Vorbim despre un adăpost public, nu privat. Un adăpost pentru administrarea căruia se alocă lunar 14.187 lei (fără TVA) de la bugetul local. Și vorbim despre un raport de evaluare comandat de Primăria Câmpina și plătit, bineînțeles, din bani publici. Și cu toate acestea, la solicitarea noastră de a ni se pune la dispoziție acest raport în baza Legii 544/2001, primim următorul răspuns din partea Primăriei: "Posesia acestui raport sau a unei copii nu conferă dreptul de publicare". Oare ce conține acest raport astfel încât documentul să nu poată fi transmis presei?
Adăpostul de câini aparține municipalității și se află în administrarea societății Alextib Construct SRL Telega, căreia i-a fost concesionat serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân. Contractul cu Alextib a fost încheiat la 31 ianuarie 2013 și a expirat la 31 ianuarie 2018, dar a fost prelungit șase luni, prin act adițional, perioadă în care Primăria trebuie să organizeze o nouă licitație. Înainte de concesionarea acestui serviciu către Alextib Construct SRL, administrația locală nu a făcut o evaluare a adăpostului pe care l-a dat în administrare firmei respective. Nu știm cât valora atunci acest bun public numit adăpost de câini, lucru care a fost scos în evidență și de inspectorii Curții de Conturi când au venit în control la Primărie. Acum, înaintea unei noi licitații, Primăria Câmpina a comandat o evaluare a adăpostului și s-a întocmit un raport nedestinat publicității, după cum vă spuneam. Totuși, pentru a-și arăta buna credință în ceea ce privește accesul la informațiile de interes public, reprezentanții Primăriei ne-au precizat că din raport reiese o valoare estimată a adăpostului de 241.430 lei cu tot cu TVA, adică echivalent a 51.812 euro.
Prin contractul încheiat în 2013, Alexandru Chirobocea, administratorul SC Alextib Construct, se obliga să realizeze la adăpost investiții de 30.300 euro. Nu știm dacă și-a îndeplinit sau nu obligațiile contractuale, pentru că o evaluare făcută înainte de preluarea adăpostului de către Chirobocea nu există, deci nu avem cu ce compara evaluarea făcută acum. Dar ne amintim ceea ce au constatat inspectorii Curții de Conturi și anume că "pe parcursul derulării contractului, Primăria nu a urmărit investițiile realizate de concesionar", iar de aici pot fi trase unele concluzii.
În finalul răspunsului primit de la Primăria Câmpina ni se spune că, dacă dorim, putem studia raportul la sediul instituției. Dar, bineînțeles, fără drept de publicare. Ca să fim sinceri, noi am dori ca respectivul raport să fie publicat pe site-ul Primariei, pentru a putea fi văzut de toți cei interesați. Și atunci, transparența ar fi totală și nu ar mai apărea tot felul de suspiciuni. Pe de altă parte, suntem convinși că prevederea potrivit căreia "posesia acestui raport sau a unei copii nu conferă dreptul de publicare" este valabilă pentru evaluator și nu pentru o instituție publică.

Primarul municipiului Câmpina, Irina Nistor, i-a transmis o scrisoare deschisă ministrului Mdiului, Apelor și Pădurilor și spune că a ales această modalitate de comunicare, deși i-ar fi plăcut să o privească în ochi pe Diana Buzoianu.

Joi seară, la Palatul Administrativ, președintele Consiliului Județean și prefectul județului Prahova au avut o întâlnire de lucru cu reprezentanții Ministerului Sănătății, ai Inspectoratului de Stat pentru Sănătate Publică, ai Hidro Prahova, ai ESZ și ai tuturor instituțiilor implicate în gestionarea crizei apei. Discuțiile au avut ca obiect stabilirea etapelor tehnice și sanitare necesare pentru reluarea în siguranță a furnizării apei în cele 13 localități afectate.

La această oră (10.00) sunt deschise și distribuie apă potabilă îmbuteliată pentru populație mai multe centre din zone diferite ale municipiului.

Joi, 4 decembrie, a fost ședință a Consiliului Local Cornu, în cadrul căreia a fost ales noul viceprimar al comunei.