La început de an, Compania NaÈ›ională Căile Ferate Române - Sucursala BucureÈ™ti a finalizat achiziÈ›ia publică pentru dezafectarea podului de la km 0+609 linia 312 Câmpina - CâmpiniÈ›a. Este vorba despre podul de cale ferată dintre municipiul Câmpina È™i comuna Poiana Câmpina, pod peste râul Prahova È™i peste DN1. După cum vă informam atunci când CFR a demarat procedura de achiziÈ›ie publică, se intenÈ›ionează demolarea prin explozie a acestui pod care reprezintă un real pericol în special pentru circulaÈ›ia rutieră de pe DN1. Pilonul de pe mijlocul drumului naÈ›ional se afundă în blocul de sare pe care apele subterane îl dizolvă încet, dar sigur.
LicitaÈ›ia pentru proiectarea È™i demolarea podului a fost câÈ™tigată de două firme din BucureÈ™ti - Infra System Proiect È™i Betarmex SRL, valoarea contractului fiind de 5,1 milioane lei fără TVA. Conform caietului de sarcini, durata lucrărilor este estimată la opt luni (trei luni pentru proiectare È™i cinci luni pentru execuÈ›ie – demolare prin explozie). În documentaÈ›ia de atribuire se menÈ›ionează faptul că procedura se desfășoară sub incidenÈ›a unei clauze suspensive, în sensul că încheierea contractului cu firmele câÈ™tigătoare este condiÈ›ionată de asigurarea sursei de finanÈ›are. Mai exact, CFR SA va încheia contractul cu firmele care au câÈ™tigat licitaÈ›ia în momentul în care vor fi asiguraÈ›i la bugetul companiei banii necesari dezafectării podului. Din acest motiv nu se È™tie deocamdată când va fi demolat podul.
Podul de peste râul Prahova È™i DN1, dintre comuna Poiana Câmpina È™i municipiul Câmpina, a fost construit în anul 1974. La începuturi, pe aici circulau inclusiv trenuri de persoane, spre Zorile È™i Valea Doftanei. Exista chiar È™i o ambulanță feroviară între Câmpina È™i Valea Doftanei. Apoi, pe pod treceau doar trenuri de marfă, cele care deserveau Rafinăria "Steaua Română" È™i Turnătoria Centrală Orion. Ulterior, au fost din ce în ce mai puÈ›ine trenuri, din cauza problemelor economice ale celor două societăți. În septembrie 2013, CFR SA a luat decizia să închidă podul pentru că nu mai prezenta siguranță.

O petiÈ›ie online privind criza apei din Prahova È™i DâmboviÈ›a, prin care se cer demiteri, transparență È™i măsuri operaÈ›ionale imediate, a fost semnată până luni, 15 decembrie, ora 9.00, de 824 persoane.

DirecÈ›ia de Sănătate Publică Prahova a emis aviz favorabil pentru consumul apei potabile în localitățile Vărbilău È™i Șotrile, în urma analizelor de laborator realizate pe probele prelevate din reÈ›ea.

Acesta ar putea fi rezultatul adoptării unui proiect de hotărîre a Consiliului Local Câmpina, care a constatat că terenul fostei Turnătorii este neîngrijit.

Joi, 18 decembrie, este È™edinÈ›a ordinară a Consiliului Local Câmpina. Pe ordinea de zi a È™edinÈ›ei, printre punctele care vor intra în discuÈ›ia aleÈ™ilor locali se numără È™i un proiect de modificare a unei hotărâri anterioare privid stabilirea È™i delimitarea zonelor de impozitare ale municipiului Câmpina.