicate patru autoturisme în care se aflau în total șapte ocupanți.
Alte stiri recente

Handbal feminin, juniori III. CS Câmpina - CSO Mizil 35-22 (12-8)
La ultimul meci oficial pe teren propriu în anul 2023, fetele de la CS Câmpina, pregătite de Daniel Vasile, au obținut o nouă victorie categorică, impunându-se în fața formației CSO Mizil la o diferență de 13 goluri.

La Grădinița ”Iulia Hasdeu” Câmpina s-a sărbătorit Ziua Internațională a Felicitărilor de Crăciun
Pe 9 decembrie este Ziua Internațională a Felicitărilor de Crăciun. Momentul a fost sărbătorit în avans, vineri, 8 decembrie, la Grădinița ”Iulia Hasdeu” Câmpina, sub îndrumarea colectivului didactic de la această instituție.