Noul tarif la transportul public din Câmpina, supus consultării publice. 5 lei un bilet de călătorie

Actualitate (Categoria articolului)

Pe site-ul Primăriei Câmpina a fost postat, pentru consultare publică, un proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru prestarea serviciului public de transport local de persoane de către societatea Eliro SRL. Practic, este vorba despre majorarea de la 3,5 lei la 5 lei a unui bilet de călătorie pe traseele interne din Câmpina, de la 1 martie 2022. 

Proiectul este inițiat de Comisia de administrație publică locală a Consiliului Local, iar cetățenii pot trimite propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare în legătură cu acest proiect, până la 7 februarie 2022, fie în format electronic, la adresa web@primariacampina.ro, fie prin poșta clasică, fie direct la Registratura Primăriei. Proiectul de hotărâre poate fi consultat AICI sau la sediul Primăriei, la Oficiul de informații.
Promovarea acestui proiect are la bază solicitarea societății Eliro de modificare a tarifelor la călătorie pe traseele Emon Electric - Spitalul Voila și Emon Electric - Cimitirul "Învierea lui Lazăr" (Câmpinița), o solicitare fundamentată pe creșterea salariului minim pe economie, a prețurilor la combustibili, la piese de schimb pentru mașini, la materialele consumabile și la asigurările auto, menționându-se și faptul că biletele nu s-au mai scumpit din anul 2015. După perioada de consultare publică, proiectul va intra în dezbaterea și aprobarea Consiliului Local, cel mai probabil la ședința de la finalul lunii februarie.
Societatea Eliro asigură transportul local de persoane din anul 2008. Contractul actual a fost încheiat în toamna anului 2014, pe o perioadă de șase ani. În 2020, fosta conducere a Primăriei a prelungit contractul prin act adițional, cu încă doi ani, până în toamna 2022. La nivelul actualei administrații locale, subiectul privind transportul de persoane este unul despre care s-a discutat mult prea puțin, deși reprezintă o problemă importantă pentru mulți câmpineni.

