Legea privind promovarea transportului ecologic a fost promulgată ieri de președintele Klaus Iohannis și urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Actul normativ prevede obligația autorităților locale, regiilor autonome, societăților aflate în subordinea primăriilor, dar și societăților private de transport, inclusiv firmelor de taxi, de a achiziționa mijloace de transport în comun acționate electric într-o proporție de minimum 30% din necesarul achizițiilor viitoare, scopul fiind în principal reducerea poluării.
„Autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an", se prevede în Legea privind promovarea transportului ecologic. De asemenea, achiziţiile anuale de autovehicule făcute de autorităţile publice pentru deservirea parcului propriu trebuie să conţină, în proporţie de cel puţin 20%, autoturisme acţionate prin tehnologii verzi.
Pentru instituțiile publice, legea se aplică începând cu anul următor celui intrării în vigoare, deci din 2019. În cazul societăţilor cu capital privat, inclusiv firmelor de taxi, legea se aplică din 2020, când vor fi obligate să cumpere mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, în proporţie de 30% din achiziţiile viitoare.
Acest act normativ vine într-o perioadă în care la Câmpina se tot discută despre accesarea de fonduri europene pentru modernizarea transportului în comun și chiar despre înființarea unei societăți de transport public, la care Consiliul Local să fie unic acționar. Au fost mai multe runde de discuții la nivelul administrației locale, inclusiv cu actualul operator privat (firma Eliro) care a refuzat să fie parte în proiect. Se pare, totuși, că lucrurile s-au împotmolit undeva în Primărie și poate că apariția acestei legi va da un impuls administrației publice să meargă mai departe cu proiectul privind modernizarea transportului de călători.
(Foto cu caracter ilustrativ)

Zilele acestea la Spitalul Municipal Câmpina este doliu. S-a stins din viață medicul Gabriela Vlad, medic de urgențe. Avea 58 ani.

Dacă în privința unităților școlare din Câmpina și celelalte localități afectate de criza apei, s-a decis mutarea deciziei în fiecare școală - fie cu programarea cursurilor online, fie cu programarea activităților din alte programe, la Școala de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr”, decizia a fost una mai dificilă.

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a prezentat miercuri seară concluziile verificărilor Corpului de Control realizate în cazul crizei apei din Prahova. Buzoianu a anunțat demiterea directorului de la ABA Buzău - Ialomița și demisia directorului Administrației Naționale Apele Române, Florin Ghiță, care ocupa interimar această funcție.

La nivelul Consiliului Județean Prahova a avut loc o întâlnire a președintelui Virgiliu Nanu cu reprezentanții OMV Petrom, alături de directorul Hidro Prahova, Andrei Bontic, pentru a analiza o posibilă soluție alternativă de alimentare cu apă pentru comunitățile din Câmpina, Poiana Câmpina și Breaza.