Este evident că realizarea drumului Valea Doftanei - Săcele este o prioritate pentru Consiliul Județean Prahova, acesta urmând a deveni o alternativă la cel mai aglomerat drum din România - DN1 pe Valea Prahovei.
În acest sens, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Nanu, a convocat o întâlnire la finalul căreia a fost dat publicității următorul comunicat de presă:
”Joi, 16 ianuarie 2025, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Daniel Nanu, a convocat o ședință de lucru pentru a analiza și accelera implementarea proiectului de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ102I.
La întâlnire au participat reprezentanți ai tuturor instituțiilor implicate, inclusiv ai Consiliului Județean Prahova, Consiliului Județean Brașov, Companiei Naționale de Investiții, SC Construcții Erbașu SA (antreprenorul general), proiectantului, Gărzii Forestiere Prahova, Direcției Silvice Prahova, Primăriei Valea Doftanei, Electrica Distribuție și Transelectrica.
Discuțiile s-au concentrat pe clarificarea etapelor necesare pentru demararea lucrărilor. Un punct central al ședinței a fost stadiul documentației aflate în evaluare la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, privind scoaterea din fondul forestier a unei suprafețe de 8,2 hectare de pădure din județul Prahova. După emiterea ordinului de scoatere din fondul forestier, care este așteptat în maximum o săptămână, Ocolul Silvic Valea Doftanei va valorifica masa lemnoasă de pe suprafața respectivă, iar coridorul de expropriere va fi predat fără sarcini Companiei Naționale de Investiții, pentru a putea iniția lucrările de execuție.
Un alt aspect important discutat a fost situația devierii și relocării utilităților aflate pe amplasamentul lucrărilor, inclusiv instalațiile de înaltă tensiune administrate de Transelectrica și cele de medie și joasă tensiune gestionate de Electrica. Toate aceste lucrări vor fi realizate prioritar, pentru ca amplasamentul să fie pregătit și predat fără întârzieri către antreprenorul SC Construcții Erbașu SA.
Autorizarea lucrărilor a fost deja emisă de Primăria Valea Doftanei, iar în martie-aprilie 2025, amplasamentul va fi predat fără sarcini, astfel încât execuția să poată începe conform calendarului stabilit.
Reabilitarea drumului județean DJ102I reprezintă o investiție strategică pentru îmbunătățirea conectivității între județele Prahova și Brașov, având un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și turistice a regiunii. Consiliul Județean Prahova, împreună cu toți partenerii implicați, își reafirmă angajamentul de a finaliza proiectul în condiții optime și în termenele prevăzute”.
Acum, ce va însemna acest drum nou pentru Câmpina? În condițiile în care nu se va lucra în paralel și la centura municipiului Câmpina, un drum care să ocolească localitatea noastră și să facă legătura între DN1, de la Bănești, și DJ102I, undeva în zona ”21 Decembrie”, atunci tot traficul - mult sau puțin - va trece prin Câmpina. Străzile Orizontului, Ecaterina Teodoroiu, Calea Doftanei, Voila, Șoseaua Paltinu vor deveni noul traseu pentru a ajunge la această alternativă la DN1.
Citește cele mai noi știri locale publicate pe Câmpinatv.ro! Te invităm să devii membru al grupului nostru de Facebook - Câmpinatv și grupului de Whatsapp (0733.388.425).
Fii parte a comunității Câmpinatv.ro!

După o pauză forțată de aproape zece zile, muncitorii au revenit la lucru pe Strada Orizontului, în proiectul derulat de HidroPrahova pentru reabilitarea și extnderea rețelei de apă și canalizare din Câmpina.

Practic, de aproape un an de când în parcul de pe Strada Oituz (fost ”Mițu-Chițu”) administrația locală a organizat târgul de Crăciun, acest spațiu a fost închis, de fapt, reînchis.

Rezerviştii cȃmpineni au un parteneriat cu o asociaţie similară din orașul Achern - Germania, iar în baza acestui parteneriat desfășoară diverse acțiuni, printre care și comemorarea eroilor celeilalte ţări la datele tradiţionale.

Sâmbătă dimineață, la Bănești, de-a lungul DN1, aproape 200 de oameni au protestat față de CNAIR care amână de la începutul acestui an repararea pasarelei pietonale și care tergiversează de ani mulți realizarea unui sens giratoriu la intersecția spre Urleta.