10 decembrie 2024 va rămâne în istorie ca fiind data la care a fost pus la pământ ultimul pilon al podului feroviar de peste DN1 și râul Prahova, dintre Câmpina și Poiana Câmpina.
Vă reamintim că demolarea podului a început la jumătatea lunii martie a acestui an, atunci când într-un timp record a fost demolată porțiunea peste DN1. Apoi, din 28 noiembrie, s-a reluat demolarea podului cu celelalte porțiuni ale sale. Marți, 10 decembrie, așa cum spuneam, ultimul pilon și ultima traversă au fost puse la pământ.
Podul feroviar a fost construit în anul 1974, deci în urmă cu exact 50 de ani. Podul era traversat zilnic de convoaie vagoane de marfă care asigurau cu materie primă și piese de schimb platformele industriale din oraș sau transportau țiței, uleiuri parafinoase și parafină înspre și de la Rafinăria Câmpina. Din 1995, podul a fost considerat ca fiind periculos, pilonii săi, în special cel amplasat în mijlocul DN1, afundându-se din cauza stratului de sare din subteran. Din cauza agravării situației, pe data de 24 septembrie 2013, CNCFR a decis închiderea completă a circulației feroviare pe acest pod. Lucrările de demolare sunt executate de societatea Infra Systrem Proiect SRL București, valoarea contractului fiind de 4,9 milioane lei, fără TVA.

Luni, 8 decembrie 2025, de la ora 16.00, în curtea Poliției Locale Câmpina va funcționa un centru fix de distribuție a apei potabile îmbuteliate.

”În această dimineață, sistemul operat de Hidro Prahova este complet amorsat, iar apa circulă în toate cele 13 localități afectate de oprirea furnizării de vinerea trecută”, se arată într-un comunicat al Consiliului Județean Prahova.

Reluarea furnizării apei la nivelul municipiului Câmpina se face treptat, mai ales după ce au fost o serie de probleme cu avariile la rețeaua învechită.

Pe râul Doftana, despre care s-a discutat atât de mult în ultima vreme, în contextul crizei apei prin care au trecut Câmpina și alte localități din zonă, se află mai multe poduri.