Proiectul consilierului local Cosmin Raț privind eficientizarea parcărilor din Câmpina. Ce părere aveți?

Actualitate (Categoria articolului)

UPDATE 1 - Precizare din partea consilierului Cosmin Raț: "Problema locurilor de parcare din parcările blocurilor din zona centrală derivă și din faptul că sunt multe mașini parcate, dar care nu aparțin locuitorilor din zona respectivă. Cetățenii au sesizat acest fapt și consideră că ar trebui luate măsuri în acest sens. Nu taxa de 50 lei pe an este importantă, ci modalitatea prin care rezolvăm această situație. De aceea, am considerat că este important să cunoaștem toate părerile și împreună să luăm cele mai bune decizii”. 
UPDATE 2 - De asemenea, în urma numeroaselor comentarii, mai ales în socialmedia, Comsin Raț a mai precizat: ”Ar fi fost mai bine să ascundem posibila taxă de 50 lei/an care acoperă cheltuielile ce trebuie făcute pentru implementarea proiectului (în contextul actualului buget și din ce vedem și a celor viitoare, e posibil ca să nu se poată suporta această cheltuială)? Aștept opiniile cetățenilor și ale asociațiilor de proprietari dacă doresc implementarea unui astfel de proiect prin care să încercăm maximizarea locurilor de parcare pentru riverani în raport cu realitățile actuale."

Subiectul parcărilor din municipiul Câmpina a fost întotdeauna unul delicat, în condițiile în care, odată cu trecerea anilor, numărul locurilor de parcare a devenit tot mai mic raportat la numărul de autovehicule înregistrate. În ultimele luni, opinia publică a fost acaparată de bâlbâielile Consiliului Local privind reglementarea parcărilor cu plată din zona centrală, subiect despre care am scris pe larg la momentul respectiv. Acum, consilierul local Cosmin Raț, de la Partidul Oamenilor Liberi, a demarat o dezbatere pe tema unui proiect care să eficientizeze locurile de parcare din Câmpina, cu excepția parcărilor cu plată.

Pe scurt, după cum ne-a precizat consilierul Cosmin Raț, proiectul presupune acordarea unor tichete pentru locuitorii de la blocurile deservite de parcările respective. "În baza acestui tichet, care va costa tot în jur de 50 de lei pe an, cât s-a reglementat pentru parcarea cu plată din centru, oamenii vor putea parca după ora 18.00 până dimineața la 8.00, în schimb, în cursul zilei, pe locurile respective poate parca orice alt autovehicul, dar în limita a 30 de minute. Astfel, cred că am eficientiza locurile de parcare, care oricum sunt insuficiente. Pentru acest proiect am demarat deja discuțiile cu reprezentanții asociațiilor de proprietari și aștept reacții din partea câmpinenilor pentru a găsi cele mai bune soluții pentru aplicarea acestui proiect. De altfel, este un proiect pe care eu și colegii mei din POL l-am propus încă de anul trecut, chiar înaintea alegerilor locale. În perioada următoare mai avem în lucru unele proiecte, printre care unul privind amenajarea unor sensuri giratorii pe bulevardul central și unul privind instituirea unor sensuri unice pe anumite străzi, pentru fluidizarea traficului”, a spus Cosmin Raț.
După cum afirmă inițiatorul, au fost identificate și o serie de dificultăți la care se așteaptă opinia câmpinenilor pentru găsirea celei mai bune soluții. Pe scurt, aceste probleme ar cuprinde următoarele aspecte:
- Ce facem cu cei care nu vor sa plătească această taxă estimată la 50 lei/an, la fel ca în cazul parcărilor cu plată;
- Ce facem cu cei care au mai multe mașini, este o soluție o taxă progresivă (din ce în ce mai scumpă) pe măsură ce crește numărul mașinilor aceluiași proprietar;
- Perioada maximă de staționare pentru cei care nu locuiesc în zonă să fie de 30 minute (se va rezolva odată cu montarea unor camere de supraveghere la intrările în parcări);
- Este o variantă și cea a unui sticker ”verde”, care pentru o taxă mult mai mare, de genul a 500 lei/an, să permită unei persoane să parcheze oriunde (în orice parcare de pe domeniul public) în intervalul orar 8.00-18.00, cu excepția locurilor din parcările cu plată.
Sunt numai câteva dintre problemele identificate de inițiatorul acestui proiect, consilierul Cosmin Raț, și asupra cărora câmpinenii sunt invitați să se pronunțe inclusiv pe rețelele de socializare sau prin comentarii pe site-ul Câmpinatv.ro, la acest articol.

