La Câmpina (și nu numai, trebuie să recunoaștem) nu s-a găsit până acum o soluție pentru ca, după intervențiile la diverse tipuri de rețele subterane, carosabilul și trotuarele să fie aduse la starea inițială. De obicei, totul se face în grabă, superficial, iar cei care verifică modul în care a fost refăcută strada sunt foarte îngăduitori, de cele mai multe ori. În ședința de săptămâna trecută, Consiliul Local Câmpina a aprobat Regulamentul privind normele referitoare la condițiile de execuție a lucrărilor tehnico-edilitare și refacerea infrastructurii. Un regulament care, în opinia inițiatorilor săi, ar trebui să rezolve problema gropilor care rămân în asfalt după intervențiile la rețelele de apă, gaze, lumină, cablu, telefonie etc.
Proiectul privind acest nou regulament a fost inițiat de primarul Horia Tiseanu și viceprimarul Adrian Pițigoi. Acesta din urma a declarat că, de acum înainte, firmelor executante li se va reține o garanție în cuantum de 150 lei/mp afectat, iar dacă în perioada în care această garanție este valabilă apar probleme privind calitatea lucrării, respectiva lucrare va fi refăcută din banii depuși drept garanție. De asemenea, administratorii rețelelor vor plăti o taxă de spargere în valoare de 200 lei.
Au fost destule discuţii în plenul Consiliului Local în legătură cu Regulamentul privind normele referitoare la condiţiile de execuţie a lucrărilor tehnico-edilitare şi refacerea infrastructurii. Mulți consilieri sunt sceptici că se va reuși rezolvarea problemelor cu rețelarii chiar și după aplicarea noului regulament și asta mai ales din cauza neîncrederii în salariații Primăriei care trebuie să verifice lucrările respective, salariați pe care unii consilieri locali îi consideră superficiali sau prea îngăduitori cu rețelarii. Noi vă prezentăm integral regulamentul aprobat de CL, cu toate condițiile impuse și sancțiunile stabilite de administrația locală, pentru a vă da seama singuri ce se cere și în ce condiții.
Noi vrem să mai precizăm un lucru. Beneficiarul unei lucrări are obligația să aducă la cunoștință publică intervenția, adică să informeze populația cu privire la categoria de lucrări ce se execută, locația și perioada în care zona este afectată. Lucru foarte bun, de altfel. Numai că, potrivit regulamentului aprobat de Consiliul Local, anunțul trebuie făcut prin mijloace mass-media, obligatoriu audio. Adică, printr-un post de radio. De ce nu prin orice mijloc mass-media, chiar nu înțelegem și considerăm discriminatorie decizia administrației locale câmpinene. Nu ni se pare corect ca administrația locală să impună unor firme unde să dea anunțurile cu privire la o lucrare de pe domeniul public. De ce doar la radio (probabil un anumit post de radio), de ce nu și în presa scrisă sau online?! Interesul administrației locale ar trebui să fie acela ca un număr cât mai mare de cetățeni să fie informați și nu altul.
Au trecut doar câteva zile de când a fost votat bugetul național, acum, conform legii, urmând ca în termen de 45 zile să fie aprobate și bugetele locale. Adică, undeva imediat după 25 martie 2025.
Lucrările de pe Strada Oituz, din Câmpina, pentru amenajarea străzii și trotuarului în zona intrării / ieșirii din viitorul Centru comercial Lidl au dus și la apariția unor situații... cel puțin bizare.
Modernizarea spațiilor de lucru ale pompierilor prahoveni continuă prin lansarea unui proiect care prevede creșterea eficienței energetice prin instalarea de panouri fotovoltaice la sediul Detașamentului de Pompieri Mizil. Un sediu relativ nou, modern, inaugurat în vara anului 2023.
Un cititor ne-a transmis aceste imagini care au fost surprinse în cursul zilei de miercuri, 12 februarie, pe Strada Alexandru Ioan Cuza din Câmpina.