Vă prezentam, la începutul lunii iulie, o problemă semnalată de mai mulți cetățeni care locuiesc în Cartierul Câmpinița din municipiul Câmpina și anume blocul care se construiește între case, pe Strada Rahovei. Revenim acum asupra acestui subiect pentru că au apărut noutăți.
Blocul se construiește pe un teren situat între Strada Dr. Constantin Istrati și Strada Rahovei, un spațiu pe care s-a aflat sediul societății Ascon. Beneficiar este societatea SC AVN Elite Properties SRL Câmpina, care îi aparține omului de afaceri Neculai Vintilă, unul dintre patronii de la Forja Rotec Buzău. Blocul are autorizație de construire emisă în aprilie 2024 de Primăria Câmpina pentru un regim de înălțime P+2E, care se încadrează în prevederile planului urbanistic pentru zona respectivă. Deși, să construiești un bloc într-un cartier de case nu e tocmai ceea ce ar recomanda specialiștii, ba chiar este considerată o eroare urbanistică majoră.
Acum, surpriză, beneficiarul vrea să mai adauge un etaj, al treilea și să fie elaborat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) de schimbare a destinației terenului. După modelul blocului pe care doreau unii să-l construiască pe Bulevardul Culturii, în apropierea sediului Primăriei Câmpina. De câteva zile, pe poarta construcției a apărut un afiș prin care populația este invitată la un fel de consultare publică, iar mai mulți locuitori din zonă au primit invitații de la Primărie pentru a-și exprima punctul de vedere cu privire la adăugarea celui de-al treilea etaj la blocul care se construiește între casele lor.
Oamenii sunt nemulțumiți și nu înțeleg cum Primăria poate fi de partea unui beneficiar care construiește un bloc cu trei etaje, pe o stradă mică, între case, pe un teren a cărui stabilitate este îndoielnică. Locuitorii din zonă ar trebui să-și expună aceste nemulțumiri în fața autorităților, pentru că noi nu putem face altceva decât să semnalăm situația și o facem din nou, tot la rugămintea oamenilor îngrijorați de ceea ce ar presupune construirea acestui bloc pentru ei și zona lor: mașini, trafic crescut, parcări haotice, lipsa de intimitate în casele și curțile lor etc.
Nicăieri în lumea considerată civilizată nu se întâmplă așa ceva, să construiești cu indiferență și dispreț față de structura existentă a cartierului. Absolut niciun proiect de bloc construit pe lot de casă nu asigură locurile de parcare în incintă și nici spațiile verzi necesare cerute și rezultate prin Certificatul de Urbanism, Regulamentul de Urbanism și acordul de mediu. Blocurile “plantate” sau strecurate haotic printre case, fără nicio corelare cu strategia de dezvoltare a orașului, sunt un atentat asupra dezvoltării armonioase și sustenabile a localității, în general, nu doar pentru cartierele de locuințe individuale (case). O spun specialiștii și s-a demonstrat că au dreptate.
Această situație este o provocare și pentru Consiliul Local, care poate rezolva situația foarte simplu, prin emiterea unei hotărâri care să interzică ridicarea de blocuri între case, așa cum au procedat mai multe administrații locale, în general din Ardeal și cum nu au procedat cele din sud și sud-est, în special cele de pe litoral, cazul Năvodari fiind cel mai grav.
De aproximativ o lună și jumătate au început lucrările la unul dintre cele mai așteptate drumuri din România Valea Doftanei - Săcele, alterativă la DN1, zona Vpii Prahovei.
Rezerviștii câmpineni s-au întâlnit la sala de conferințe a hotelului SEVA pentru sărbătorirea a 100 de ani de la înființarea primelor structuri asociative ale rezerviștilor din România și desfășurarea primei Adunări Generale, după constituire, a Asociației Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere ”Maior Constantin Marinescu”, noua denumire a asociației rezerviștilor din Câmpina.
Sâmbătă, 13 septembrie, în jurul orei 15.10, prin apel la 112, a fost semnalat faptul că o adolescentă de 16 ani se afla în pericol de a-și pune capăt vieții, într-o parcare supraetajată din municipiul Ploiești.
În cursul zilei de vineri, 11 septembrie, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova au desfășurat o acțiune pentru prevenirea și combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere, cu accent pe responsabilizarea bicicliștilor și utilizatorilor de trotinete electrice.