7867 vizualizari
13

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Ăstora le da cu virgula 29.01.2022 11:33 Înainte ca să voteze o asemenea aberație i as invita pe toți consilierii și pe cei care dau aviz favorabil din primărie, CJ sa circule atât la ora de vârf cât și cu mașina lejera pana pe Voila și retur. Aceeași întrebare o am și pt frații Bercaroiu și elvețian a, ar plăti 5 RON o cursa cu acest,, biet SRL ''. Va urma Gară Bănești, deh sunt 9 pe cașcaval și au pierderi... mai rasfirati
  • Dochia Maria 29.01.2022 17:01 Buna ziua...Cred ca pretul cerut este total neadecvat...mai ales in interiorul orasului...si cu ce?cu jafurile alea de masini care trebuiau date de mult la casat?pai ,oameni buni...cereti ceva care sincer nici voi nu stiti pe ce luati acesti bani...aveti masini f vechi..soferii sunt f gretosi ...nici nu le pasa de oameni bolnavi care abia se misca...trag masinile departe de trotuar si bietii batrani cu dureri articulare cum sa se urce?despre ce vorbim?desore bataia de joc cu care suntem tratati acesti campineni care de anii buni isi platesc cu regularitate taxele pt ca uni ca voi sa se imbogateasca pe spinarea noastra...rusine sa va fie ...poate intr.o buna zi vom avea si noi serviciile de care ar trebui cu buna stiinta sa dispunem...ce sa mai vorbesc de soferii rautaciosi si plini de ei care iti fac greata numai cand deschid gura...oare cat ne mai trebuie sa ne trezim si sa nu mai acceptam asemenea lucruri? care nu fac cinste orasului si chiar oamenilor cinstiti?poate imi va raspunde si mie cineva...suntem nesiguri in masinile de la Elirio...sunt f vechi si incomode...facet ceva si puteti fara discutii sa mariti tariful apoi..o zi buna va doresc.
  • Rammstein 30.01.2022 07:30 Bă, voi sunteți nebuni?..5 lei pentru ce?..Păi cu banii ăștia mergi până la sinaia cu trenul!!.. De ce nu-si face primăria o regie de transport local cu mijloace de transport moderne ca în țările civilizate?..poate accesa fonduri europene pe linia asta, primăria va subvenționa costul biletului de călătorie sau va introduce carduri!!.. Atenție!!..în nici un oraș din românia sau europa transportul local nu-l fac privații !!!..el este făcut de către primărie!!..punct.. De aceea rog pe dl primar să țină cont de acest fapt si sa propuna consiliului local înființarea regiei de transport în comun Câmpina!!.. Este cea mai bună soluție pentru locuitorii orașului!! .. Nu lăsați briciul pe mâna maimuței!!
  • Moraru Anca 30.01.2022 09:24 Buna ziua! Domnule primar, stimati consilieri, v as ruga sa circulati si dumneavoastra o singura zi cu minunatele masini ale societatii Eliro, apoi stabiliti pretul. In primul rand sunt un pericol public in ceea ce priveste trasportul public de persoane (nu stiu cum trece ITP -ul). Interiorul (vai doamne!) confort anul 2022, iti este frica sa te asezi pe scaun sa nu cazi. Toate acestea si multe altele, reflecta pe deplin cresterea pretului la 5 lei, la 6lei, si multumim consiliului local Campina pentru grija celor care i au ales.
  • Brebeanu 30.01.2022 09:31 Marirea pretului biletului de transport in oras mi se pare inadecvat in conditiile in care masinile cu care calatorim sunt intr.o stare avansata de degradare.Pentru municipiul Campina tariful biletului de transport public este si asa foarte ridicat( 3,50 lei )macar nu se tine cont sa se faca reducei pentru pensionari si elevi. Oricum de parerea campinenilor de rand conducerea Primariei nu va tine cont niciodata.....Daca li s.ar permite de catre Primarie si altor societati de transport sa functioneze in oras si in localitatile limitrofe cu siguranta biletul de transport ar fi mult mai ieftin......Vorbesc sa ma aflu in treaba...pretul biletului tot va creste cu sau fara acirdul meu pentru interesele unora si altora primeaza nicidecum interesele cetateanului campinean.
  • Mihaela 30.01.2022 10:49 Ce-i drept că toate s-au scumpit,dar pentru a cere bani mai multi ar trebui sa și ofere condiții mai bune. Până acum de fiecare dată când au scumpit biletele,nu s-a văzut nici o îmbunătățire...Aceleași mașini vechi de ai senzația că te pierde pe drum. Înainte de a le permite sa scumpească biletul, cereti-le să mai schimbe mașinile ale vechi..
  • Lăcomia a invadat Campina 30.01.2022 13:14 Vom vedea cum PSD ul va vota pentru. Lupu și Zagan cu 2 mâini. Davidescu va fi în conflict de interese se va abține, numai ca trebuiesc racolați de la ceilalți pt a trece proiectul. Acoperim în continuare jaful, pana când? Consilierii PSD au circulat cu Eliro, ei ar plăti 5 lei pe cursa? Parlamentari la nivel național nu știu cât este un bilet de autobuz, coșul zilnic, și cum trăiesc unii pensionari pe lângă cei cu 10.000 RON pe luna, plătesc taxe, iau un pumn de pastile. Unde este egalitatea Și peste 20 ani tot copii de bogătași și evazioniști o duc bine. Câți sunt în Top 300 în Câmpina, de ce nu fac ăștia bine orașului, sunt mulți, dar numai la ei se gândesc....
  • Dacul Suveran 31.01.2022 07:35 Nu trece o zi fara o surpriza. Ba se scumpeste apa, ba energia electrica a sarit cu 500%, ba gazele au sarit cu 400%, etc. Acum sa trecem la transportul in comun. Unde sunt autobuzele de transport persoane, ca daramaturile acelea de marfa tunate pentru transpost persoane, NU SUNT... Cum are acces o tanara mamica avand un caricior de copil? Cum are acces o persoana cu dizabilitati ce foloseste un scaun pentru deplasare? Unde este banda de acces mobila pentru acces in autobuz? Iar voi cereti 1 EURO? BA ESTI NEBUN! BA ESTI PROST!...LAs Fierbinti remarca! Aceste SRL-uri au profituri de peste 300%, iar veniturile in Romania sunt de mai mare rasul.. Parerea mea este intai sa veniti cu autobuze, iar apoi sa aveti pretentii! Apropo, Primaria! Reducand din personalul bugetar, ati putea achizitiona autovehicule pentru transportul copiilor... pot sa va dau si o sugestie de finantare. iar pentru batranii ce se deplaseaza foarte greu doua autovehicule speciale.. NU ESTE GREU! DOAR VOINTA!
