Dacă se făceau câțiva kilometri în fiecare an, de când tot vorbim despre autostrada București - Ploiești - Brașov, probabil că la acest moment era deja finalizată. De fiecare dată când se scgimbă guvernele, autostrada este readusă în discuție, primește statut de prioritate și... cam atât. Acum, autostrada a revenit în atenția autorităților, iar ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a întâlnit recent la Ploiești cu reprezentanții primăriilor din localitățile pe unde ar trebui să treacă această autostradă.
La întâlnirea de la Ploiești, alături de ministrul Transporturilor s-au aflat și reprezentanți ai CNAIR, precum și președintele CJ Prahova – Bogdan Toader și primarii sau alți reprezentanți ai primăriilor din Prahova și Brașov, al căror teritorii administrative vor fi tranzitate de autostradă. Printre aceste localități se numără și municipiul Câmpina (reprezentat la discuții de secretarul Tatiana Moldoveanu și arhitectul șef Didona Căliman), comuna Poiana Câmpina (reprezentată de primarul Alin Moldoveanu), Bănești (primarul Gheorghe Stoica), Florești, Breaza, Comarnic, Sinaia, Bușteni Azuga etc.
„Decizia la nivel guvernamental este să construim autostrada Bucureşti – Braşov cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune că acest proiect se numără printre priorităţile absolute de infrastructură rutieră. Primăriile ale căror teritorii administrative vor fi tranzitate de această autostradă trebuie să fie capabile să pună la dispoziție toate planurile de parcelare actualizate. Ideal ar fi ca toți proprietarii din aceste zone să aibă definitivate Planurile Cadastrale, iar acolo unde acestea nu există, mizăm pe implicarea primăriilor. Ținând cont de experiența pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al autorizațiilor de construcție acordate de primării pe Coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de Coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcție edificată după finalizarea studiului de fezabilitate”, a afirmat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
La rândul lor, autorităţile prahovene şi-au manifestat disponibilitatea pentru realizarea documentaţiilor necesare și pentru acordarea întregului suport tehnic, cu speranța că, poate, vom avea până la urmă autostrada București – Brașov din care, până acum, nu s-a realizat decât secțiunea București – Ploiești, iar pentru sectorul dintre Rășnov și Cristian s-a organizat licitația și urmează să fie semnat contractul de proiectare și execuție.
(Sursă foto și info - site-ul Ministerului Transporturilor)

Ca urmare a umplerii conductelor și a reintroducerii apei în sistem au fost identificate avarii punctuale, fiind necesară intervenția operativă pentru stabilizarea rețelei. Totodată, în conformitate cu recomandările primite de la Direcției de Sănătate Publică Prahova la reluarea furnizării de noaptea trecută, este obligatorie efectuarea spălărilor și purjărilor sistemului de alimentare cu apă.

Sâmbătă dimineață, alături de echipele Hidro Prahova, Virgiliu Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a mers în Câmpina și Breaza pentru monitorizarea evoluției situației după repornirea sistemului de alimentare cu apă. La aproximativ 12 ore de la introducerea apei în rețea, sistemul se stabilizează treptat, iar alimentarea ajunge deja în majoritatea localităților afectate.

Chiar dacă este sâmbătă, chiar dacă este sărbătoare și chiar dacă apa a revenit la robinete, fără a fi potabilă, la Câmpina, continuă să funcționeze și sâmbătă trei centre de distribuire a apei potabile îmbuteliate.

Chiar dacă furnizarea apei s-a reluat, populația trebuie să respecte indicațiile autorităților și să nu consume apă de la robinet. De asemenea, acesta nu trebuie sa fie folosită pentru gătit sau pentru igiena personală.