Transportul public local este un subiect de care s-a tot scris și vorbit în Câmpina în ultimii ani, mai ales după ce a apărut oportunitatea ca administrația locală să acceseze fonduri europene pentru un serviciu de transport public modern, european, ecologic, cu autobază proprie, cu multe facilități legate de infrastructură, inclusiv fonduri de modernizarea unor străzi incluse pe traseele locale de transport public. Despre această șansă a modernizării transportului public noi am scris de nenumărate ori, încă de la lansarea axei de finanțare europeană, în septembrie 2017, dar, din păcate, Primăria Câmpina a reacționat mult prea târziu și a ratat primul... tren. S-a trezit în vara lui 2019, când UE a prelungit termenul pentru depunerea cererilor de finanțare pe axa respectivă și s-a apucat de treabă.
Acum, primarul Horia Tiseanu se mândrește cu acest proiect despre care spune că ar putea fi cel mai valoros proiect cu finanțare europeană accesat vreodată de administrația locală, în jur de 9 milioane de euro. Poate că, dacă Primăria reacționa la timp, contractul de finanțare era deja semnat și proiectul se afla deja în derulare...
La dezbaterea publică privind bugetul local al municipiului Câmpina pentru anul 2020, l-am întrebat pe primarul Horia Tiseanu ce se va întâmpla cu contractul dintre municipalitate și firma Eliro, contract care expiră în primăvara acestui an, dar și în ce stadiu este proiectul depus la Agenția de Dezvoltare Regională Sud Muntenia. ”Cel mai probabil, vom prelungi contractul prin act adițional și îl rog pe Grigore Crijanovschi (șeful ADPP, n.r.) să se ocupe de această problemă pentru a găsi varianta legală de prelungire a acestui contract în timp util. Și vom vedea ce se întâmplă cu proiectul nostru pentru obținerea finanțării eruopene pentru un transport ecologic", a afirmat primarul Horia Tiseanu. (video)
Acesta a mai spus că, din păcate, proiectul pentru un transport cu autobuze ecologice se află într-un impas, după ce Ministerul Dezvoltării refuză să semneze noi contracte de finanțare cu administrația câmpineană, invocând celebra corecție de 5,5 milioane lei pentru Calea Dacia. "Noi am deschis o acțiune în instanță pentru suspendarea titlului de creanță, am pierdut la Curtea de Apel și vom ajunge la Înalta Curte cu recursul și sperăm că într-un termen decent vom obține un rezultat. Un termen decent înseamnă câteva luni, am înțeles că aceste cazuri se vor judeca cu celeritate", a mai precizat primarul Horia Tiseanu.

În cadrul activităților desfășurate în săptămâna 1 – 7 decembrie, polițiștii rutieri prahoveniau continuat acțiunile cu caracter preventiv, având ca scop principal combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere, cu un accent deosebit pe abaterile comise de pietoni.

În urma apariției unor informații incomplete în spațiul public, care pot crea îngrijorare, Consiliul Județean Prahova transmite publicului o sinteză clară și coerentă a deciziilor adoptate astăzi (marți, 9 decembrie) în cadrul întâlnirii de urgență convocate de președintele Virgiliu-Daniel Nanu, alături de prefectul județului, Daniel Nicodim. La discuții au participat specialiști din toate instituțiile responsabile: Hidro Prahova, Apele Române, Hidroelectrica, Exploatare Sistem Zonal Prahova și Elsid Prahova.

Marți, 9 decembrie, în jurul orelor 12.30, un bărbat a fost surprins de către un echipaj din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile „Matei Basarab" Ploiești în timp ce arunca din remorca unei autoutilitare saci cu deșeuri menajere (reziduuri din construcții) în zona localității Zalhanaua, la marginea DN1A.

Inspectoratul Județean de Jandarmi Prahova derulează o campanie privind folosirea materialelor pirotehnice, mai ales în această perioadă a anului când singura ”distracție” a unora este ”bubuitul” petardelor.