CONTACT
https://www.matosimobiliare.ro/
https://sanconfind.ro/
https://www.soceram.ro/

Trei asocieri de firme au depus oferte pentru demolarea podului de cale ferată dintre Câmpina și Poiana Câmpina

- Actualitate -

Trei asocieri de firme au depus oferte pentru demolarea podului de cale ferată dintre Câmpina și Poiana Câmpina

Compania Națională Căile Ferate Române - Sucursala București derulează în prezent procedura de achiziție publică pentru dezafectarea podului de cale ferată de peste râul Prahova, dintre municipiul Câmpina și comuna Poiana Câmpina. Se intenționează demolarea prin explozie a acestui pod care reprezintă un real pericol în special pentru circulația de pe DN1, având în vedere că pilonul din mijlocul drumului național se afundă pentru că stă, practic, pe un bloc de sare pe care apele subterane îl dizolvă încet, dar sigur.

Trei asocieri de firme au depus oferte la licitația pentru proiectarea și dezafectarea podului: GDO MOV IMPEX SRL Baia Mare și VIO TOP București; STRABAG București, VIO TOP București și EXPLO-ARM Terminal Botoșani; INFRA SYSTEM PROIECT București și BETARMEX SRL București. Etapa de depunere a ofertelor s-a încheiat joi, 22 septembrie, licitația intrând acum în etapa de evaluare a ofertelor primite din punct de vedere tehnic și financiar. Conform caietului de sarcini, durata lucrărilor este estimată la opt luni (trei luni pentru proiectare și cinci luni pentru execuție – demolare prin explozie). Cel mai probabil, câștigătorul licitației va fi stabilit la sfârșitul acestui an, iar lucrările efective vor avea loc anul viitor. La fel de probabil este faptul că, în perioada lucrărilor efective, indiferent cât vor dura, circulația de pe DN1 va fi deviată prin municipiul Câmpina.
Podul de peste râul Prahova și DN1, dintre comuna Poiana Câmpina și municipiul Câmpina, a fost construit în anul 1974. La începuturi, pe aici circulau inclusiv trenuri de persoane, spre Zorile și Valea Doftanei. Exista chiar și o ambulanță feroviară între Câmpina și Valea Doftanei. Apoi, pe pod treceau doar trenuri de marfă, cele care deserveau Rafinăria "Steaua Română" și Turnătoria Centrală Orion. Ulterior, au fost din ce în ce mai puține trenuri, din cauza problemelor economice ale celor două societăți. În septembrie 2013, CN CFR a luat decizia să închidă podul pentru că nu mai prezenta siguranță.


24 Sep 2022 09:35 3408 vizualizari


Comentarii






  • 25.09.2022 22:04 Maria Interesant, 3 luni proiectare și 5 luni demolare, greu de tot. Se constată pe timp ce trece, că suntem într-o regresie totală atât la proiectare, cât și la execuție/demolare. Dar mai interesant este costul total! Vai de noi, de țară dacă pentru o demolare avem nevoie să asociem 3 firme. Oare pentru a executa o lucrare similară de câte firme ar fi nevoie, cât timp și cât ar fi costurile? Apropo, dacă pila centrală stă pe un bloc/lentilă de sare, se chiama diapira sării și se poate combate/consolida prin metode tehnice disponibile în țară, iar infrastructura caii ferate, dacă nu are alte probleme de stabilitate și structură se poate folosi pentru drum auto, terasamentul și lucrările de arta ale caii ferate sunt foarte bune, bine consolidate, curbe corect calculate, ceea ce la drumuri mai rar, în general. Nu mai demolati, dacă nu mai folosește într-un domeniu dații altă destinație, orice construcție, în străinătate așa se procedează, noi demola și rămâne ca după bombardament, atât mai știm.
  • 24.09.2022 18:14 Gigi dinamita Dinamită și deviata circulația 8 h. Și totul e ca nou. Aceeași procedura și la Turnul din Pisa care mai nou e obiectiv turistic pe Tripadvisor și loc de unde se arunca,, turbulentii de la Aurora ''
170 vizualizari 25 Nov 2025 10:20 580 abateri la peste o mie de transportatori de persoane și mărfuri verificați de polițiștii prahoveni

580 abateri la peste o mie de transportatori de persoane și mărfuri verificați de polițiștii prahoveni

În perioada 17 – 23 noiembrie 2025, polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova au acționat conform Programului European al Organizațiilor Polițiilor Rutiere – ROADPOL, pentru verificarea legalității efectuării transportului de mărfuri și persoane. 

citeste mai mult
1107 vizualizari 24 Nov 2025 16:14 Prima zi a lucrărilor pe DN1, la Movila Vulpii. Traficul pe rutele alternative a fost infernal

Prima zi a lucrărilor pe DN1, la Movila Vulpii. Traficul pe rutele alternative a fost infernal

Luni, 24 noiembrie, au început lucrările la trecerea la nivel cu calea ferată de la Movila Vulpii, iar traficul pe DN1 a fost închis și deviat pe rutele stabilite împreună cu Poliția Rutieră, CFR și Instituția Prefectului.

citeste mai mult
1811 vizualizari 24 Nov 2025 15:35 Poșta Română închiriază sediul din Câmpina, de pe Strada Ardealului. Unde s-ar putea muta dacă se găsește chiriaș?

Poșta Română închiriază sediul din Câmpina, de pe Strada Ardealului. Unde s-ar putea muta dacă se găsește chiriaș?

Poșta Română are o amplă campanie la nivel național în care închiriază o mare parte a sediilor și spațiilor pe care le deține.

citeste mai mult
2414 vizualizari 24 Nov 2025 15:14 Două noi sensuri unice în Câmpina

Două noi sensuri unice în Câmpina

Câmpina este din ce în ce mai sufocată de traficul rutier, situație pe care o întâlnim în majoritatea localităților urbane din România.

citeste mai mult
Actualitate Politică Social Eveniment Interviuri Sănătate Editorial Sport Anunțuri Joburi Turism

Termeni și condiții - Politica de confidențialitate - Politica cookies
© 2025 Câmpina TV