Podul de cale ferată de peste DN1, din zona Câmpina, se afundă ușor în sare

Actualitate (Categoria articolului)

Pentru că podul reprezintă un real pericol, CFR a decis să-l închidă încă din toamna lui 2013. La început, problemele nu erau vizibile, dar acum se observă cu ochiul liber o denivelare a podului, exact în zona pilonului amplasat în mijlocul DN1. Acest picior al podului, de pe drumul național, se afundă ușor, iar din această cauză, grinzile prefabricate de deasupra lui se depărtează una de cealaltă. 

Podul de peste râul Prahova și DN1, dintre comuna Poiana Câmpina și municipiul Câmpina, a fost construit în anul 1974. La începuturi, pe aici circulau inclusiv trenuri de persoane, spre Zorile și Valea Doftanei. Exista chiar și o ambulanță feroviară între Câmpina și Valea Doftanei. Apoi, pe pod treceau doar trenuri de marfă, cele care deserveau Rafinăria "Steaua Română" și Turnătoria Centrală Orion. Ulterior, au fost din ce în ce mai puține trenuri, din cauza problemelor economice ale celor două societăți. În septembrie 2013, CN CFR a luat decizia să închidă podul pentru că nu mai prezenta siguranță. Piciorul din mijlocul DN1 este în pericol, practic se afundă în sare.
"Rotiri ale pilei nr. 5 (pilonul din mijlocul DN1, n.r.) s-au constatat încă din anul 1985, din cauza faptului că terenul de fundare este un bloc de sare. În zonă sunt și ape subterane, care contribuie la acest proces. Podul a fost monitorizat permanent prin măsurători cu aparate optice și a fost expertizat de două ori, în 2000 și 2015. Din cauza deplasării pilei nr. 5, s-a creat o denivelare a grinzilor care se află pe această pilă, fapt ce a condus la interzicerea circulației feroviare pe acest pod în septembrie 2013. Secția L5 Câmpina efectuează lunar monitorizarea podului prin măsurători topometrice și nu se constată evoluții periculoase ale deplasării pilei nr. 5", acesta este răspunsul conducerii CN CFR la adresa transmisă de către Primăria Poiana Câmpina, instituție care a dorit să tragă un semnal de alarmă cu privire la problema podului de cale ferată pentru evitarea producerii unei eventuale catastrofe.
Practic, cauzele care au condus la deteriorarea podului sunt exact cele care provoacă și alunecările de teren de pe Strada Plevnei din Câmpina, zonă adiacentă DN1. În privința podului, nu există deocamdată un proiect de consolidare. Va fi monitorizat în continuare de către reprezentanții CFR. 

 

20123 vizualizari
1

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Eu 25.04.2017 10:12 Primaria Poiana Campina ar trebui sa monitorizeze si sa repare Podul lui RAche care e vai de el si pe unde circula persoane

Actualitate

2034 vizualizari
24 apr. 2024 15:39

O femeie din Câmpina a fost prinsă la volan sub influența alcoolului

În cursul zilei de marți, 23 aprilie, în jurul orei 19.00, polițiștii câmpineni au oprit un autoturism pentru control pe Strada Mihai Eminescu.

2052 vizualizari
24 apr. 2024 12:53

Călin Tiu a câștigat concursul de director medical al Spitalului Municipal Câmpina

În dimineața zilei de miercuri, 24 aprilie, a avut loc concursul pentru postul de director medical al Spitalului Municipal Câmpina.

Alte stiri recente

871 vizualizari
24 apr. 2024 22:29

Călin Tiu (PSD) și Alexandru Vane (PNL), candidații din Câmpina cu șanse mari să devină consilieri județeni

Doi câmpineni sunt pe poziții eligibile pe liste partidelor pe care le reprezintă, pentru Consiliul Județean Prahova, cu șanse foarte mari de a deveni consilieri județeni în urma alegerilor locale din 9 iunie 2024.

177 vizualizari
24 apr. 2024 21:16

Ofertă specială de Paște pentru pacienții SanConfind

Așa cum a procedat și cu alte ocazii, Centrul Medical SanConfind oferă pacienților săi, drept cadou de Paște, o reducere substanțială, de 20%, la plata unor tratamente de recuperare medicală. Este vorba despre toate procedurile de balneoterapie și diferite tipuri de masaj.