Transportul public local este un subiect de care s-a tot scris și vorbit în Câmpina în ultimii ani, mai ales după ce a apărut oportunitatea ca administrația locală să acceseze fonduri europene pentru un serviciu de transport public modern, european, ecologic, cu autobază proprie, cu multe facilități legate de infrastructură, inclusiv fonduri de modernizarea unor străzi incluse pe traseele locale de transport public. Despre această șansă a modernizării transportului public noi am scris de nenumărate ori, încă de la lansarea axei de finanțare europeană, în septembrie 2017, dar, din păcate, Primăria Câmpina a reacționat mult prea târziu și a ratat primul... tren. S-a trezit în vara lui 2019, când UE a prelungit termenul pentru depunerea cererilor de finanțare pe axa respectivă și s-a apucat de treabă.
Acum, primarul Horia Tiseanu se mândrește cu acest proiect despre care spune că ar putea fi cel mai valoros proiect cu finanțare europeană accesat vreodată de administrația locală, în jur de 9 milioane de euro. Poate că, dacă Primăria reacționa la timp, contractul de finanțare era deja semnat și proiectul se afla deja în derulare...
La dezbaterea publică privind bugetul local al municipiului Câmpina pentru anul 2020, l-am întrebat pe primarul Horia Tiseanu ce se va întâmpla cu contractul dintre municipalitate și firma Eliro, contract care expiră în primăvara acestui an, dar și în ce stadiu este proiectul depus la Agenția de Dezvoltare Regională Sud Muntenia. ”Cel mai probabil, vom prelungi contractul prin act adițional și îl rog pe Grigore Crijanovschi (șeful ADPP, n.r.) să se ocupe de această problemă pentru a găsi varianta legală de prelungire a acestui contract în timp util. Și vom vedea ce se întâmplă cu proiectul nostru pentru obținerea finanțării eruopene pentru un transport ecologic", a afirmat primarul Horia Tiseanu. (video)
Acesta a mai spus că, din păcate, proiectul pentru un transport cu autobuze ecologice se află într-un impas, după ce Ministerul Dezvoltării refuză să semneze noi contracte de finanțare cu administrația câmpineană, invocând celebra corecție de 5,5 milioane lei pentru Calea Dacia. "Noi am deschis o acțiune în instanță pentru suspendarea titlului de creanță, am pierdut la Curtea de Apel și vom ajunge la Înalta Curte cu recursul și sperăm că într-un termen decent vom obține un rezultat. Un termen decent înseamnă câteva luni, am înțeles că aceste cazuri se vor judeca cu celeritate", a mai precizat primarul Horia Tiseanu.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.

În cadrul ședinței CJSU de vineri seară, de la Prefectura Prahova, s-a discutat și situația unităților de învățământ.

Nu știe nici măcar directorul HidroPrahova, Andrei Bontic. O decizie va fi luată la o viitoare ședință a Consiliului de Administrație de la HidroPrahova, dar, pare sigur, că nu se va plăti prețul de apă potabilă.