6941 vizualizari
19

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Iuly 20.04.2021 23:22 Mi se pare o prostie! Eu unul parchez fara nicio problema si acum cand ajuns acasa, de obicei pe la 19, fara sa platesc nimic. deci, unde e eficienta? ca ne luati bani pe ceva ce acum avem gratis?!
  • Cristina 20.04.2021 23:24 Eu locuiesc in spatele CEC, chiar in imaginea de la acest articol se vede blocul meu. Eu as plati bucuroasa 50 lei/an ca sa nu mai am locurile de parcare ocupate de tot felul de oameni care nu locuiesc in aceasta zona
  • Lucian Falcescu 21.04.2021 07:01 Cred ca domnul “mathematician”ar trebuii sa studieze managementul traficului si metode de fluidizare a traficului nu metode de înrobire cu taxe si suprataxe... 50/ luna pt un batran care are pensia 800 lei inseamna extrem de mult
  • Costel 21.04.2021 07:01 Primăria sa amenajeze noi locuri de parcare. Dl consilier e cu gândul doar la bani... Mai bine sa voteze pentru introducerea unei taxe pe aerul pe care l respirăm. În momentul în care vor fi locurile de parcare rezervate sa vedeți ce de certuri o sa fie. Lăsați locurile de parcare la liber.
  • Mihai 21.04.2021 07:45 Apreciez interesul domnului consilier pentru a rezolva o porblema reala a Campinei. Dar o solutie care sa nu implice noi taxe chiar nu se poate, ca si asa ne cocoseaza statul asat nenerocit?!
  • Dany 21.04.2021 07:47 Locuiesc in zona Milia. La noi sunt numai cateva locuri de parcare si cred ca de 5-6 ori mai multe masini decat numarul locurilor de parcare. De aceea, eu unul niciodata nu gasesc loc de parcare si sunt nevoit sa duc masina pe stradutele adiacente. Sincer, nu mi se pare ok ce fac, dar efectiv nu am alta solutie. In plus, vin multi oameni la terasele din zona MIlia si multi vin cu masinile. Cu astia ce facem?
  • mariancd 21.04.2021 11:13 Parerea mea este ca locurile de parcare se inpart in doua categorii: de resedinta si de vizitator. Daca cele de resedinta trebuie sa fie absolut gratis (deja platim taxe primariei ca avem auto, etc.) cele de vizitator trebuie sa fie platite. De ce platite? Ca sa constranga financiar vizitatorul sa nu stea mai mult decat are nevoie. Cand cele doua categorii se suprapun, asa cum se intampla in zonele comerciale, problema se rezolva prin mijloacele tehnice de obtinerea tichetului de parcare. Tichet resedinta gratis sau tichet vizitator platit. Toate aceste lucruri sa fie facute sub atenta supraveghere a politie locale care sa supravegheze modul de ocupare a respectivelor locuri de parcare si sa intocmeasca documente de avertizare depasire ora platita si de plata daca ora de parcare a fost depasita cu 1h sau 2h cat este hotarat pe zona respectiva.
  • Dusa Mihaela 21.04.2021 19:04 Nu rezolva nimic. Ce faci cand te intorci la 16.30 de la serviciu si parcarea e plina de masini?!!? Incepi sa ,,stai la pândă ,,30 de min? In spate la CEC e dezastru!!! O bariera artrebui acolo!!!!
  • tony montana 21.04.2021 20:06 Ideea e ca fiecare cetatean de la bloc trebuie sa plateasca o suma modica si a 2 masina se plateste extra.Daca ai masina de serviciu sa plateasca angajatorul.
  • Ioana 22.04.2021 09:18 In toate orașele mari din romania absolut toate parcările sunt cu plata, iar cele de reședința plătesc anual o taxa. Cine are o mașina, doua, trei clar își poate permite o taxa de reședința. Nu observ decât comentarii răutăcioase. Orice se face sau se dorește a se face, nu este binevenit. Înainte sa comentam, consider absolut necesar sa ne informam , altfel nu se ajunge decât la situația de a scrie de dragul de a scrie. Din păcate, Internetul este plin de oameni fără niciun fel de educație sau pregătire profesioanala care își dau cu părerea total neavizat.
  • Fabiola 22.04.2021 11:54 In spate la Bella Italia...este imposibil sa parchezi. Rezidenti,nerezidenti ,când ai nevoie nu gasesti un loc. Faci turul blocurilor chiar si 30 de minute, poate poate. Este nedrept. Taxa netaxa avem nevoie de parcare cei ce locuim in zona.
  • ORASANU 22.04.2021 15:51 DORESC DE MULT TIMP PARCARI PT.RIVERANI SAU MONTAREA DE BARIERE ACOLO UNDE ESTE POSIBIL. SPER CA ACEST PROIECT SA TREACA.
