Porțiunea de peste DN1 a podului de cale ferată a fost demolată la jumătatea lunii martie a acestui an, după cum am scris la momentul respectiv. Apoi, luni bune, nu s-a mai întâmplat nimic.
Acum, la final de noiembrie, a început demontarea tablierelor de pe ceea ce a mai rămas din pod, partea de peste râul Prahova, pentru ca ulterior să fie demolate și picioarele podului.
Podul feroviar a fost construit în anul 1974, deci în urmă cu exact 50 de ani. Podul era traversat zilnic de convoaie vagoane de marfă care asigurau cu materie primă și piese de schimb platformele industriale din oraș sau transportau țiței, uleiuri parafinoase și parafină înspre și de la Rafinăria Câmpina. Din 1995, podul a fost considerat ca fiind periculos, pilonii săi, în special cel amplasat în mijlocul DN1, afundându-se din cauza stratului de sare din subteran. Din cauza agravării situației, pe data de 24 septembrie 2013, CNCFR a decis închiderea completă a circulației feroviare pe acest pod. În martie 2024 a fost demolată o parte a podului, cea de peste DN1, iar acum se intervine la porțiunea de peste râul Prahova. Lucrările de demolare sunt executate de societatea Infra Systrem Proiect SRL București, valoarea contractului fiind de 4,9 milioane lei, fără TVA.
Sunt ani buni de când Bulevardul Carol I este afectat de o alunecare de teren pe o lungime de 100 m și o suprafață totală de aproape 1.100 mp, la ieșirea din municipiul Câmpina spre Cornu.
Am primit la redacție următorul drept la replică din partea Ordinului Arhitecților din România, cu privire la articolul "Sute de familii din Câmpina nu vor mai putea să schimbe o țiglă pe casă, dacă PUG-ul se aprobă în forma actuală".
Cei care au trecut în cursul zilei de joi, 16 octombrie, prin sensul giratoriu de la Fibec (Bulevardul Carol I - Strada Pictor Nicolae Grigorescu - Strada Oituz) au văzut că se lucra de zor, încă de la prima oră a dimineții.
După ani în care acoperișul Pieței Centrale a fost afectat de infiltrații și intemperii, au fost demarate lucrările de refacere completă a acoperișului, o investiție importantă menită să aducă mai multă siguranță și confort pentru comercianți și cumpărători.