Dacă se făceau câțiva kilometri în fiecare an, de când tot vorbim despre autostrada București - Ploiești - Brașov, probabil că la acest moment era deja finalizată. De fiecare dată când se scgimbă guvernele, autostrada este readusă în discuție, primește statut de prioritate și... cam atât. Acum, autostrada a revenit în atenția autorităților, iar ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a întâlnit recent la Ploiești cu reprezentanții primăriilor din localitățile pe unde ar trebui să treacă această autostradă.
La întâlnirea de la Ploiești, alături de ministrul Transporturilor s-au aflat și reprezentanți ai CNAIR, precum și președintele CJ Prahova – Bogdan Toader și primarii sau alți reprezentanți ai primăriilor din Prahova și Brașov, al căror teritorii administrative vor fi tranzitate de autostradă. Printre aceste localități se numără și municipiul Câmpina (reprezentat la discuții de secretarul Tatiana Moldoveanu și arhitectul șef Didona Căliman), comuna Poiana Câmpina (reprezentată de primarul Alin Moldoveanu), Bănești (primarul Gheorghe Stoica), Florești, Breaza, Comarnic, Sinaia, Bușteni Azuga etc.
„Decizia la nivel guvernamental este să construim autostrada Bucureşti – Braşov cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune că acest proiect se numără printre priorităţile absolute de infrastructură rutieră. Primăriile ale căror teritorii administrative vor fi tranzitate de această autostradă trebuie să fie capabile să pună la dispoziție toate planurile de parcelare actualizate. Ideal ar fi ca toți proprietarii din aceste zone să aibă definitivate Planurile Cadastrale, iar acolo unde acestea nu există, mizăm pe implicarea primăriilor. Ținând cont de experiența pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al autorizațiilor de construcție acordate de primării pe Coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de Coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcție edificată după finalizarea studiului de fezabilitate”, a afirmat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
La rândul lor, autorităţile prahovene şi-au manifestat disponibilitatea pentru realizarea documentaţiilor necesare și pentru acordarea întregului suport tehnic, cu speranța că, poate, vom avea până la urmă autostrada București – Brașov din care, până acum, nu s-a realizat decât secțiunea București – Ploiești, iar pentru sectorul dintre Rășnov și Cristian s-a organizat licitația și urmează să fie semnat contractul de proiectare și execuție.
(Sursă foto și info - site-ul Ministerului Transporturilor)

Probabil că mulți dintre câmpineni (și nu numai ei) au auzit de ESZ Prahova doar acum, în această perioadă dificilă de criză, în care peste 100.000 oameni din Prahova și Dâmbovița nu au apă.

În contextul crizei apei, ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a ajuns de urgență la Consiliul Județean Prahova, unde, împreună cu președintele instituției, Virgil Nanu, a avut o ședință de lucru cu managerii spitalelor din Câmpina, Băicoi, Florești și Breaza.

Problemele de la Barajul Paltinu au dus la oprirea temporară a centralei electrice de la Brazi, deținută de Petrom și care furnizează aproape 10% din producția națională de electricitate.

În cursul zilei de marți, 2 decembrie, pompierii au ajuns cu o autocisternă cu apă și la Adăpostul chinologic de la Câmpina, situat la marginea localității, pe malul râului Doftana.