  • Ilie Cirmaci 23.04.2021 13:37 Buna ziua. Ideile sunt ff bune. Eu locuiesc in UK de vreo 3 ani (nu in Londra). Si aici sunt ff multe masini dar fiecare isi gaseste un loc de parcare... atat peste zi cat si peste noapte. Parcarea cu plata in timpul zilei ( gen parcarea de la piata centrala din Campina) este gratuita in timpul noptii. Restul parcarilor din oras... indiferent ca e pe strada cau in mini parcari au taxatoare (aparate care dau tichete pt 30min, 1h sau max 1,5h cu cat mai central cu atat mai scurta perioada de parcare) tu ca sofer ai obligatia de a pune la vedere acest tichet pentru ca persoanele responsabile ( din cadrul primariei sau politiei) sa il poata scana. In caz ca ai depasit sederea ai amenda de 70£ sau 35£ in 14 zile.( ca raport... amenda/salariu = 70£/1500£) Bineinteles ca sunt case sau blocuri care au parcare proprie. Dar pentru aceste parcari de achizitioneaza tichet anual de sedere care trebuie pus la vedere in masina (din acelasi motiv ca mai sus) pretul este de 45£/an. Acest tichet este pentru a putea parca in zona din apropierea casei.... nu pentru orice par are din oras. Asa ca indiferent de solutia pe care o gasiti... falsificatori de tichete se gasesc... dat reprezentantii primariei sau politiei care scaneaza tichetul in sistem online sunt cei care descurajeaza frauda. Chiar daca fiecare zona de parcare are camere de supraveghere amenda ( inpreuna cu 4-6poze) se da de persoana avizata fara exceptie. Factorul uman trebuie sa existe in astfel de situatii... si uite asa mai infiintam si locuri de munca. Daca vrei si exemple (dati-mesaj in privat) si revin cu poze ale unor astfel de parcari. Toate cele bune.
  • Focseneanu Carmen Doina 23.04.2021 15:56 Sa se ia masuri împotriva celor ce țin harburi stricate parcate la blocuri, unii au 2-3 mașini în familie, rulote, remorci și alții nu au unde parca singura mașina, alții vin cu duble de la serviciu și le parchează sub fereastra. Ar tb noi locuri de parcare. În zona str. Erupției și UE unii își lasă mașinile în parcarea bl. ANL chiar și autobuze și trailere și pe drumurile din cartierul rezidențial nu se poate circula întrucât ''riveranii'' staționează pe drum cu auto proprii, taxiuri, trailere. Sa și le parcheze în curțile vilelor sau parcări amenajate
  • Catalin 23.04.2021 18:00 Eu sunt pentru taxarea intr-un perimetru definit ca zona centrala de catre primarie. Consider ca accesul cu auto in zona centrala a orasului trebuie limitat pe cat posibil la rezidentii platitori de impozite si taxe si la auto aprovizionare, salubrizare. Orice localitate civilizata chiar din Romania taxeaza parcarea in zonele centrale pentru a descuraja aglomerarea si pentru evitarea poluarii. Dragi diriguitori ai urbei definiti un perimetru central si montati automate de taxare a parcarii pentru nerezidenti. Politia locala poate verifica tichetele de parcare afisate pe bord si proceda in consecinta. Tot politia locala impreuna cu politia rutiera trebuie sa ia masuri drastice fata de soferii care urca masinile pe trotuare in tot orasul; este ilegal si lipsit de respect fata de pietoni.
  • Mihai 23.04.2021 20:05 La luat banii sunt primii , la executare parcare NU .Am prezentat o soluție de parcare supraetajată în fața carefour CÂMPINA cu exemplu concludent, parcarea din BRAȘOV de la spitalul militar REGINA MARIA, în trecut era o parcare mai mică decât cea actuală din CÂMPINA și acum are 306 locuri , ar putea prelua centrul . https://kadra.ro/parcare-spitalul-militar-regina-maria/
  • egh 24.04.2021 16:14 Singura solutie posibila pentru actualul consilu este: in primul an, documentarea, adica vizitarea tarilor Europene in totalitate pentru a vedea cum au rezolvat ei problema. in anul 2 continuarea vizitelor si tragerea concluziilor. in anul 3 continuarea vizitelor pentru aprofundare impreuna cu sotia, amanta sau ce are fiecare. in anul 4 explicarea cetatenilor ca problema se va rezolva in urmatorul mandat.
  • Razvan Iancu 25.04.2021 08:51 Buna ziua , cum in toate orasele civilizate se găsesc negreșit solutii pentru evitarea aglomerarilor din zonele centrale, sunt sigur ca si in Campina, un oras relativ mic , cu ajutorul discutiilor ( benefice ) s-ar gasii rezolvare. Taxarea corecta si gestionată bine IN TOATE ZONELE CENTRALE , pe perioada zilei, este in opinia mea unica solutie !!! In acest mod omul este multumit ca gaseste loc de parcare repede, isi face treaba , plătește si pleacă lasand locul urmatorului. Ce ne lipseste s-o facem ??? Avem tineri destepti si pregătiți care pot pune in aplicare acest lucru si este spre binele NOSTRU, a tuturora !!! Cred ca nimeni nu este dispus ca pentru 1.5 ron sau 2.5 ron sa dea doua, trei ture de oras pentru a gasii un loc de parcare ca in acest moment , nu stiu pe ce strada sau fundatura si sa se care cu cumparaturile grele la mașină. Bineinteles se pot face si exceptii de la regula pentru persoanele cu diverse probleme ! Pentru parcarile dintre si din jurul blocurilor e o alta discutie. SOLUTII EXISTA !!! Noi ca oameni trebuie doar sa ne dorim sa ne fie mai bine ! Felicit proiectul ! DUMNEZEU SA NE AJUTE !
  • Ieșanu Vicențiu 04.05.2021 13:45 Eu am două autoturisme unul parcat în garajul curții proprietate personală și una dată în folosință fiicei mele la București unde de-asemenea o parchează în garajul curții proprietatea ei. Ambele autoturisme sunt însă înscrise la Câmpina. O hotărâre în sensul de a mă taxa deosebit pentru că dețin 2 autoturisme consider a fi incorectă