  • Ion 31.01.2022 14:16 Acolo unde nu exista concurenta si, mai mult de atat, exista tarif reglementat nu vom avea in veci calitate. Concurenta nu exista: asa cum este facuta legea pe un traseu nu poate functiona decat titularul de licenta. Ar trebui modificata legea in sensul ca firmele de transport sa fie autorizate doar din punct de vedere al dotarilor si atat, eventual controale daca respecta cursele anuntate. Fiecare firma sa-si faca propriile trasee in functie de cerinta pietii. In acest fel poate ca vom avea o concurenta reala nu monopolul actual.
  • Jos cu hotia 31.01.2022 16:06 După 20 ani sper sa se schimbe ceva. Vor tine cu dinții și vor participa la licitație ori va da Primăria în judecata. Turnul din Pisa când l om dinamită, cazemata de lângă Capela Hernea care are același proprietar! O fi Tiseanu cum o fi dar și Bercaroiu e diabolic.... din maistru la Ira sa fii parlamentar. Nu vom scapă de aceste fosile comuniste.
  • Horia Frincu 01.02.2022 12:19 In transportul in comun este haos...Mihaela Danescu-Dumnezeu sa o ierte-se ocupa mult mai mult de aceasta activitate di avea obiceiul sa intrebe unde nu stia...acum'lumea este transportata claie peste gramada'masinile suntbun pericol public si nimeni nu ia nici o masura...dezinteres total si lipsa de respect fata de cetateni.Speram sa sevschimbe cate ceva.dar slaba speranta...
  • viorica ilie 01.02.2022 15:16 Am urmarit cu mare atentie discutiile pe tema transportului local.Cu riscul de a supara multa lume pot afirma ca majoritatea celor care isi dau cu parerea nu cunosc deloc realitatea.Am si eu firma de transport persoane de 25 de ani si am pretentia ca stiu bine de tot acest tip de business.Am sa incerc sa explic care sunt problemele transportului local in general dar si pe cele ale Municipiului Campina. 1.Transportul local implica mai multe cheltuieli decat cel in afara localitatii, deoarece sunt mai multe opriri, semafoare, treceri pietoni, ceea ce duce la costuri mai mari in exploatarea rutelor si implicit la un pret mai ridicat al biletului de calatorie. 2.Transportul de persoane este subventionat in toata lumea, dar in Romania, desi exista Regulamentul European 1370/2007 care impune acest tip de subventie, toate cheltuielile sunt pasate in sarcina transportatorului (cu mici exceptii unde primariile sau consiliile judetene au interes pentru ca sunt actionari la societati de transport).De exemplu, la Ploiesti, pretul real al biletului in interiorul orasului este 6.15 lei. Calatorii platesc 2.50 lei. diferenta de 3.65 lei/bilet este platita de catre consiliul local in contul RATP, societatea care efectueaza transportul. In conditiile astea, sa tot faci transport de persoane! 3.In general autoritatile locale nu ofera nimic dar au numai pretentii! Strazi reparate nu, statii in care sa te poti adaposti de vreme rea nu (sau foarte putine), compensatie nu, dar cerinte foarte multe. In Campina spre exemplu si la ora actuala sunt strazi care arata ca dupa razboi ( ex. strada Voila de la intersectia cu Calea Doftanei pana la Spitalul Voila). Pana mai ieri alaltaieri si Calea Doftanei era sub orice critica! Toti stim cum ne-am distrus masinile, nu mai vorbim de microbuzele care fac sute de kilometri pe zi. 4.Numarul din ce in ce mai scazut de calatori( din diferite motive). Neavand calatori ( aici nu vorbim de 2-3 curse la orele de varf), nu sunt incasari si astfel firmele nu pot acoperi costurile operationale. Nu se pot face investitii in masini noi, deoarece nu ar putea fi platite ratele de leasing. Despre plata cu banii jos nici nu poate fi vorba. 5.Scumpirea constanta a carburantilor, asigurarilor RCA, a pieselor , etc. La motorina, cel putin, creste pretul zilnic. Ati vazut vreo firma de transport persoane care a scumpit biletele zilnic? Eu nu. Toata lumea intreaba de ce nu se cumpara masini noi, atunci cand se scumpeste biletul.Pentru ca nu e posibil.Cu majorarea pretullui abia se acopera cheltuielile curente, de unde bani de investitii? 6.Costurile foarte mari cu indeplinirea conditiilor pentru ca autobuzele sa poata efectua curse de pasageri si anume: 1.RCA 2. ITP care se face la 6 luni. 3. Clasificare RAR . 4.Copie conforma ARR. 5.Verificare Tahograf. 6.Asigurare calatori si bagaje. 7.Manager transport cu atestat profesional. 8.Atestat conducator auto. 9.Analize conducator auto.10.Cazier conducator auto si manager transport.11. Concesiune platita catre primarie pentru fiecare vehicul. 12.Impozit auto 13.Plata locului de parcare( garaj). 7.Firmele de transport persoane au un grafic de circulatie si trebuie sa efectueze un numar de curse indiferent daca au calatori sau nu.Avand calatori numai la orele de varf nu inseamna ca la celelalte curse nu se consuma carburant, nu se platesc soferii, nu se uzeaza masinile. 8.In timpul contractului firmele nu au obligatia de a schimba autobuzele cu care au licitat, cu unele noi.Obligatia este de a nu le schimba cu unele mai vechi. In incheiere vreau sa spun ca dupa parerea mea 99% din cei care comenteaza, sunt persoane care nu au avut in viata lor o firma(nu neaparat de transport), nu au habar ce inseamna o balanta de venituri/cheltuieli si au impresia ca daca s-a scumpit biletul trebuie neaparat sa creasca si conditiile de calatorie. Nimic mai fals. Daca s-a scumpit motorina nu am vazut sa fie o calitate mai buna! La fel si asigurarile RCA, piesele, etc.Eu stiu ca orice scumpire deranjeaza, dar de aici si pana la a avea o parere pertinenta si documentata e cale lunga.Oricine poate sa critice, sa injure, sa aduca jigniri, dar sunt foarte putini care cunosc cu adevarat problemele din transportul de pasageri. Si o intrebare: de ce primaria nu a fost de acord cu rezilierea contractului atunci cand a fost solicitata de catre societatea ELIRO? Ar fi putut sa faca licitatie si venea o firma cu masini noi, cu pretul de 0.50 lei bilet si toata lumea ar fi fost multumita. Va multumesc.
  • horia frincu 01.02.2022 21:03 stie stimata doamna Ilie vreun oras unde se face transportul local cu firme particulare?

