În prezent, la nivelul administrației locale câmpinene sunt în derulare șase proiecte cu finanțare europeană, pentru care au fost parcurse mai multe etape și care se află acum în diferite stadii premergătoare semnării contractelor. De aceste proiecte se ocupă Compartimentul Programe de Finanțare și Relații Internaționale la care lucrează efectiv doar două persoane.
Este vorba despre Dana Hoitan și Ana Boldojar, cel de-al treilea angajat aflându-se în concediu medical de mai multe luni din cauza unor probleme serioase de sănătate. În aceste condiții, volumul de muncă de la acest compartiment este mare, ca și răspunderea funcționarilor publici care lucrează în acest domeniu. Compartimentul Programe de Finanțare și Relații Internaționale se află în subordinea Serviciului de Achiziții Publice coordonat de Bianca Baltac.
Iată care sunt cele șase proiecte derulate de Primăria Câmpina și prezentate ieri de primarul Horia Tiseanu în cadrul unei întâlniri cu consilierii locali pe tema oportunității accesării de fonduri europene pentru transport public și infrastructură (video):
- Restaurarea, dotarea și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural - Muzeul "B.P. Hasdeu", proiect de 4 milioane euro, aflat în faza de contractare
- Creșterea eficienței energetice în clădirile rezidențiale (reabilitare termică Bloc 12, Strada Victoriei) - faza de contractare, valoare în jur de 160.000 euro
- Creșterea eficienței energetice în Spitalul Municipal - etapa de evaluare, valoare aproximativ 5 milioane euro
- Creșterea eficienței energetice în Colegiul Tehnic "Constantin Istrati" - etapa de evaluare, valoare de aproximativ 2 milioane euro
- Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiei de dezvoltare locală a municipiului Câmpina - valoare 50.000 euro, contractul de finanțare a fost semnat în septembrie 2017
- Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Primăriei Câmpina - faza de evaluare.
În cazul în care se va lua o decizie privind accesarea de fonduri europene pentru alte proiecte, Primăria Câmpina chiar ar avea o problemă legată de personal și va trebui fie să reînființeze Compartimentul de integrare europeană și să angajeze personal, fie să apeleze la o firmă specializată, care să se ocupe de un anumit proiect, așa cum, de altfel, se practică inclusiv la nivelul Consiliului Județean.

În cadrul ședinței CJSU de vineri seară, de la Prefectura Prahova, s-a discutat și situația unităților de învățământ.

Nu știe nici măcar directorul HidroPrahova, Andrei Bontic. O decizie va fi luată la o viitoare ședință a Consiliului de Administrație de la HidroPrahova, dar, pare sigur, că nu se va plăti prețul de apă potabilă.

Din 5 decembrie 2025, ora 23.00, s-a reluat treptat alimentarea cu apă. Primul pas. Urmează al doilea, când vor veni rezultatele analizelor bacteriologice privind potabilitatea apei din rețea. Totuși, nu trebuie să uităm că această criză nu se termină aici, de vreme ce lucrările de la Barajul Paltinu nu au fost efectuate.

După cum știți, la ședința CJSU din această seară s-a luat decizia furnizării apei începând cu ora 23.00. Vineri, 5, decembrie 2025, ora 23.00. ESZ va livra apă către HidroPrahova, o apă care poate fi folosită doar la toalete. Asta până la confirmarea potabilității de către DSP Prahova, în urma analizelor bacteriologice.