La începutul lunii decembrie 2020, Primăria Câmpina a transmis o adresă Parlamentului României prin care își exprima dorința de a prelua terenurile pe care se află calea ferată din interiorul municipiului având în vedere faptul că aceasta a fost scoasă din uz de mai mulți ani. Pe 12 ianuarie 2021, la Biroul Permanent al Senatului a fost depus un proiect de lege, inițiat de senatorul prahovean Laura Fulgeanu Moagher (PSD), privind transmiterea terenului respectiv din domeniul public al statului și administrarea Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, în domeniul public al municipiului Câmpina.
"În condiţiile în care pe tronsonul de cale ferată menţionat există porţiuni unde şina de cale ferată nu mai există sau este acoperită în totalitate de vegetaţie necontrolată, zona aferentă devenind insalubră cu urmări asupra siguranței cetățenilor, din cauza neexploatarii şi neîntreţinerii acestui obiectiv, consider că există justificarea acestui transfer, mai ales că această cale ferată nu mai este funcţională, fiind închisă circulaţiei trenurilor din anul 2013 și aflându-se într-o stare de degradare continuă, împreună cu podurile de cale ferată din zonă", se menționează în expunerea de motive a inițiatoarei proiectului legislativ. Proiectul de lege va intra în dezbaterea Senatului în sesiunea parlamentară care va începe în luna februarie.
Linia ferată Câmpina - Telega, căci despre ea este vorba, a fost dată în folosință în anul 1883 și a apărut ca o necesitate, după construirea căii ferate București - Brașov, pentru a facilita transportul de marfă - sare de la Telega și lemn de la Valea Doftanei. Odată cu începerea construirii rafinăriei, în anul 1897, a fost necesară și apariția unei halte, atât pentru transportul muncitorilor, cât și al materiei prime și produselor de la această rafinărie. În acest context a apărut Gara Câmpinița, situată la 2,1 km de Gara Câmpina. După 1970 s-a renunțat la circulația trenurilor de călători, rămânând o rută exclusiv comercială, de marfă. Apoi, după 1990 activitatea feroviară s-a restrâns treptat-treptat, iar odată cu închiderea Rafinăriei, în 2009, traficul feroviar fiind, practic, definitiv închis. Ba mai mult, pe 24 septembrie 2013, CFR a decis sistarea completă a circulației pe această linie, inclusiv închiderea Gării Câmpinița, din cauza problemelor existente la podul de cale ferată de peste râul Prahova și DN1, pod al cărui pilon situat chiar în mijlocul DN1 se afundă în sare (terenul de fundare este un bloc de sare care se topește din cauza apelor subterane).
CFR SA nu s-a mai interesat de soarta căii ferate care lega cândva Câmpina de Telega. A încercat de câteva ori să scoată la licitația secția Câmpina - Câmpinița - Telega, alături de alte linii secundare din țară, pentru reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile, însă nu s-a reușit acest lucru. Sunt porțiuni pe care calea ferată nici nu mai există, fiind sustrase nu doar șinele, ci și alte componente (macazuri, șuruburi, transformatoare etc).
"Este un proiect la care eu, personal, țin foarte mult pentru că preluarea acestor terenuri pe care se află calea ferată ar aduce un beneficiu important Câmpinei. Am putea dezvolta rețeaua rutieră, ar fi o soluție pentru decongestionarea traficului, dar și pentru crearea unor piste de biciclete atât de dorite de unii câmpineni. În primul rând, am curăța și igieniza întreaga zonă, apoi am trece la modernizarea ei. Sper din suflet ca acest proiect să fie susținut de toți parlamentarii prahoveni, indiferent de culoarea politică, pentru că este un proiect benefic municipiului Câmpina, dar și zonei adiacente", ne-a declarat primarul Câmpinei, Alin Moldoveanu.
”Ghinion” ar putea zice bărbatul de 37 ani, care avea permisul suspendat și a fost prins de... radar. Alții ar putea spune, pe drept cuvânt, teribilism, prostie, inconștiență...
Un cititor CâmpinaTV.ro ne-a semnalat că pe Strada Podului, în zona Bulevardului, există o mică alunecare de teren, acoperită de vegetație abundentă, care poate fi un pericol pentru oricine trece prin zonă.
Polițiștii prahoveni au intervenit la un nou caz de violență domestică, înregistrat în comuna Măgureni.
Câmpina este de astăzi mai săracă... Ne-a părăsit pentru totdeauna Ion (Neluță) Mircea, un om care a marcat o parte din viața urbei, un om mereu vesel, pus pe glume, de o modestie rară și care a iubit enorm Câmpina.