O întâlnire extrem de interesantă și utilă a avut loc vineri, 5 aprilie 2019, la Liceul Tehnologic "Constantin Istrati" din Câmpina, între reprezentanți ai administrației locale, conducerea liceului și Ion Ionescu, inspector de specialitate discipline tehnice în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Prahova. Discuțiile au avut ca teme principale învățământul dual și înființarea la Câmpina a unui centru de formare profesională.
Din partea administrației locale au participat doi reprezentanți ai Comisiei de Cultură, Învățământ și Sport din cadrul Consiliului Local - Florin Frățilă și Andrei Duran și doi reprezentanți ai Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului - Monica Clinciu și Adrian Pițigoi (viceprimarul municipiului fiind membru al acestei comisii). Din păcate, primarul Horia Tiseanu nu a putut onora invitația la această întâlnire. Liceul Tehnologic "Constantin Istrati" a fost reprezentat de directorul Corina Gheorghe și directorul adjunct Claudia Popa.
Aleșii locali au avut inițiativa acestei întâlniri plecând de la ideea de a le oferi tinerilor din zonă posibilitatea să învețe o meserie, dar și de la necesitatea de a revigora acest segment al învățământului profesional și de a găsi soluții pentru modernizarea și folosirea eficientă a spațiilor de la Căminul Petrol, situat pe Bulevardul Nicolae Bălcescu. Trebuie să precizăm un lucru. Învățământul dual este acel tip de învățământ profesional care se organizează după terminarea celor 10 clase obligatorii. Asta, spre deosebire de învățământul profesional clasic, pe care elevii îl pot urma (doi sau trei ani) după ce termină clasa a VIII-a. Dar învățământul dual nu poate fi posibil fără agenți economici care să solicite înființarea unor astfel de clase, să-i sprijine financiar pe elevi plătindu-le o bursă lunară și să asigure formarea pratică a elevilor. În prezent, în județul Prahova sunt opt clase de învățământ dual, la diverse licee, iar din anul școlar 2019-2020 vor exista 12 atfel de clase, printre care și două la Câmpina - una la Liceul Tehnologic "Constantin Istrati" (în parteneriat cu societățile Delice International și Voipan) și una la Liceul Tehnologic Energetic (în parteneriat cu firma Michelin).
În cadrul discuțiilor s-a stabilit lansarea unei invitații către agenții economici din zonă pentru o întâlnire, probabil în luna mai, în care să li se prezinte în ce constă învățământul dual, ce poate oferi școala și ce ar trebui să ofere societățile partenere, iar dacă va exista interes și, mai ales, dacă vor exista solicitări din partea agenților economici, se vor putea demara formalitățile pentru obținerea autorizărilor necesare în vederea înființării unor noi clase de învățământ dual din anul școlar 2020-2021. În același timp, s-a discutat și despre posibilitatea înființării la Câmpina a unui centru de formare profesională, în cadrul căruia absolvenții de liceu să poată urma cursuri de calificare sau recalificare cu durata de 3-6 luni, în urma cărora să le crească șansele de a găsi un loc de muncă. În ambele situații este nevoie de implicarea administrației locale pentru a asigura baza materială și pentru a finanța demersul de obținere a acreditării specializărilor și calificărilor care vor fi cerute de piața muncii.
Am reunit oferte privind meniul zilei de la restaurante din Câmpina și împrejurimi.
Elevi din Prahova, coordonați de cadre didactice dedicate, au fost parte activă a proiectului european eTwinning ”Marconi Legacy”, alături de colegi din Italia, Austria și Grecia.
Pe perioada caniculei, așa cum s-a întâmplat în fiecare vară, în centrul municipiului Câmpina, în Piața ”Marin Constantin” (Pasajul de la Ceas) funcționează un centru de prim-ajutor.
Grǎdinița “Iulia Hasdeu” din Câmpina deruleazǎ și în acest an, timp de două săptămâni, proiectul educațional “Grǎdinița de varǎ - Vara în culori”. Proiectul este la a IV-a ediție, fiind organizat în cadrul Centrului de Resurse Educaționale Deschise Câmpina, este avizat de cǎtre inspectorii pentru educație timpurie Mariana Ilie și Liliana-Mara Grigore și aprobat de inspectorul școlar general Ilona Rizea.