Actualitate

6117 vizualizari
08 mai 2021 19:52

Lacul Bisericii din Câmpina a fost populat cu peste jumătate de tonă de pește

De ceva vreme, luciul apei Lacului Bisericii din Câmpina este acoperit într-o proporție importantă de o vegetație inestetică, aflată mai ales în apropierea malurilor și care conferă un aspect dezolant. Acum, Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi împreună cu Primăria Câmpina au decis să populeze lacul cu o cantitate importantă de pește, principalul scop al acestei acțiuni fiind tocmai aducerea unor specii de pești care să contribuie la eradicarea vegetație care dă acum un aspect atât de urât lacului.

3023 vizualizari
07 mai 2021 11:24

47,68% - pierderile de apă în rețeaua HidroPrahova. La Câmpina, asta înseamnă o pierdere de peste 1.700 mc apă pe zi

2 comentarii

Faptul că există pierderi în rețeaua de transport și distribuția a apei, aparținând HidroPrahova, nu reprezintă o noutate. Este o problemă veche, pentru care HidroPrahova dă vina pe vechimea și uzura conductelor. După cum reiese dintr-o informare de presă a operatorului regional de apă și canal, pierderea de apă înregistrată în 2020, la nivelul județului, a fost de 47,68%. Cu alte cuvinte, aproape jumătate din cantitatea de apă furnizată de HidroPrahova se pierde în rețea.

Alte stiri recente

1551 vizualizari
09 mai 2021 11:52

Oferte speciale pentru Litoralul României și Bulgariei, cu Agenția Teron Intertur Câmpina

Vara bate la ușă, astfel că în condițiile speciale ale incertitudinilor determinate de pandemia de coronavirus, mulți turiști își îndreaptă atenția spre Litoralul României și Bulgariei. Venind în întâmpinarea dorinței turiștilor, Agenția de Turism Teron Intertur Câmpina a lansat o serie de oferte speciale, cu facilități noi și condiții cât mai bune pentru ca vacanța dumneavoastră să devină o amintire frumoasă.

2112 vizualizari
08 mai 2021 20:05

Imagini de la cititori. Natură invadată de gunoaie în spatele Școlii de Poliție din Câmpina

Inițiativa noastră de a oferi câmpinenilor posibilitatea să arate întregii comunități imagini surprinse în diverse locuri se bucură de tot mai mult succes. Zilnic primim atât pe paginile noastre de Facebook, cât și pe Whatsapp, la numărul 0733.388.425 diferite imagini, dar și sugestii și ne sunt semnalate unele probleme cu care se confruntă cetățenii. Acum, vă prezentăm o serie de imagini surprinse de Andreea Petcu în spatele Școlii de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr”, în prelungirea Străzii Crișuri și a Aleii Popasului.