Proiect legislativ pentru trecerea în proprietatea Câmpinei a terenurilor pe care se află calea ferată din interiorul municipiului

Actualitate (Categoria articolului)

La începutul lunii decembrie 2020, Primăria Câmpina a transmis o adresă Parlamentului României prin care își exprima dorința de a prelua terenurile pe care se află calea ferată din interiorul municipiului având în vedere faptul că aceasta a fost scoasă din uz de mai mulți ani. Pe 12 ianuarie 2021, la Biroul Permanent al Senatului a fost depus un proiect de lege, inițiat de senatorul prahovean Laura Fulgeanu Moagher (PSD), privind transmiterea terenului respectiv din domeniul public al statului și administrarea Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, în domeniul public al municipiului Câmpina.

"În condiţiile în care pe tronsonul de cale ferată menţionat există porţiuni unde şina de cale ferată nu mai există sau este acoperită în totalitate de vegetaţie necontrolată, zona aferentă devenind insalubră cu urmări asupra siguranței cetățenilor, din cauza neexploatarii şi neîntreţinerii acestui obiectiv, consider că există justificarea acestui transfer, mai ales că această cale ferată nu mai este funcţională, fiind închisă circulaţiei trenurilor din anul 2013 și aflându-se într-o stare de degradare continuă, împreună cu podurile de cale ferată din zonă", se menționează în expunerea de motive a inițiatoarei proiectului legislativ. Proiectul de lege va intra în dezbaterea Senatului în sesiunea parlamentară care va începe în luna februarie.
Linia ferată Câmpina - Telega, căci despre ea este vorba, a fost dată în folosință în anul 1883 și a apărut ca o necesitate, după construirea căii ferate București - Brașov, pentru a facilita transportul de marfă - sare de la Telega și lemn de la Valea Doftanei. Odată cu începerea construirii rafinăriei, în anul 1897, a fost necesară și apariția unei halte, atât pentru transportul muncitorilor, cât și al materiei prime și produselor de la această rafinărie. În acest context a apărut Gara Câmpinița, situată la 2,1 km de Gara Câmpina. După 1970 s-a renunțat la circulația trenurilor de călători, rămânând o rută exclusiv comercială, de marfă. Apoi, după 1990 activitatea feroviară s-a restrâns treptat-treptat, iar odată cu închiderea Rafinăriei, în 2009, traficul feroviar fiind, practic, definitiv închis. Ba mai mult, pe 24 septembrie 2013, CFR a decis sistarea completă a circulației pe această linie, inclusiv închiderea Gării Câmpinița, din cauza problemelor existente la podul de cale ferată de peste râul Prahova și DN1, pod al cărui pilon situat chiar în mijlocul DN1 se afundă în sare (terenul de fundare este un bloc de sare care se topește din cauza apelor subterane).
CFR SA nu s-a mai interesat de soarta căii ferate care lega cândva Câmpina de Telega. A încercat de câteva ori să scoată la licitația secția Câmpina - Câmpinița - Telega, alături de alte linii secundare din țară, pentru 
reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile, însă nu s-a reușit acest lucru. Sunt porțiuni pe care calea ferată nici nu mai există, fiind sustrase nu doar șinele, ci și alte componente (macazuri, șuruburi, transformatoare etc).
"Este un proiect la care eu, personal, țin foarte mult pentru că preluarea acestor terenuri pe care se află calea ferată ar aduce un beneficiu important Câmpinei. Am putea dezvolta rețeaua rutieră, ar fi o soluție pentru decongestionarea traficului, dar și pentru crearea unor piste de biciclete atât de dorite de unii câmpineni. În primul rând, am curăța și igieniza întreaga zonă, apoi am trece la modernizarea ei. Sper din suflet ca acest proiect să fie susținut de toți parlamentarii prahoveni, indiferent de culoarea politică, pentru că este un proiect benefic municipiului Câmpina, dar și zonei adiacente", ne-a declarat primarul Câmpinei, Alin Moldoveanu.

4894 vizualizari
2

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Georgian Oproiu 22.01.2021 14:15 O decizie gresita...ar fi fost foarte bine daca s-ar fi reluat circulatia de trenuri de persoane intre Campinita si Bucuresti sau Brasov.... Comisia Europeana doreste ca traficul feroviar sa fie baza in UE... iar voi vreti sa poluati si mai mult... ar fi bine sa renuntati la acest proiect si sa modernizati calea ferata si sa o dati circulatiei... lasati-ne cu pistele de biciclete
  • Georgian Oproiu 02.02.2021 14:39 ar fi fost de asemenea foarte bine sa facem canalul Lacul Bisericii - Marea Neagra. Sunt tot felul de proiecte la care ne putem gandi.

Actualitate

79 vizualizari
19 apr. 2024 22:01

BEJ Prahova a respins contestația PSD privind numirea reprezentanților PNL în birourile electorale locale, inclusiv la Câmpina

În ziua desemnării reprezentanților partidelor politice în birourile electorale din fiecare localitate, PSD a depus o contestație. Contestația a fost formulată la nivelul fiecărei localități din Prahova, cu excepția comunei Izvoarele, dar având aceeași temă, a fost analizată la nivelul Biroului Electoral Județean Prahova.

228 vizualizari
19 apr. 2024 21:02

Biroul Electoral Câmpina a fost completat cu reprezentanții partidelor

În cursul zilei de vineri, 19 aprilie, conform calendarului electoral, a fost realizată completarea Biroului Electoral de Circumscripție Câmpina cu reprezentanții formațiunilor politice.

Alte stiri recente

645 vizualizari
19 apr. 2024 09:34

”Dosarele X” la AJF Prahova. O echipă a câștigat un meci fără a avea legitimațiile jucătorilor!

Orice scenariu de film oricât de SF ar fi, pălește în fața unor realități mioritice. Un exemplu recent a fost oferit de Asociația Județeană de Fotbal Prahova, care a reinventat legile și logica și ale cărei decizii sunt de domeniul... ”Dosarelor X”.

1560 vizualizari
18 apr. 2024 21:12

Patru noi titluri naționale pentru sportivii de la Barracuda Câmpina, la Naționalele de natație

După ce au făcut senzație în prima zi a Campionatului Național de Natație, care are loc la Otopeni, cu rezultatele lor excepționale, sportivii de la Barracuda Câmpina, pregătiți de profesorul Gabriel Cojocaru, au reușit și joi, 18 aprilie, în a doua zi a Naționalelor, performanțe remarcabile, inclusiv patru titluri naționale și alte două clasări pe podium.