10 decembrie 2024 va rămâne în istorie ca fiind data la care a fost pus la pământ ultimul pilon al podului feroviar de peste DN1 și râul Prahova, dintre Câmpina și Poiana Câmpina.
Vă reamintim că demolarea podului a început la jumătatea lunii martie a acestui an, atunci când într-un timp record a fost demolată porțiunea peste DN1. Apoi, din 28 noiembrie, s-a reluat demolarea podului cu celelalte porțiuni ale sale. Marți, 10 decembrie, așa cum spuneam, ultimul pilon și ultima traversă au fost puse la pământ.
Podul feroviar a fost construit în anul 1974, deci în urmă cu exact 50 de ani. Podul era traversat zilnic de convoaie vagoane de marfă care asigurau cu materie primă și piese de schimb platformele industriale din oraș sau transportau țiței, uleiuri parafinoase și parafină înspre și de la Rafinăria Câmpina. Din 1995, podul a fost considerat ca fiind periculos, pilonii săi, în special cel amplasat în mijlocul DN1, afundându-se din cauza stratului de sare din subteran. Din cauza agravării situației, pe data de 24 septembrie 2013, CNCFR a decis închiderea completă a circulației feroviare pe acest pod. Lucrările de demolare sunt executate de societatea Infra Systrem Proiect SRL București, valoarea contractului fiind de 4,9 milioane lei, fără TVA.

În contextul crizei apei, ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a ajuns de urgență la Consiliul Județean Prahova, unde, împreună cu președintele instituției, Virgil Nanu, a avut o ședință de lucru cu managerii spitalelor din Câmpina, Băicoi, Florești și Breaza.

Problemele de la Barajul Paltinu au dus la oprirea temporară a centralei electrice de la Brazi, deținută de Petrom și care furnizează aproape 10% din producția națională de electricitate.

În cursul zilei de marți, 2 decembrie, pompierii au ajuns cu o autocisternă cu apă și la Adăpostul chinologic de la Câmpina, situat la marginea localității, pe malul râului Doftana.

După cum scriam într-un articol anterior, la Câmpina a ajuns un nou transport cu apă potabilă îmbuteliată din rezerva de stat. Este vorba de 27.648 litri.