Aceasta este una dintre concluziile dezbaterii publice privind Planul de Mobilitate Urbană a Municipiului (PMU). Iar la baza acestei concluzii stau mai multe argumente incluse în PMU și despre care s-a vorbit astăzi pe larg.
Transportul public local este asigurat de către o societate privată, în baza unul contract încheiat cu Primăria Câmpina. Transportul se realizează cu microbuze de 14 sau 16 locuri, pe patru trasee locale. Sunt autovehicule vechi, cu următorii ani de fabricație: 1996, 1997, 2001, 2004, 2008. Nu sunt dotate cu sisteme de siguranță, de facilitare a accesului sau sisteme pentru persoanele cu nevoi speciale (facsimil).
Sistemul de transport public nu este dotat cu camere video în interiorul mașinilor și în stații; stațiile nu au nici sistem propriu de iluminat; cu excepția Bulevardului Carol I, stațiile sunt la distanțe mult prea mari. În 2015, în medie, 724 de călători pe zi au utilizat serviciul public de transport (zile lucrătoare), la care s-au adăugat aproximativ 30 de beneficiari ai unor abonamente.
Din punctul de vedere al specialiștilor care au realizat Planul de Mobilitate Urbană, la Câmpina s-ar impune reorganizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de autobuze ecologice, regândirea sistemului de tarifare, implementarea unui sistem de informare pentru călători, amenajarea stațiilor, crearea unui terminal (facsimil). Iar soluția cea mai bună ar fi crearea unui serviciu public de transport local, în subordinea administrației locale, așa cum au procedat multe localități din țară. O idee cu care primarul Horia Tiseanu este de acord pentru că ar aduce mai multe avantaje pentru comunitate: un transport mai civilizat, controlul asupra tarifelor, eficientizarea sistemului de transport public prin achiziționarea unor autobuze ecologice și chiar realizarea unui mic parc de celule fotovoltaice al cărui principal scop să fie tocmai alimentarea acestor autobuze (video).

Proiectul de aprobarea a taxelor și impozitelor locale la nivelul municipiului Câmpina pentru anul 2026 a fost deja în procedură de transperență decizională, dar după apariția reglementărilor la nivel național privind noile taxe și impozite locale, acestea revin în procedura de transparență.

Decalarea cu două săptămâni a cursurilor și examenelor de final de an ale elevilor din școala de poliție a dus la amânarea ceremoniei de absolvire, astfel că atât la Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina, cât și la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca acest evenimet a fost reprogramat pentru luna ianuarie a anului viitor.

Un bărbat de 37 ani ar fi condus un autoturism pe Drumul Național 1, în afara localității Băicoi, pe direcția de deplasare Câmpina către Ploiești și ar fi intrat în coliziune cu un autoturism condus de o femeie de 35 ani, pe aceeași direcție de deplasare.

Curtea de Apel Ploiești a respins miercuri, 17 decembrie, apelurile formulate de toate părțile din dosarul privind accidentul mortal de pe trecerea de pietoni de la Salcie, din centrul municipiului Câmpina.