Au trecut mai bine de șapte luni de la sistarea lucrărilor de canalizare din Câmpina. Șapte luni în care se putea interveni măcar în zonele unde lucrările au fost deja începute. Poate ar fi fost posibilă chiar și deschiderea unor noi fronturi de lucru. Dar nu s-a întâmplat nimic și nici nu se va întâmpla prea curând. Rămânem cu doar 45% lucrări executate și cu străzile făcute praf acolo unde s-a introdus canalizarea. O canalizare nefuncțională.
"Pentru Câmpina, din păcate, nu avem nici o noutate. Suntem în continuare în faza în care inventariem lucrările deja executate și așteptăm un semn de la firma constructoare. Chiar dacă nu vom putea relua contractul cu Cast Bănești și se va ajunge la desemnarea unui alt executant, această inventariere în teren a lucrărilor oricum este necesară ca să știm cu exactitate cum stăm", ne-a declarat directorul general al HidroPrahova, Adrian Semcu.
După cum știți, Cast Bănești a reziliat unilateral contractul cu HidroPrahova invocând neplata unor lucrări deja executate. De luni întregi se încearcă o conciliere, dar fără rezultat. Iar desemnarea unui nou executant înseamnă organizarea unei licitații, adică alte luni bune de așteptare de acum înainte. O așteptare care începe să devină insuportabilă mai ales pentru câmpinenii care locuiesc pe străzile făcute praf și pulbere în urma lucrărilor. Mai mult, dacă lucrările nu sunt continuate, tot ce s-a executat până acum nu poate deveni funcțional.
Lucrările de canalizare de la Câmpina au început în aprilie 2014, în cadrul unui amplu proiect cu fonduri europene, derulat de HidroPrahova. Până în vara anului trecut, când au fost sistate, cu greu s-a ajuns la 45% lucrări realizate. Fondurile europene au fost sistate la 1 ianuarie 2016, iar HidroPrahova încearcă să obțină aprobarea Comisiei Europene pentru o fazare a proiectului, adică includerea lui în noul val de finanțare europeană. Întrebare retorică: în toată această poveste, reprezintă cineva interesele Câmpinei, se bate cineva pentru cetățenii acestui oraș?

Criza apei din Prahova este pe sfârșite... Acum, ar trebui să urmeze tragerea învățămintelor din această experiență.

În seara de joi, 11 decembrie, pe DN1, zona Breaza, a avut loc un accident rutier.

Un tânăr de 18 ani, din Florești, nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, chiar în apropierea gării din localitate, și a fost acroșat de trenul care circula pe ruta București Nord - Cluj-Napoca.

Evaluarea rezultatelor analizelor de laborator a probelor prelevate de Direcția de Sănătate Publică Județeană Prahova din cinci sisteme de distribuire a apei a arătat încadrarea în valorile admise conform normelor în vigoare.