Pentru că podul reprezintă un real pericol, CFR a decis să-l închidă încă din toamna lui 2013. La început, problemele nu erau vizibile, dar acum se observă cu ochiul liber o denivelare a podului, exact în zona pilonului amplasat în mijlocul DN1. Acest picior al podului, de pe drumul național, se afundă ușor, iar din această cauză, grinzile prefabricate de deasupra lui se depărtează una de cealaltă.
Podul de peste râul Prahova și DN1, dintre comuna Poiana Câmpina și municipiul Câmpina, a fost construit în anul 1974. La începuturi, pe aici circulau inclusiv trenuri de persoane, spre Zorile și Valea Doftanei. Exista chiar și o ambulanță feroviară între Câmpina și Valea Doftanei. Apoi, pe pod treceau doar trenuri de marfă, cele care deserveau Rafinăria "Steaua Română" și Turnătoria Centrală Orion. Ulterior, au fost din ce în ce mai puține trenuri, din cauza problemelor economice ale celor două societăți. În septembrie 2013, CN CFR a luat decizia să închidă podul pentru că nu mai prezenta siguranță. Piciorul din mijlocul DN1 este în pericol, practic se afundă în sare.
"Rotiri ale pilei nr. 5 (pilonul din mijlocul DN1, n.r.) s-au constatat încă din anul 1985, din cauza faptului că terenul de fundare este un bloc de sare. În zonă sunt și ape subterane, care contribuie la acest proces. Podul a fost monitorizat permanent prin măsurători cu aparate optice și a fost expertizat de două ori, în 2000 și 2015. Din cauza deplasării pilei nr. 5, s-a creat o denivelare a grinzilor care se află pe această pilă, fapt ce a condus la interzicerea circulației feroviare pe acest pod în septembrie 2013. Secția L5 Câmpina efectuează lunar monitorizarea podului prin măsurători topometrice și nu se constată evoluții periculoase ale deplasării pilei nr. 5", acesta este răspunsul conducerii CN CFR la adresa transmisă de către Primăria Poiana Câmpina, instituție care a dorit să tragă un semnal de alarmă cu privire la problema podului de cale ferată pentru evitarea producerii unei eventuale catastrofe.
Practic, cauzele care au condus la deteriorarea podului sunt exact cele care provoacă și alunecările de teren de pe Strada Plevnei din Câmpina, zonă adiacentă DN1. În privința podului, nu există deocamdată un proiect de consolidare. Va fi monitorizat în continuare de către reprezentanții CFR.

La locul evenimentului - satul Brătășanca, din comuna Filipeștii de Târg - au fost mobilizate, în cel mai scurt timp, forțe și mijloace din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Ploiești, fiind vorba despre patru autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor SMURD.

După o oarecare bâlbâială la nivelul factorilor de decizie din Prahova, totuși, DN1 se va închide în perioada 24–28 noiembrie, pentru lucrări la trecerea de cale ferată peste DN1 de la Movila Vulpii.

Chiar dacă legislația s-a schimbat, aproape la fiecare sfârșit de săptămână în Câmpina, dar și în localitățile limitrofe, bubuie artificiile...

Examenul de admitere la Școala de Agenți de Poliție "Vasile Lascăr" din Câmpina se apropie de final. După examinarea psihologică și susținerea probelor sportive, sâmbătă, 15 noiembrie 2025, va avea loc proba scrisă.