Parcarea de pe Strada Republicii din Câmpina pare să fie o nucă prea tare pentru actualul Consiliu Local, care demonstreză că nu prea este în stare să reglementeze clar, corect și fără echivoc o situație, totuși, relativ simplă. Discuția a fost reluată în ședința Consiliului Local din 28 octombrie de consilierul Cosmin Raț, care a prezentat celorlalți consilieri o altă perspectivă asupra acestui subiect.
Din start, lucrurile trebuie separate - între locurile din cadrul Parcării Centrale, cea cu bariere, din fața Complexului Comercial Carrefour și Pieței Centrale, și parcarea de pe marginea Străzii Republicii, deservită de parcometre. În primul rând, consilierul Cosmin Raț a remarcat o discrepanță - în Parcarea Centrală se poate plăti și pentru o jumătate de oră, în vreme ce pentru locurile unde există parcometre acest lucru nu este posibil.
Dacă această discrepanță se poate rezolva relativ ușor, cealaltă problemă ridicată de Cosmin Raț este mai profundă, are rădăcini adânci și este mai greu de rezolvat. ”Nu mi se pare normal ca un câmpinean care merge la supermarket să fie nevoit să plătească locul de parcare. Le-am transmis celor de la Carrefour că ar trebui să discutăm și ei să accepte să plătească măcar o jumătate de oră pentru cei care folosesc parcarea și pot demonstra cu bonul de cumpărături că au fost la acest supermarket. Din păcate, nu am primit niciun răspuns”, a spus Cosmin Raț.
Ideea ar fi că orice supermarket ar trebui să aibă propria parcare pentru clienții săi, așa cum se întâmplă la celelalte centre comerciale importante din Câmpina. La Artima și acum la Carrefour a fost mereu o excepție. Vechile administrații au acceptat această situație, fiind de acord să pună - practic, gratuit - la dispoziția acestor centre comerciale o parcare din domeniul public, proprietate a administrației locale. De ce au fost de acord vechile administrații cu această situație, putem doar specula, dar cum se îndreaptă acum problema?! Ar trebui să fie destul de simplu: dacă respectivul centru comercial nu înțelege că lucrurile s-au schimbat se poate merge până la suspendare autorizației de funcționare pentru că nu asigură un anumit număr de locuri de parcare clienților săi, conform legii. Dacă, totuși, reprezentanții acestui centru comercial revin la sentimente mai bune față de câmpineni și față de administrația care i-a tolerat atâția ani, mai trebuie stabilită doar modalitatea de decontare sau de plată a celor locuri de parcare. Cea de-a doua variantă ar fi cea mai civilizată și de bun simț.
Acum, din păcate, reacția celorlalți consilieri nu a fost pe măsura importanței acestui demers.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.

Consiliul Județean Prahova intenționează înființarea Organizației de Management al Destinației Județul Prahova, un organism care ar avea ca principal scop promovarea județului ca destinație turistică.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.

După o oarecare bâlbâială la nivelul factorilor de decizie din Prahova, totuși, DN1 se va închide în perioada 24-28 noiembrie, pentru lucrări la trecerea de cale ferată peste DN1 de la Movila Vulpii.