În perioada martie-iunie 2023, Școala Gimnazială “Alexandru Ioan Cuza” din Câmpina a fost parte a unui proiect internațional denumit “Education in the footsteps of Waldorf” - “Educație pe urmele lui Waldorf”. Un proiect derulat prin programul eTwinning, adică prin intermediul unei platforme online, disponibilă în 25 de limbi europene.
Acest program al Comisiei Europene oferă oportunități deosebite oricărui profesor să găsească parteneri pentru proiecte, să participe în grupuri, ateliere de lucru, evenimente și seminarii de formare, să progreseze, să fie la curent cu ultimele noutăți, să beneficieze de sprijin și de resurse puse la dispoziție de alți utilizatori ai platformei.
În proiectul “Education in the footsteps of Waldorf”, partenerii Școlii Cuza (reprezentată prin profesor învățământ primar Cristina Badea, profesor învățământ primar Raluca Andreea Mihalache și profesor de limba și literatura română Ana State) au fost: profesor Özlem Gündüz (Kestel, Turcia, inițiatorul proiectului), profesor Maria Ceban (Chișinău, Republica Moldova), profesor Ana Vasile (Școala Gimnazială „Ioan Duhovnicul” din comuna Bănești).
Ca procedură de lucru, copiii au fost împărțiți în trei grupe, fiecare grupă având câte o temă. Elevii de la Școala Cuza au făcut parte din "grupa animalelor" și au avut de prezentat un cântec despre fluture (echipa a avut de investigat etapele formării fluturelui în sezonul de primăvară). Tema finală a proiectului, la care au participat toate echipele, a fost realizarea unui puzzle cu „Migdalul” lui Van Gogh’s.
“Mi s-a părut interesantă ideea unui proiect despre cunoașterea mai îndeaproape a sistemului de învățământ Waldorf, alternativă a sistemului educațional existent. În mediul educațional Waldorf, copilul este acceptat ca parte a naturii, iar acestuia i se oferă activități care îi vor permite să se descopere pe sine în natură. Implementând și desfășurând acest proiect am dezvoltat abilitățile de comunicare ale elevilor noștri, i-am ajutat să-și asume responsabilitatea, dezvoltând astfel încrederea în sine. Pe parcursul proiectului, au înțeles importanța răbdării și a cooperării, a altruismului, a acceptării. Au înțeles că e foarte important să fie buni unii cu ceilalți. Tot prin acest proiect ne-am propus să creștem gradul de conștientizare a elevilor noștri cu privire la securitatea pe internet, susținându-i să utilizeze eficient și corect tehnologia. Pentru activitățile desfășurate elevii au fost obișnuiți să se documenteze din mai multe surse în studiul despre fluture (tema pe echipe de lucru), formându-și păreri cât mai obiective, antrenându-și calitatea de autodidact. De asemenea, au învățat să să-și educe sufletul prin arte și meșteșuguri, cultivându-și simpatia, lucrul în echipă, empatia, respectul”, ne-a declarat prof. Cristina Badea.
Școala Waldorf vizează transformarea ființei omenești, dezvoltarea sa și crearea unei relații între individ și lumea înconjurătoare. În curriculum-ul Waldorf, un loc important îl ocupă artele, care oferă elevilor un contact cu diverse materiale și nenumărate activități de bază ale omului (sculptură, modelare, pictură, desen etc.), la acestea se adaugă limbajul, istoria, geografia, matematica și celelalte materii.
Asociația Câmpina Tânără, alături de Fundația Zurli, se alătură celei de-a X-a ediții a campaniei "Adoptă o mamă!", pentru ca împreună să ducă speranță și bucurie acolo unde viața a fost prea aspră.
Asociația Națională Cultul Eroilor ”Regina Maria”, Subfiliala Câmpina, prin președintele ei, col (r) Marian Dulă, ne-a transmis un comunicat privind organizarea unui concurs pentru elevi cu ocazia zilei unirii Basarabiei cu România, de la 27 martie 1918.
Pe 9 și 10 februarie, Biserica ”Adormirea Maicii Domnului” - Parohia Provița de Sus și-a sărbătorit hramul istoric - Sfântul Sfințit Mucenic Haralambie Tămăduitorul de Boli.
Așa s-a proiectat, așa s-a construit, deși este o întreagă discuție la nivel național în legătură cu această situație întâlnită la aproape toate investițiile similare, realizate cu fonduri europene.