În ultimii 12-13 ani, administrația locală câmpineană s-a tot împrumutat pe piața bancară internă, creditele luate fiind destinate exclusiv investițiilor. Că s-a procedat bine sau nu, aici poate exista o întreagă discuție, cu argumente pro și contra. Cert este că, în 2018, în fața unui buget dezechilibrat, care nu permite prea multe investiții, s-a luat în calcul inclusiv varianta unui nou împrumut bancar și s-a ajuns la concluzia că suma nu ar putea fi prea mare, deoarece municipiul Câmpina a ajuns destul de aproape de gradul maxim de îndatorare permis de lege. În 2018, administrația locală are de achitat la bănci rate, dobânzi și comisioane în valoare totală de 4,1 milioane lei, adică aproximativ 900.000 euro.
Conform bugetului municipiului, aprobat de Consiliul Local pe 19 februarie, în acest an cheltuielile cu băncile sunt următoarele:
- rambursări de credite interne – 3.450.000 lei
- dobânzi aferente creditelor interne garantate – 630.000 lei
- comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor – 20.000 lei.
În total, 4,1 milioane lei. Aceste rambursări reprezintă una dintre cheltuielile importante ale bugetului local, un buget din care, vă reamintim, pentru investiții s-au alocat doar 10,3 milioane lei, adică excedentul anului precedent, dar probabil că nici jumătate din investițiile de pe listă nu vor fi realizate.
Concret, în momentul de faţă, administraţia locală are în curs de achitare următoarele credite:
- credit în valoare de 1.350.000 euro, de la BCR, contractat septembrie 2007 pentru o perioadă de 12 ani;
- credit în valoare de 675.000 euro, de la BCR, contractat în septembrie 2010 pentru 9 ani;
- credit în valoare de 4 milioane lei, de la BCR, contractat în noiembrie 2010 pentru 10 ani;
- credit în valoare de 8 milioane lei, de la CEC, contractat în octombrie 2011 pentru 10 ani;
- credit în valoare de 8 milioane lei, de la BRD, contractat în ianuarie 2015 pentru 10 ani (acesta este ultimul credit accesat și a fost destinat construcției blocului de necesitate).
Precizăm faptul că toate aceste credite au avut și perioade de grație de până la trei ani, în care s-a plătit doar dobânda. Și mai precizăm că au existat și alte credite care au fost achitate între timp. Din păcate, Primăria Câmpina nu mai publică din 2012, pe site-ul propriu, situația datoriei publice locale, pentru ca toată lumea să știe cum stau lucrurile, deși legea prevede acest lucru.

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.

Sâmbătă dimineață, alături de echipele Hidro Prahova, Virgiliu Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a mers în Câmpina și Breaza pentru monitorizarea evoluției situației după repornirea sistemului de alimentare cu apă. La aproximativ 12 ore de la introducerea apei în rețea, sistemul se stabilizează treptat, iar alimentarea ajunge deja în majoritatea localităților afectate.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.