O intersecție supraînălțată, un experiment pentru Câmpina
- Actualitate -
Problema traficului rutier din Câmpina este tot timpul un subiect de actualitate, infrastructura fiind din ce în ce mai neîncăpătoare pentru numărul tot mai mare de mașini.
S-a discutat mai întâi de semafoare, apoi de sensuri giratorii, de pasaje subterane - atât pietonale, cât și rutiere, iar acum se va propune un experiment. Consilierul local Cosmin Raț a venit cu ideea de a fi înlocuite relantisoarele și semafoarele din unele intersecții cu o supraînălțare a intersecției, așa cum există deja mai ales în orașele europene, dar și prin Capitală. A formulat o cerere în acest sens, care a fost discutată și aprobată în ședința Comisiei pentru Siguranța Circulației, care a avut loc zilele trecute. S-a decis să fie încercată soluția propusă de consilierul Cosmin Raț, cu titlu experimental, iar dacă rezultatele vor fi cele așteptate, astfel de supraînălțări vor fi realizate și în alte intersecții. Dintre intersecțiile propuse, cel mai probabil pentru acest experiment va fi aleasă intersecția Bulevardul Culturii cu Strada Plevnei.
”Sunt mai multe avantaje ale unei asemenea soluții, iar avantajele sunt diminuarea considerabilă a riscului producerii unor accidente grave, creșterea siguranței pietonului în traversare, reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor și calmarea traficului, diminuarea poluării, reducerea timpului de așteptare în trafic, reducerea cheltuielilor de mentenanță față de sistemul cu semafoare. Am propus patru intersecții pentru supraînălțarea lor: Bulevardul Culturii cu Strada Plevnei, Conductelor cu Constantin Stere, Toma Ionescu și Ana Ipătescu, Ana Ipătescu și Maramureș, doar ultima fiind nesemaforizată în momentul de față, dar aici producându-se periodic accidente”, a afirmat consilierul local Cosmin Raț.
05 Mar 2024 17:59 6072 vizualizari
- 07.03.2024 12:44 El Puerco Deci pentru ca sunt prea multe masini pe strazi si in circulatie vreti sa puneti relantisoare sa le micsorati numarul si sa reduceti viteza? Cum contribuie astea la fluidizarea traficului daca masinile petrec mai mult timp in trafic? Relantisoarele creeaza probleme masinilor (la amoritizoare), poate creea probleme majore si accidente daca masinile trec cu viteza mare peste ele, mareste zgomotul de trafic si micsoreaza timpul de reactie in timpul crizelor a masinilor de urgenta (focuri, accidente, politie..etc), creeaza trafic mai mare pe alte strazi pentru ca multi conducatori o sa le evite Daca puneti relantisoare se creeaza mai mult trafic si blocaje din cauza incetinirii vitezei. Ce probleme concrete exista in regiunea aia de vreti sa le rezolvati? Cred ca ne trebuie un program de Inteligenta Artificiala sa inlocuiasca Consilierii astia.....
Relantisoarele sunt folosite in parcari, unde viteza este limitata, in fata scolilor si a gradinitelor, pe alei unde viteza deasemeni este limitata si se joaca copii si in regiuni unde pietonii si masinile circula in proximitate prin fata magazinelor....Viteza este prea mare, ce face politia?
- 07.03.2024 08:21 George Vasilescu O inițiativă demnă de lăudat, traficul va fi fluidizat, iar timpul de așteptare la semafor o să fie mult mai mic.
Felicitări domnului Raț, îl mai așteptăm cu astfel de inițiative in folosul tuturor Câmpinenilor!
- 06.03.2024 19:05 El Puerco Daca vreti sa incetiniti traficul din oras, nu mai reparati gaurile si gropile de pe strazi. Daca mergeti de la Autogara la fosta Turnatorie, strada aia e plina de gauri iar traficul este foaret 'calm' si nu are nevoie de relantisoare. Daca am avea si noi Politie care isi face datoria, nu am avea probleme cu cei care nu se opresc la trecerile de pietoni......
- 06.03.2024 11:44 Nu conteaza D-nul consilier ,aș vrea să vă spun că in zona relantisoarelor și implicit a oricăror cocoașe care te fac să incetinești și apoi să demarezi crește poluarea(este logic), in rest cu totul de acord.
- 06.03.2024 10:11 El Puerco Hahahaha....ma voi a-ti fi destepti daca nu deschideti gura....vreti sa construiti pasarele sau pasaje 'aeriene' pentru oameni sa traverseze strada? I sa ne gandim putin, si sa folosim logica si matemtica, mai precis geometria si sa calculam unghiul scarii si inaltimea la o asa lucrare pentru a travesa o strada atat de ingusta. In acelasi timp, cosiderati tot felul de masini care trebuie sa treaca pe dedesubt si calculati inaltimea. Nu uitati sa luati in consideratie liniile electrice sau cablurile telefonice.....Am traversat pasarele si pasaje peste strazi foarte aglomerate, cu multiple benzi de circulatie unde nu se putea construi treceri de pietoni din cauza traficului intens. Deasemeni, pasarele din astea sunt peste caile ferate unde chiar ca trebuie sa treci peste ele din motive clare. O strada din orasul Campina nu are traficul pentru a justifica o asa de lucrare......avem nevoie urgent de oameni destepti la conducera orasului......P.S @Catalin are dreptate dar eu propun ca in Campina sa se interzica masinile particulare pe o anumita raza si oamenii sa foloseasca numai biciclete.....biciclete, cai si carute pentru ca toate strazile sunt inguste pentru masini si parcari. Ma gandesc serios sa-mi fac si eu gasca mea si sa ma bag in politica, dupa cum se vede nu am competitie.....
- 06.03.2024 08:28 Costel Dăscălescu Foarte bine, sânt de acord. Cât mai înalte sa se rupă B.M. eurile in două celor care nu reduc viteza .
- 06.03.2024 06:54 Catalin Propunerea mea e să se cumpre câmpul de la Bănești si să se construiască o parcare uruașă. De acolo locuitorii orașului sa vină cu atelaje trase de câini sau de asini. Așa vom realiza tranziția verde. Pasajul subteran sa fie folosit ca muzeu in care să fie admirate mașinile lui Alin.