De la deschiderea call center-ului (8 noiembrie 2021) și până în prezent, voluntarii Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ), Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU), cei de la Crucea Roșie și angajați ai Instituției Prefectului Prahova au ales ca în timpul lor liber să răspundă apelurilor primite din partea cetățenilor. Și s-au primit aproximativ 2.000 de apeluri de la prahoveni, solicitându-se informații privind deciziile de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor RT-PCR, informaţii despre testări rapide antigen, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccin și programul centrelor fixe de vaccinare anti-COVID din Prahova, despre medicii de familie implicați în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc. Voluntarii au fost coordonați și instruiți de un medic epidemiolog din cadrul DSP Prahova.
“Voluntarii SAJ au sprijinit pentru a doua oară o acțiune inițiată de Instituția Prefectului Județului Prahova, după asigurarea vaccinării în primul centru de vaccinare de tip drive- through, organizat la nivelul județului. Deși sunt zi de zi solicitați acolo unde este o urgență, dincolo de turele obișnuite de lucru, nu au ezitat să fie prezenți și de această dată în call center-ul care sprijină activitatea Direcției de Sănătate Publică Prahova. Ultima situație prezentată de Serviciul de Ambulanță Județean Prahova arată că, în luna octombrie, aceștia au avut 24.553 de solicitări, cu 9.885 mai mult față de luna septembrie. Au fost efectuate 15.073 de teste COVID (RT-PCR și rapid antigen)”, se menționează în comunicatul remis de Prefectura Prahova.
Inspirați de voluntarii SAJ, ISU și Crucea Roșie implicați în activitatea call center-ului, Prefectura și Direcția de Sănătate Publică lansează o provocare, în special pentru tinerii prahoveni care își doresc să facă parte dintr-o acțiune de voluntariat și să-și dezvolte diverse abilități, care ar putea să reprezinte plus valoare în dovedirea experienței și în construirea unei cariere profesionale.
“Voluntarii care își desfășoară activitatea în call center-ul organizat pentru susținerea activității Direcției de Sănătate Publică primesc certificat de voluntariat eliberat de această instituție. Certificatul de voluntariat se eliberează la finalul activității de voluntariat și reprezintă actul care dovedește experiența acumulată ca voluntar. Perioada de implicare voluntară este definită de un contract de voluntariat, încheiat cu Direcția de Sănătate Publică Prahova, instituția care coordonează activitatea call center-ului și instruiește voluntarii. Toți cei care își doresc să se implice ca voluntari și să sprijine activitatea call center-ului DSP se pot înscrie printr-un mesaj trimis la adresa: relatii_cu_publicul@prefecturaprahova.ro, menționând datele de contact și motivul implicării, sau prin apel la numărul de telefon 0753.930.252.
Reamintim că numărul unic de call center este 021.414.44.44 și poate fi apelat de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-20.00.
După cum v-am informat deja, joi, 26 aprilie 2024, a avut loc jurizarea Concursului Național ”Umbrela verde”, ajuns la ediția a XI-a și organizat de Școala Gimnazială ”Ion Câmpineanu”, din Câmpina.
Grădinița ”Iulia Hasdeu” a participat la schimbul de experiență interjudețean Dâmbovița - Prahova, în cadrul C.R.E.D.
Reluat după pandemie, concursul național ”Umbrela verde”, organizat la Școala Gimnazială ”Ion Câmpineanu”, a fost prilej de mari emoții, dar și de bucurii, cuprinzând lucrări ale elevilor din 37 județe ale României.
Floricon Salub anunță modificarea programului de colectare a deșeurilor vegetale în Câmpina, în perioada 1 Mai – Sărbătorile Pascale, având în vedere faptul că vor exista șase zile libere (1-6 mai 2024).