Actualitate

1089 vizualizari
19 apr. 2024 22:01

BEJ Prahova a respins contestația PSD privind numirea reprezentanților PNL în birourile electorale locale, inclusiv la Câmpina

În ziua desemnării reprezentanților partidelor politice în birourile electorale din fiecare localitate, PSD a depus o contestație. Contestația, formulată la nivelul fiecărei localități din Prahova, cu excepția comunei Izvoarele, dar având aceeași temă, a fost analizată la nivelul Biroului Electoral Județean Prahova și ulterior respinsă.

1133 vizualizari
19 apr. 2024 21:02

Biroul Electoral Câmpina a fost completat cu reprezentanții partidelor

2 comentarii

În cursul zilei de vineri, 19 aprilie, conform calendarului electoral, a fost realizată completarea Biroului Electoral de Circumscripție Câmpina cu reprezentanții formațiunilor politice.

Alte stiri recente

1102 vizualizari
22 apr. 2024 21:37

Lansare la Ploiești. Bogdan Ene este candidatul Alianței Dreapta Unită la Primăria Câmpina

Luni seară, la Ploiești, a avut loc lansarea candidaților Alianței Dreapta Unită - USR - PMP - Forța Dreptei - pentru alegerile locale din 9 iunie, la nivelul județului Prahova.

693 vizualizari
22 apr. 2024 20:14

La Câmpina, organizația Partidului ProRomânia a trecut la PSD. Președintele Liviu Davidescu este pe lista pentru Consiliul Local

La Câmpina, una dintre mișcările politice interesante de pe ultima sută de metri înaintea depunerii candidaturilor pentru alegerile locale a fost realizată de Partidul ProRomânia.